BOBASH: Nevím odkud bereš čísla, já jsem normálně nagooglil ceníky 2012 a podle těch je základní verze Mini výbavou někde na Fábce v plné palbě s cenou okolo 330k...
Mno právě proto, že jsou vyšší, tak v X5 skončíš spíše NA druhém voze, než-li POD ním a s masivní deformační zónou vpředu i vzadu je to skoro jak tank...
Vyšší riziko převrácení NENÍ reálná hrozba, při tak intenzivním bočním nárazu by se převrátilo cokoliv, lehčí auto dokonce snáze...
BMW kvůli spolehlivosti vozu, dostupnosti náhradních dílů a v případě té X5 i zázemé cca 20 lety prověřeného servisu, praktičnosti uspořádání & absenci blbostí a "pochopitelnosti" kvalitní dokumentace - s trochou snahy je možné to které auto poznat do posledního šroubku bez nutnosti experimentování...
Což nelze čekat ani u Volva (které má z ného phledu i velmi nepříjemný, ultrakomfortní. přístup k osádce) a už vůbec ne u Hyundaie...
Jako kdybych měl volit spalovače a chtěl něco, co se nerozsype po pár kilometrech, lehce ojeté jedničkové BMW je jasná volba...
______________________________________________
Teoretický dojezd znamená většinou dojezd při rychlosti 90 km/h, nevím jak na tom jsou jmenované "jakože-prý-elektromobily", jsi první o kom slyším kdo měl odvahu do těch parodií sednout, ale je pravděpodobné, že to bude při nižší rychlosti, s ohledem na použitou technologii...
Nevím, co to znamená "hlemýždí tempo" - zkus to vyčíslit...
Nejdelší trasa, kterou tu a tam jedu, má okolo 100 km (a to jen proto, že nepocházím z Prahy), reálný dojezd nad 100 km je pro mne tudíž OK
Trasa Praha-Pardubice má cca 130 km (takže s těmi zbývajícími 10-15 to znamená cca 150 km dojezd a 10 km bude nejspíš skrytá rezerva) a ano, normální délka přesunu mezi Prahou a Pardubicemi je okolo 2 hodin, když je v Praze ucpáno, tak i víc....
Ale jak píšu, s golfovými vozíky nemám zkušenosti...
I tak ale pochybuji, že to žere skoro 20 kwh/120km, to je spíš pro menší dodávku... Pochybuji o tom už jen z toho důvodu, že i-MIEV s dojezdem 160 km je osazen 16 kwh Li-Ion baterií, ale třeba jsi měl nějaké přídatné baterie... :D
Jinak co se ceny týče, ta klesá a klesat bude, největší položkou je na tom totiž V&V, samotná výroba zas tak náročná není. Mírný problém může být s cenou lithia, ale testují se i jiné typy baterií...
"(...)protože je to auto dost velké na to, aby pojalo velké baterky(...)"
Špatně... Rozdíl je v tom, že Tesla byla vyvíjena jako elektromobil, nikoliv jako přestavba spalovače. A vlastně v tuto chvíli je to
jediný nativní elektromobil. Vše ostatní jsou jen soukromé/tovární přestavby.
Krom toho, cílem bylo vytvořit auto, které po 50 letech posune technologický pokrok zas o kus dál, čili dost hi-tech.
Jinak Tesla má udávaný dojezd 480km, podle EPA prý jen 426km, ale i tak, do Drážďan je to 160 km, takže dojezd s celkem solidní rezervou...
Jinak pro fajnšmekry, kterým jde jen o výkon a machring s ním, je spíš Concept One (Rimac)
Jo, to mi tak nějak došlo z Tvé argumentace... Je, řekněme že specifická...