• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    GESTO
    GESTO --- ---
    VW ID3


    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Už koukám na nějakej žebříček a na to, že ta věc má mít ten dojezd podle WLTP. Takže platí, co jsem řekl – 14 kWh na sto podle tabulek to dá, to je něco mezi Ioniqem a elektrickou verzí Nira.

    Že to v reálu bude kravina, jak to u WLTP bývá, je jiná věc.

    (jsem si teď vzpomněl na všechny plug-in hybridy, jejich nesmyslný spotřeby a tím fejkově získaný EL značky s parkováním všude a otvírá se mi kudla v kapse)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak trebars ioniq dokaze jazdit realne a v zlom pocasi v zime za 13,5kWh/100, tak toto by mohlo za pekneho pocasia po meste dat tych 15

    Hyundai Ioniq 38 kWh Geilo test
    https://www.youtube.com/watch?v=48k7hrKM_ig
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Pochopil jsi to trochu jinak než jsem to myslel. Pointa je v tom, že ICE žere míň ve vysoký ustálený rychlosti než v přískocích po městě.

    Ergo pokud ta věc bude jezdit fakt pomalu, třeba do 80 km/h, tak si TEORETICKY dokážu představit, že to bude nějak teoreticky podle nějakých pošahaných testů spotřeby (WLTP, NEDC) schopný dostat na takhle nesmyslnou spotřebu. Že je to hranatý je jedno, protože hranatost začíná vadit až ve vyšších rychlostech.

    Nicméně o tom, že by to fakt reálně jezdilo za 0,15 kWh mám pořád víc než velký pochybnosti.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak tohle je perla těžkého kalibru: "(...)výhodu větší účinnosti při ustáleným tempu/vyšší rychlosti jako spalovací motor,(...)"
    ...aneb jak eufemisticky napsat, že ve vyšších rychlostech se u ICE snižují ztráty z chodu mimo optimální otáčky...

    Spotřeba kinetické energie u všech vozidel závisí na jejich rychlosti, hmotnosti a pak různých koeficientech fyzikálních interakcí s prostředím - valivý odpor, aerodynamický odpor, atp.

    Sion je velká krabice a to, že váží o 200 kg méně než TM3 s 1,5x větší baterkou to fakt nevytrhne. O možnosti úzkých ol bych měl také pochyby...
    A jakmile by se to třeba rozjelo na 80 km/h na Jižní Stojce...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: O to nejde, největší spotřebu mají EV při vyšší rychlosti, protože elektromotor nemá výhodu větší účinnosti při ustáleným tempu/vyšší rychlosti jako spalovací motor, takže "žere" tím míň čím pomaleji jedeš. Takže po městě je sice dojezd 255 kilometrů na 35 kWh hodně, ale minimálně v dojezdu podle WLTP nebo spíš NEDC bych tomu i věřil. V reálu to ujede tak 160.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: z toho co pisu v tom faqu by to malo byt lahsie nez moja mazda - mozno preto to ma taku malu baterku, aby mohli mat vacsiu konstrukciu a usetrili hmotnost

    The Sion is expected to weigh 1.4 tonnes, including battery. We’ll announce the final details as soon as they become clear during our preparations for series production.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN, DZODZO: Podle fotek mi to přijde na městský provoz moc velké a tím nejspíš i těžké...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Z toho ich faq som pochopil ze je to cielene ako mestske vozitko, t.j. dojazd aj hranatost cajk
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    COMODOR_FALKON: Hele, kdyz to bude mit uzke pneumatiky, elektronicke omezeni trakce a omezenou rychlost, bude to lehke, bez vybavy atd. - mozna ano, ale pojede to jako Skoda 120. Na mestsky provoz mozna.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: "baterie o kapacitě 35 kWh s dojezdem 255 kilometrů"
    Hranaté MPV se spotřebou 14 kWh/100km...Tak určitě...

    A ta zmínka o solárním panelu, co dobije 30 km denně, také pobavila...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    O Sono Motors jsou zde v auditku zatim jen 2 prispevky.

    Tisíce lidí se složily na start výroby levného elektromobilu z Německa - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...e-lidi-se-slozily-na-start-vyroby-levneho-elektromobilu-z-nemecka-40310697

    Vypada to nadejne, presto. Cena 25 500 EUR (642 000 CZJ) za auto s dojezdem 255km ted zni hezky, ale tento (2020) a nasledujici rok chystaji automobilky uvadet bezprecedentni paletu ruznych elektromobilu ktere nakonec budou tomuhle slusne konkurovat. Domnivam se ze projekt Sono Motors prichazi proste pozde. Bez naskoku. Az (jestli) se jim rozjede vyrobni kapacita, marketing, odbyt atd. - budou uz IMHO zakaznici za 25 500 EUR chtit vetsi dojezd.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Elon Musk: Tesla acquisition of Maxwell is going to have a very big impact on batteries - Electrek
    https://electrek.co/2020/01/21/tesla-acquisition-maxwell-big-impact-battery-elon-musk/
    PER2
    PER2 --- ---
    RAJCHE: na prvni pohled jsem myslel, ze to je nejaka rozmazana fotka tesly ;))
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    Norway's Fresco Motors announces the Reverie, a super-quick premium electric sedan
    https://newatlas.com/fresco-reverie-norway-electric-car/60998/

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JAZZZ: DZODZO:

    "Initial arrest
    ...
    Although the company did not provide details, reports in the Japanese media stated that Nissan was paying all or some of the costs at some amount of US$18 million for residences used by Ghosn in Rio de Janeiro, Beirut, Paris and Amsterdam, and that Ghosn charged family vacation expenses to the company.[156] The purchases of some of these residences and the payment of expenses were handled by a shell company named Zi-A Capital BV based in the Netherlands, which Kelly had instructed Nissan's board to set up to make venture investments at the end of 2010 (around the same time as Ghosn's divorce from his first wife and beginning of a relationship with his second wife).[138] Nissan funds were used to purchase Ghosn's Paris apartment in 2005, and Zi-A funds were used to purchase his $5 million beachfront Rio apartment in 2012 and his Beirut mansion, which, with renovations, cost over $15 million.[138] Nissan compliance auditors began trying to track Zi-A activity in 2014 but were stymied at first by the chain of shell companies used in Zi-A investments.[138]

    In addition, to avoid reporting the full amount of his compensation in Nissan financials, as required by Japanese law beginning in 2010, Ghosn had Kelly structure complicated deferred payment plans which went unreported under an aggressive interpretation of the disclosure rules which Nissan's outside auditors had not signed off on, and which totaled around $80 million at the time of his arrest eight years later.[138]
    ...
    Ghosn and Kelly were reportedly arrested on information provided by an unidentified non-Japanese executive in Nissan's legal department, in the second deal ever struck under Japan's recently introduced plea bargaining system.[156]
    ...

    Investigations in other countries
    In June 2019 Renault published that in an internal audit they had uncovered 11 million euros in questionable expenses by Ghosn,[192][37][193] which was followed by the French state opening its own investigation into his actions.[194] Prosecutors in the district of Nanterre west of Paris stated that anti-fraud police had searched his residence in the town of L'Étang-la-Ville for evidence.[38] In July Renault's headquarters in Boulogne-Billancourt were searched by 20 police personnel in relation to this case.
    ...
    In September, in one of the first legal accords of the saga, Ghosn settled with the U.S. Securities and Exchange Commission over claims of failing to disclose more than $140 million in pay to him from Nissan. He was fined $1 million while Nissan was fined $15 million and Greg Kelly $100,000. He is barred from serving as a director or officer of a public company for ten years and Kelly for five years.[194] "

    Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Carlos_Ghosn#Further_developments
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    COMODOR_FALKON: myslim, ze se tomu rika tunelovani.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    COMODOR_FALKON: to jsem zvedav co se z toho vyklube a jak dopadne ten Kelly. pokud ho obvinili z "underreporting future compensations" kdyz na ne fakticky nemel narok a jen si nechal pocitat nejake srovnani, tak to bude pekna blamaz.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JAZZZ: Asi nejlépe to shrnuje tento článek.

    V podstatě je obviněn ve 2 případech z toho, že skrýval před investory výši svých příjmů z firmy, což v reálu znamená, že nechal počítat personální nejen to, kolik má dostat, ale i to, kolik "by měl dostat", kdyby byl vyplácen dle obvyklých kritérií pro šéfy podobných korporací.
    Podstatou žaloby je (neprokázaný) předpoklad, že si ten rozdíl chtěl nechat v budoucnu ("pravděpodobně po dochodu do důchodu [sic!]")doplatit.

    V dalších 2 bodech jde o to, že on (ale i jeho nástupce) vypláceli odměny za plnění cílů firmám bohatých arabských investorů, které následně investovaly (teoreticky část odměny) do společných projektů s Ghosnem a jeho manželkou/synem.
    Podstatou žaloby je (neprokázaný) předpoklad, že šlo o zpětnou platbu (provizi za odměnu).

    Jak vidíš, všechna 4 obvinění jsou poměrně dost bizarní, bez uvedení jmen spíše tipovatelná někam do KLDR. Přesto postačovala k tomu, aby byl umístěn do de facto totální izolace, fyzické i digitální, od rodiny i veřejnosti.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam