COMODOR_FALKON: Ani v tomhle nemáš pravdu. Běžnej řidič si ty věci, který stojej ty miliardy dolarů, jen neuvědomuje. A bere jako samozřejmost, že jezdí autem, který je udělaný téměř perfektně - dnes v poměru k tomu, jak auta fungovaly dřív, až neuvěřitelně dobře.
A všimne si toho až ve chvíli, kdy něco dokonalý není.
Viz ta Alfa Romeo - když jsem s Giuliettou nebo MiTem jezdil já, dokázal jsem následně svoje znechucení vyjádřit stránkou až dvěma hutnýho textu, popisujícího, co všechno je na tom autě blbě. Protože se tím živím a ještě navíc autama žiju, takže intenzivně přemejšlím nad tím, co a proč se mi na něm líbí nebo mi vadí.
Normální řidič si tohle neuvědomuje a nezajímá ho to, v tom máš pravdu. On neřekne, že si to auto nekoupí proto, že má špatně udělanou ergonomii, nebo že je podvozek blbě odladěnej, takže sekundární kvalita jízdy není taková, jaká by měla bejt.
On se v tom prostě projede, zjistí, že se mu v tom blbě sedí, že to divně drncá a není to pohodlný, že to při rozjezdu hodně řve a divně cuká, a že ho ovládání toho auta prostě sere, protože v normálním režimu působí pedál plynu jako bys šlapal do hovna, v dynamickým je naopak trochu moc kousavej, ale dá se s tím žít aspoň trochu, nicméně přepnutí z normálního do dynamickýho trvá 5 vteřin držení takovýho dementního ovladače stisknutýho a to auto si to neumí zapamatovat, takže přepínáš po každým startu.
Je to stejný, jako laickej pohled na restaurace, nebo na víno. Nemusíš rozumět tomu, proč je to špatný, abys přišel na to, že je něco hnusný.
A výsledkem toho, že s autama, který nejsou vývojem dotažený úplně do konce, se blbě jezdí, je to, že si je pak lidi nekupujou. Tu Alfu si možná koupěj jednou, protože se jim líbí a na papíře vypadaj její parametry fajn... při testovací jízdě, nebo nejpozdějc po chvíli ježdění, ale zjistěj, že je to nedodělanej krám a další už si nekoupěj.
Když si koupěj třeba VW, Škodovku, Forda nebo BMW, což jsou značky, který ty auta "dodělaj", tak jsou spokojený a koupěj si další. Ostatně třeba ty Škodovky jsou v tomhle dokonalej příklad, protože na téměř žádný Škodovce není nic, co by tě dokázalo nadchnout, proč by se ti měla líbit nebo proč by ses do ní měl zamilovat (narozdíl od Alfy), ale na všech, kterejma jsem jezdil, všechno fungovalo tak, jak mělo, a nesralo mě to. Což je to, čeho dosáhnout přijde na miliardy, aniž by si to někdo uvědomil.
A traktůrky můžou jezdit krásně, stejně jako jezděj doma poskládaný hot rody, malosériový auta jako je Morgan (kterej je, ať už máme na mysli kterejkoliv model, krásnej, řídit ho je zážitek, jen občas něco upadne), doma ze stavebnice stavěný kity jako jsou třeba Cobry od Factory Five a spousty dalších věcí.
Protože udělat něco, aby to jezdilo, je hrozně jednoduchý. Je dokonce dost jednoduchý udělat auto, který bude jezdit a bude strašlivě rychlý (viz ta Cobra - za řádově půl mega můžeš mít stavebnici, kterou si poskládáš doma a budeš mít auto s 300+ koněma, miniaturní hmotností a schopný ujet kde čemu).
To, co je drahý, je udělat, aby v tom nebyl kravál, aby ventilace fungovala jak má, aby se v tom dobře sedělo a všechny věci jsi měl po ruce, aby to nevrzalo, aby to nedrncalo na rozbitý silnici a zároveň bylo stabilní ve 180 na dálnici při bočním větru, aby to stejně fungovalo v -40 a +40 stupních...