Další krásný příklad "ergonomie" mBank mobilní aplikace.
Jednoduchý UC:
Mám QR a chci ho zaplatit.
- přihlásím se do APP
- kliknu v dolním menu na platby (chci zaplatit že?)
- nejprve jsem si teda nevšiml, že tam je možnost "číst QR kód", protože mému UC vyhovovala hned velká zelená dlaždice "Nová platba"
- vyskočí na mě nekonečně kritizovaný adresář, který NECHCI používat... OK - klikám na tlačítko "+", tam dále volím "domácí platba" - Uff
- Jsem v pasti, zde už nemohu načíst QR
- nakonec jsem na úvodní stránce si nastavil jako rychlou akci "číst QR"
- ...takže ji použiju a předvyplní se mi správně platební údaje. klikám na "poslat" -> nic se neděje, klikám opakovaně... nic... Je třeba si scrolovat a všimnout si, že někde úplně nahoře za viewportem se zobrazila chyba o tom, že jsem nenapsal příjemce, který je nesmyslně povinný
- klikám na "poslat"
- zadávám PIN i když se do aplikace přihlašuji obličejem - Uff...
- HOTOVO! :)
Příkladem jak to funguje v AirBank
- přihlásím se do APP
- kliknu v dolním menu na platby (chci zaplatit že?)
- rovnou jsem ve formuláři, kde je v pravém horním rohu možnost načíst QR
- platbu odesílám
- potvrzení + ověření (faceId) (tento krok píšu po paměti, zrovna nic neplatím)
- HOTOVO
#jdeToIJinak