• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN: 900Wh/L je cca tech 350Wh/kg u klasickych Lithium-ion baterek. Nevim jak u "All-Solid-State".

    COMODOR_FALKON: Praveze v konstrukci battery packu jsou ohromne rezervy. Mas pravdu ze pomer mezi Wh/kg bateriovych clanku a Wh/kg battery packu je propastny. U tehle baterky je zajimavy ten life-time, to je opravdu moc pekne 1000 cyklu (pokud se jedna o 1000 celych cyklu).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: Errr... Ne...
    Ale názorně ukazuješ, jaké mohou mít podobné zavádějící PR informace dopad na lidi, co nejsou dostatečně technicky znalí.

    Ačkoliv se baterie postupně zlepšují, žádný skokový vývoj se nekoná.

    Tahle (laboratorní) baterie má cca 350 Wh/Kg.
    Tesla (vyráběná) baterie má 250 Wh/kg (ale už avizovali, že budou schopni to navýšit na 330 Wh/kg)

    Takhle to vypadá jako významný rozdíl, ale battery pack neobsahuje jen baterie a nejde jen o energii na palubě, ale i o spotřebu.

    Tesla battery pack má cca 160 Wh/kg a úsporný provoz.
    Ten od Samsungu by mohl mít cca 200 Wh/kg, což tak nějak akorát vykompenzuje žravější EV konkurence...
    ABS
    ABS --- ---
    COMODOR_FALKON: i toto ma vliv na cenu
    pro mne hlavnim duvodem proc si nekoupit nove elektroauto (jako ze to stejne asi udelam a bude to Corsa e), je prave fakt technologickeho pokroku, kdy nechci skoncit za 3-4 roky s tezko prodejnym autem, kdy diky novym technologiim muze byt standard dojezt 600+km a super ultra rychlym nabijenim a ja budu mit ojete auto s dojezdem okolo 250km
    ekonomie je slozita a nastesti nelze vsechny parametry zahrnout, ale napr. dokola omylany prislib id3 ma opravdu vliv na poptavku po konkurenci, nebot spousta lidi ceka co se stane s cenou ostatnicha vzhledem ke kvalitam id3. Zde odvadi VW dobrou praci, sice ne pro elektromobilitu, ale pro sebe.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Na ceny má vliv pouze konkurence na trhu, ne v labu. Dokud nemají reálný produkt, který by mohli někomu prodat, tak je to konkurence jen teoretická, bez vlivu na ceny...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: hlavne je dobre, ze sa tomu venuje tolko firiem, takto ten pokrok baterii pojde rapidne vpred a konkurencia bude tlacit ceny nadol
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SHEFIK: Je hezké vidět, že jim ještě neujel vlak...
    Baterie sice nic moc, navíc furt v labu, ale aspoň je vidět snaha držet krok s Teslou.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Samsung ukázal solid-state baterii pro dojezd elektromobilů až 800 km | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/samsung-ukazal-solid-state-baterii-pro-dojezd-elektromobilu-az-800-km
    LELI
    LELI --- ---
    COMODOR_FALKON: bohuzel zatim ne, ale je to krasny :-)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JAZZZ: muze byt, nicmene je to zaroven i fakt
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LELI: Máš pořadové číslo 1001...? ;-)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    SHEFIK: me to spis prijde jako PR snaha, aby akcie Tesly spadly v aktualni panice co nejmin, ale no hejt, drzim jim palce at shortare vyzdimaj.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SEJDA: Většinu nezaplatila vláda, ale Chery (http://www.cheryinternational.com/ ). A koncová cena je stanovená s tím, že se jich nějaké množství prodá, to není žádný podvod.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    je to proste lovebrand, kterou nic nezastavi :)

    Tesla sales surprise in China amid crisis, owns about a third of the EV market - Electrek
    https://electrek.co/2020/03/10/tesla-surprise-sales-china-crisis-owns-ev-market/amp/

    The American automaker owned about a third of the EV market in China last month.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    me se to taky desne libí
    LELI
    LELI --- ---
    PEPAZZ: tak tohle lajkuju, eviduji pry snad 1000 predobjednavek...

    Za me by byl nejlepsi elektromobil delorean, ale tam se plany nejak zasekly, tohle vypada ze dotahnou do konce, vlastnik/investor ma dost penez aby se mu to podarilo a drzim mu palce.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: Český elektromobil Luka EV se začne prodávat už letos.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    AXTHEB: (celkove naklady - dotace) / pocet dodanych vozu = cena za auto
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    dalsi zachrana zivota
    Tesla Autopilot automatically avoids head-on collision with car in wrong lane - Electrek
    https://electrek.co/...09/tesla-autopilot-automatically-avoids-head-on-collision-car-wrong-lane/amp/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SEJDA: Nerozumím.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    COMODOR_FALKON: je to takovy maly fail, meli i hodne velkou svolavacku, kvuli shorenym autum.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam