Zdravím, nejsem klientem mBank, takže níže napsané dotazy budou možná lehce "mimo" a na část z nich asi bude vědět odpověď jen nějaký insider:
1) Jaký je postup při autorizaci transkace - (zadání příkazu k úhradě), rozumím tomu správně, že se člověk nejřív musí přihlásit do bankovnictví (nějaké údaje heslo/jméno, co dostal od banky), následně zadá příkaz a v SMS mu přijde potvrzující kód, který musí zadat do prohlížeče v nějakém časovém limitu a autorizovat transakci (jako např. u ČSOB, KB)?
2) Pokud to je jak píšu výše, číslo na které budou autorizační kódy odesílány si volí při zřízení účtu? Co je třeba ke změně tohoto čísla na jiné, jaký je přesně postup pro změnu a kdo ji může učinit a jak (telefonicky, písemně, na pobočce ?) Archivuje se tato změna (kdo o ni žádal, kdy a důvod)?
3) Zda a jak dlouho archivuje banka z jaké IP se člověk přihlásil/zadal příkaz a na jaké číslo byla odeslána SMS s aut. kodem k dané transkaci?
4) Lze si (majitel účtu) údaje z otázek 2+3 od banky vyžádat, klidně i za úplatu ? (podezření na zneužití účtu třetí osobou) Pokud ne, tak protože to banka nesděluje nebo protože ty údaje nearchivuje? (jak dlouho) - jde mi o období 1.1. 2009 - 15.7.2010.
Případně do pošty pokud by to někdo chtěl řešit spíš soukromě.
Předestírám, že jde o situaci, kdy třetí osoba získala přístup do bankingu a pak zřejmě neoprávněně vyváděla peníze z tohoto účtu.