FORTRESS: Podle pozorování kde? U nás? U nás ještě funguje to, že rychlý auta jezděj hodně přes limit jak na dálnici tak na okreskách - ale my jsme spíš výjimka, řekl bych. Kolik potkáš třeba ve Francii nebo v Německu aut, který jedou na 90 třeba 150?
Samozřejmě neomezený části německý dálnice jsou problém a budou problém pro elektromobily ještě dlouho. Dvoustovkou prostě Taycan fungovat nebude.
Ad dojezd - 300 kilometrů při ostrý jízdě mi přijde v pohodě. A riziko vybití u krajnice se přeceňuje, neznám snad nikoho, komu se to reálně stalo, ani mezi novinářema. Pořád teda taky nechápu, co máte všichni s těma kolonama? Elektromobil v koloně nežere skoro nic, leda klima/topení, ale to jsou u auta, který už je jednou vytopený/vychlazený, naprosto zanedbatelný watty. Aby to mělo významnej vliv na dojed něčeho jako je Tesla nebo Taycan, tak v tý koloně budeš muset stát dva dny.
Ad nabíječky - infrastruktura roste rychlejc než počet elektrickejch aut. Než se bude masivně elektromobilizovat běžná populace, tak to bude trvat roky, spíš dekádu. A za tu dobu se prostě infrastruktura vyvine.
Před 10 lety nebyly nabíječky žádný, před 5 lety u nás nebyly skoro žádný, teď už je tady síť, která se dá docela normálně používat. Za 10 let to bude vypadat zase jinak. Čím větší poptávka, tím větší smysl bude mít dávat do toho peníze.