• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    UNCLE_JIMBO: aha mna zmiatlo ze to tam udavaju ako spotrebu a nie ako dojazd, 8,4 uz je realistickejsie
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    DZODZO: asi to neni podstatný, ale píše se tam 11,9km/l, takže nějakých 8,4l/100km
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SUMAC: no anebo bys mohl napsat do google "citace clanku, ktere pisi, co si prave ted myslim"
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    jo to delam dycky, nakonec narazim na lidi co znam a vim, ze se jim da verit :) holt praci si zase neusetrim...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SUMAC: no anebo inverzne, podivej se kdo tento clanek cituje .. https://citations.springer.com/item?doi=10.1007/s11367-014-0788-0
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SUMAC: bohuzel uz je starsi (2014), ale jsi na spravne ceste. Vem si nejnovejsi clanek jaky muzes najit, a mrkni do jeho referenci. Klidne vychazej i z tech clanku, ktere se ti nezdaji .. dost mozna zjistis, ze skutecne vychazi z nejakych tabulek zalozenych na cislech z prumyslu.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    Local emissions of toxic substances from the manufacturing stages are an environmental aspect brought up by Hawkins et al. (2013a) as a possible disadvantage of electric powertrains, and especially in connection to battery production. Few other studies in Table 2 include the human toxicity potential (HTP), and to broaden the analysis of the topic, Fig. 6 presents our own results (Messagie 2013) for HTP in units of 1,4-dichlorobenzene (DCB) equivalents, a well-known pesticide. Our results confirm the earlier work of Hawkins et al. (2013a) and indicate significantly higher impact from BEVs than ICEVs with respect to toxicity. The largest impact comes from the equipment cycle of the non-powertrain parts (base vehicle) for both the BEV and the ICEVs. But in the case of the BEV, the components specific to the electric powertrain (Li-ion battery, electric motor and power electronics) together cause close to half of the overall impact (44 % in this specific case). In the ICEVs, the small electric starter motor and catalytic converters in the conventional propulsion system have an important impact.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    Environmental impacts of hybrid, plug-in hybrid, and battery electric vehicles—what can we learn from life cycle assessment? | SpringerLink
    https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11367-014-0788-0

    tohle vypada jako asi nejprinosnejsi clanek
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    slo mi o to jestli nekdo nahodou nema nejake odkazy zdroje po ruce, ze bych si usetril praci... v clancich na Nature Chemisty a Nature Materials se daji dohledat nejake kvalitativni data, ale radej bych chtel nejakou prumyslove validni analyzu
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SEJDA: ja pozuivam scopus.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SEJDA: potrebuju nejaky podklady a cisla co pisu do grantu na aplikovany vyzkum. delam do AHSS oceli a zajimalo by me presne to srovnani. nikde zadna verejne nebo i neverejna hodnoverna data nemuzu najit. dodavatele a automobilky si to drzi a nejaka obecna LCA je vzdycky zatizena tim, kdo a za jakym ucelem ji dela.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SEJDA: SUMAC pracuje pro Jaguar, nebo něco takovýho, takže má trošku bias :D a afaik žije v UK
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SUMAC: lidi co se v tom pohybuji zpracovavaji data do tabulek a pri modelovani se pak pouzivaji tyto tabulky jako podklad. Empiricka data maji slabinu, ze jsou 1) optimalizovana (aby dobre vypadala, protoze ..) 2) ze jsou zatizena specifikem, ktere pro jine platit nemusi 3) nebavime se o motorech v elektrarnach, ktery obsluhuje vyskoleny team, ale o motorech aut, ktere obsluhuji lidi skoleni na "provoz na silnici".
    Takze se vzdy vychazi z nejakych prumeru, u kterych se jindy na jinem prikladu ukazalo, ze funguji dost dobre.
    Necekal bych, ze tomu budes rozumnet po precteni si nekolika komentaru (jedno jestli kratkych jako tady, nebo dlouchych v nekterych fake-news) v cestine. Bez toho, aniz by ses pustil do hledani si infomaci sam, typicky v odbornych knichach prodavanych v zahranici resp. v odbornych clancich vychazejicich v odbornych zahranicnich casopisech (Logistika, recyklace, produkce atp.). Pokud svou uroven znalosti chces drzet alespon na urovni pouceny vesnicky mudrc, zacni cist noviny zamerene na ekonomicke informace pro masy, jako jsou napriklad Forbes, Financial Times, teoreticky by mohly fungovat, kterekoli evropske "Hospodarske noviny" akorat tu plati, ze cim mensi rybnik (Cesko), tim vice se pise o (ceskych) hovnech typy "reditelem spolecnosti s obratem par susnu se stal XY", nebo "rozhovor se zakladatel startupu, ktery nahodou uspel".
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    How green is an electric car, really? | Top Gear
    https://www.topgear.com/car-news/electric/how-green-electric-car-really
    How green are electric cars? | Environment | The Guardian
    https://www.theguardian.com/football/ng-interactive/2017/dec/25/how-green-are-electric-cars

    Posud sam
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    odhady dohady... chce to empiricke data
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Takove data (teda odhady) samozrejme existuji, uz tady kolovaly a evs vyhravaji po 5-10 tisicich kilometru
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    JIMIQ: me by tez docela zajimal celkovej GHG footprint extrakce, zpracovani a vyroby a recyklace vsech specialnich kovu co je potreba na baterky a elmg. magnety a dalsi soucasty EV /s vyjimkou tradicnich kovu/ vztazeny na celkovy zivot EV v porovnani CHG pri provozu benzinaku, GHG z.provozu, vyroby a rafinace ropy.

    pro napr flotilu 200 vozu na pet let.

    myslim ze takove data jeste nikdo nema.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam