• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAMMmBank
    DYNK
    DYNK --- ---
    Díky za odpovědi! Ještě trošku OT, ale třeba někdo budete vědět - když provedu karetní transakci v USD u FIO, tak bude kurz podle kurzovního lístku, nebo tam taky načtou něco navíc?
    MUNIN
    MUNIN --- ---
    ADAMM: Citi převádí kurzem asociace na EUR, přirazí 2% a převádí kurzem deviza střed na CZK. Protože mBank udržuje na EUR/CZK spread 5%, je Citi mimo eurozónu vždy o dost výhodnější a v eurozóně to vyjde zhruba nastejno.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    DYNK: kurz je daný kurzem VISA v den zúčtování transakce + 2% - to pak převedené přes Euro. horší má Citi Bank a Equa.

    kurzovní lístek (ostatní měny) platí pro zahraniční převody, nikoliv karty. pro karty je důležitý jen kurz Eura.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    DYNK: sice se mBank stále snaží klamavě prezentovat, že přirážka může být nižší než ty 2%, ale mimo euro je ta přirážka vždy 2%.
    DYNK
    DYNK --- ---
    Když provedu mbank kartou transakci v USD, tak bude kurz podle kurzovního lístku, nebo mě čeká překvapení?

    U kurzovního lístku píšou:
    Částka blokovaná po provedení transakce (v případě jiné měny než CZK) obvykle není totožná s částkou, která je nakonec stržena: je to především proto, že kurz ke dni blokace a kurz ke dni stržení částky se liší. Při převodu může být použit kurz zahrnující max. 2 % „crossborder fee“ za účelem pokrytí konverze měn. Finální kurz je vypočítán podle kruzu z VISA na EUR (den před zúčtováním) a pak z EUR na koruny podle kurzu mBank ze dne zúčtování.

    Mi z toho vyplývá, že ten kurzovní lístek je vlastně jen tak na oko, když se jim bude chtít, tak mi přihoděj dvě procenta fee, případně zaúčtujou kurzy z různých dní. Máte s tím někdo zkušenost jak to probíhá?
    NELDE
    NELDE --- ---
    Tak jsem zkusil mBank na iPhonu. Dobrý, ale trochu mi chybí nemožnost převádět z bilančního účtu (na něj to jde). Jinak je to cesta jak vidět karetní transakce téměř online.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PISTA1: Ano. Posílá ho emailem, tuším někdy kolem dvacátého ledna. Loni jsem ho dostal 18/1, žena o něco později.
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    ADAMM: dík
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    PISTA1: imho jo, ověřím to.
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    Jen se chci zeptat, posílá mbank papír s potvrzení o hypo pro daňový přiznání automaticky, pripadně kolikátýho zhruba?
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    KIE: číslo 2 jsem ti myslím odpověděl. číslo 3 jak dlouho se to archivuje - nevím, ale imho hodně dozadu. aspoň rok jistě, tedy co se týče IP adresy. co se týče tel. čísla, tak to je v bance zaznamenaná každá změna, takže se vždycky ví, na které číslo to bylo. a číslo 4 - proto jsem ti dal kontakt na šéfa zákaznické péče, se kterým to můžete vyřešit.

    pokud je situace taková, že někdo měl přístup k tomu telefonu, tak ty odchozí transakce jsou vidět v historii. a tvrdí-li majitel účtu, že on je neprovedl, tak je musel provést někdo s přístupem k telefonu (pokud to nebylo, jak psal MRTVY_KENNY, realizované šablonou, kde se to smskou nemusí potrvzovat, pokud to tak bylo nastavené, i tak ovšem samozřejmě musí znát heslo a zákaznické číslo).
    KIE
    KIE --- ---
    ADAMM: diky. a jak ten zbytek (hlavne mi jde o 2+3+4)?
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    KIE: změna tel. čísla je netriviální záležitost, která je docela ohlídaná. archivuje se i v samotném IB (v notifikacích).

    Z blogu: Telefonní číslo není možné z bezpečnostních důvodů změnit přes internetové bankovnictví. Tyto údaje lze aktualizovat pomocí změnového formuláře (http://www.mbank.cz/informace-k-produktum/dokumenty-ke-stazeni/formulare/zadost-o-zmenu-udaju.pdf, který je třeba zaslat poštou na adresu mBank (v tom případě je vyžadován úředně ověřený podpis) anebo podat na obchodním místě mBank (podpis bude ověřen pracovníkem obchodního místa). Telefonní číslo je možné změnit i přes mLINKU (tam je jiné heslo než do IB).

    Pokud bys to potřeboval řešit, tak napiš na vlastimil.simek@cz.mbank.eu (respektive, je třeba, aby to řešil ten dotyčný poškozený).
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    KIE:
    ad 1/ je to tak. timeout je udajne cca 10minut (vycteno z mfora..). pak mas jeste moznost si tu autorizaci odlozit - tzn si pripravis platbu a chces ji proSMSkovat pozdeji. ale porad tam bude figurovat to, ze se musis prihlasit a jeste potvrdit.

    ALE pokud provadis platbu pomoci "sablony" (tzn prednastavene konto, symboly, castka...), tak tam lze nastavit, ze treba nechces autorizovat pres SMS (rozumny clovek tohle ma pro vlastni konta byt v jine bance)

    zbytek nemam paru.
    KIE
    KIE --- ---
    Zdravím, nejsem klientem mBank, takže níže napsané dotazy budou možná lehce "mimo" a na část z nich asi bude vědět odpověď jen nějaký insider:

    1) Jaký je postup při autorizaci transkace - (zadání příkazu k úhradě), rozumím tomu správně, že se člověk nejřív musí přihlásit do bankovnictví (nějaké údaje heslo/jméno, co dostal od banky), následně zadá příkaz a v SMS mu přijde potvrzující kód, který musí zadat do prohlížeče v nějakém časovém limitu a autorizovat transakci (jako např. u ČSOB, KB)?

    2) Pokud to je jak píšu výše, číslo na které budou autorizační kódy odesílány si volí při zřízení účtu? Co je třeba ke změně tohoto čísla na jiné, jaký je přesně postup pro změnu a kdo ji může učinit a jak (telefonicky, písemně, na pobočce ?) Archivuje se tato změna (kdo o ni žádal, kdy a důvod)?

    3) Zda a jak dlouho archivuje banka z jaké IP se člověk přihlásil/zadal příkaz a na jaké číslo byla odeslána SMS s aut. kodem k dané transkaci?

    4) Lze si (majitel účtu) údaje z otázek 2+3 od banky vyžádat, klidně i za úplatu ? (podezření na zneužití účtu třetí osobou) Pokud ne, tak protože to banka nesděluje nebo protože ty údaje nearchivuje? (jak dlouho) - jde mi o období 1.1. 2009 - 15.7.2010.


    Případně do pošty pokud by to někdo chtěl řešit spíš soukromě.
    Předestírám, že jde o situaci, kdy třetí osoba získala přístup do bankingu a pak zřejmě neoprávněně vyváděla peníze z tohoto účtu.
    MATHEA
    MATHEA --- ---
    PISTA1: aaach, jsem jen debil zvyklej na jinej sytem. Diky moc!:)
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    MATHEA: potvrzení máš přímo v historii transakcí, stačí si vybrat danou transakci a dole máš "tisk potvrzení"

    MATHEA
    MATHEA --- ---
    CAIDEL: zatr, to jsem slyset nechtela, ale diky za info.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    MATHEA: mBank posílá emaily až druhý den jako shrnutí včerejších operací.
    MATHEA
    MATHEA --- ---
    Mam dotaz.. Jak fungujou potvrzeni transakce na mail? u CSOB prisel mail hned a ja na to konto mohla hned poslat elektronickej vypis dotycnymu s tim, ze prachy jsou na ceste.. Ted jsem zadala dve svoje prvni platby pres mBank a sem z toho jelenice, na mailu nic..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam