• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    SHEFIK:

    https://www.sait.samsung.co.kr/saithome/about/press_view.do?new_seq=1123

    Samsung Presents Groundbreaking All-Solid-State Battery Technology to ‘Nature Energy’
    2020.03.10

    On March 9 in London, researchers from the Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) and the Samsung R&D Institute Japan (SRJ) presented a study on high-performance, long-lasting all-solid-state batteries to Nature Energy, one of the world’s leading scientific journals.

    Compared to widely used lithium-ion batteries, which utilize liquid electrolytes, all-solid-state batteries support greater energy density, which opens the door for larger capacities, and utilize solid electrolytes, which are demonstrably safer. However, the lithium metal anodes that are frequently used in all-solid-state batteries, are prone to trigger the growth of dendrites1 which can produce undesirable side effects that reduce a battery’s lifespan and safety.

    To overcome those effects, Samsung’s researchers proposed utilizing, for the first time, a silver-carbon (Ag-C) composite layer as the anode. The team found that incorporating an Ag-C layer into a prototype pouch cell enabled the battery to support a larger capacity, a longer cycle life, and enhanced its overall safety. Measuring just 5µm (micrometers) thick, the ultrathin Ag-C nanocomposite layer allowed the team to reduce anode thickness and increase energy density up to 900Wh/L. It also enabled them to make their prototype approximately 50 percent smaller by volume than a conventional lithium-ion battery.

    This promising research is expected to help drive the expansion of electric vehicles (EVs). The prototype pouch cell that the team developed would enable an EV to travel up to 800km on a single charge, and features a cycle life of over 1,000 charges.

    (From left) Yuichi Aihara, Principal Engineer from SRJ, Yong-Gun Lee, Principal Researcher and Dongmin Im, Master from SAIT

    As Dongmin Im, Master at SAIT’s Next Generation Battery Lab and the leader of the project explained, “The product of this study could be a seed technology for safer, high-performance batteries of the future. Going forward, we will continue to develop and refine all-solid-state battery materials and manufacturing technologies to help take EV battery innovation to the next level.”

    * source : https://news.samsung.com/...sents-groundbreaking-all-solid-state-battery-technology-to-nature-energy
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: Errr... Ne...
    Ale názorně ukazuješ, jaké mohou mít podobné zavádějící PR informace dopad na lidi, co nejsou dostatečně technicky znalí.

    Ačkoliv se baterie postupně zlepšují, žádný skokový vývoj se nekoná.

    Tahle (laboratorní) baterie má cca 350 Wh/Kg.
    Tesla (vyráběná) baterie má 250 Wh/kg (ale už avizovali, že budou schopni to navýšit na 330 Wh/kg)

    Takhle to vypadá jako významný rozdíl, ale battery pack neobsahuje jen baterie a nejde jen o energii na palubě, ale i o spotřebu.

    Tesla battery pack má cca 160 Wh/kg a úsporný provoz.
    Ten od Samsungu by mohl mít cca 200 Wh/kg, což tak nějak akorát vykompenzuje žravější EV konkurence...
    ABS
    ABS --- ---
    COMODOR_FALKON: i toto ma vliv na cenu
    pro mne hlavnim duvodem proc si nekoupit nove elektroauto (jako ze to stejne asi udelam a bude to Corsa e), je prave fakt technologickeho pokroku, kdy nechci skoncit za 3-4 roky s tezko prodejnym autem, kdy diky novym technologiim muze byt standard dojezt 600+km a super ultra rychlym nabijenim a ja budu mit ojete auto s dojezdem okolo 250km
    ekonomie je slozita a nastesti nelze vsechny parametry zahrnout, ale napr. dokola omylany prislib id3 ma opravdu vliv na poptavku po konkurenci, nebot spousta lidi ceka co se stane s cenou ostatnicha vzhledem ke kvalitam id3. Zde odvadi VW dobrou praci, sice ne pro elektromobilitu, ale pro sebe.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Na ceny má vliv pouze konkurence na trhu, ne v labu. Dokud nemají reálný produkt, který by mohli někomu prodat, tak je to konkurence jen teoretická, bez vlivu na ceny...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: hlavne je dobre, ze sa tomu venuje tolko firiem, takto ten pokrok baterii pojde rapidne vpred a konkurencia bude tlacit ceny nadol
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SHEFIK: Je hezké vidět, že jim ještě neujel vlak...
    Baterie sice nic moc, navíc furt v labu, ale aspoň je vidět snaha držet krok s Teslou.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Samsung ukázal solid-state baterii pro dojezd elektromobilů až 800 km | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/samsung-ukazal-solid-state-baterii-pro-dojezd-elektromobilu-az-800-km
    LELI
    LELI --- ---
    COMODOR_FALKON: bohuzel zatim ne, ale je to krasny :-)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JAZZZ: muze byt, nicmene je to zaroven i fakt
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LELI: Máš pořadové číslo 1001...? ;-)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    SHEFIK: me to spis prijde jako PR snaha, aby akcie Tesly spadly v aktualni panice co nejmin, ale no hejt, drzim jim palce at shortare vyzdimaj.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SEJDA: Většinu nezaplatila vláda, ale Chery (http://www.cheryinternational.com/ ). A koncová cena je stanovená s tím, že se jich nějaké množství prodá, to není žádný podvod.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    je to proste lovebrand, kterou nic nezastavi :)

    Tesla sales surprise in China amid crisis, owns about a third of the EV market - Electrek
    https://electrek.co/2020/03/10/tesla-surprise-sales-china-crisis-owns-ev-market/amp/

    The American automaker owned about a third of the EV market in China last month.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    me se to taky desne libí
    LELI
    LELI --- ---
    PEPAZZ: tak tohle lajkuju, eviduji pry snad 1000 predobjednavek...

    Za me by byl nejlepsi elektromobil delorean, ale tam se plany nejak zasekly, tohle vypada ze dotahnou do konce, vlastnik/investor ma dost penez aby se mu to podarilo a drzim mu palce.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: Český elektromobil Luka EV se začne prodávat už letos.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    AXTHEB: (celkove naklady - dotace) / pocet dodanych vozu = cena za auto
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    dalsi zachrana zivota
    Tesla Autopilot automatically avoids head-on collision with car in wrong lane - Electrek
    https://electrek.co/...09/tesla-autopilot-automatically-avoids-head-on-collision-car-wrong-lane/amp/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SEJDA: Nerozumím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam