• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    podla mna ten graf ukazuje ze ludia zacali cakat na Model Y, ja osobne by som tiez preferoval 5. dvere miesto kufrika v sedane, takze Model 3 je pre mna uz neaktualny
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: Nedokážu to v této chvíli ověřit, ale ten linkovaný článek...
    Ta práce se statistikou...
    Skoro level AutoForum...
    ABS
    ABS --- ---
    Jenom pro zajímavost. Byl u mne o víkendu skot, který často jezdí do Norska a říkal že spousta lidí je tam hrubě nespokojená s Teslou, kromě špatné kvality z výroby a mizerného servisu prý má hodně aut po čase problém s baterií. Koukám na Bjorn na YouTube a zdálo se mi to divné, nicméně něco na tom bude: https://www.wheelsjoint.com/tesla-sales-collapse-in-norway-audi-e-tron-takes-the-lead/
    Ono mne se to zdá super auto, ale když někdo utratí tak těžké peníze, čeká více. I tak je super to jako jasný důkaz, že lze mít vysoký podíl EV i bez Tesla a ostatní výrobci se také snaží.
    KEB
    KEB --- ---
    OMNIHASH: tak potom z toho udělat crossover elektrolejbusu a traktoru.

    Navíc pokud se rozjede agrovoltaika, tak už zdaleka nebudou potřeba takový obrovský mrchy, co akorát prasi půdu.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: Vypadá to dobře...
    Tedy až na výrobce proslulého pochybnými praktikami...
    Sice v EU bude asi značná část jejich arzenálu nelegální, ale i tak bych měl problém jim věřit...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Autonomous Electric Tractor - Future of Farming | John Deere
    http://www.youtube.com/watch?v=gMaQq_vRaa8
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    OMNIHASH: problem je vzdycky spolehlivost. ono treba u zavlazovani neco na ten zpusob funguje bezne - viz
    Modern, Efficient Irrigation Systems Save Money For Farmers
    https://www.youtube.com/watch?v=O5alY311d1A
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    THEODORT: přitom zrovna tohle by se už dneska dalo poměrně levně pořešit nějakejma autonomníma minivzchuloděma - dronama, co by ten kabel drželi v dostatečný vejšce nad polem aby nepřekážel, imho to bude podstatně levnější, než baterky.
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    OMNIHASH: tusim ze to bylo ve Slunecnim Meste ;)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Elektrický traktory? to už zkoušeli soudruzi v Sajuzu!

    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    COMODOR_FALKON: Tak. Hlavne trend budou mensi stroje, ktere jsou schopny obhospodarovavat mensi vymery poli. Ten trend je zrejmy a spravny. Nikoli navrat k uplne malym polickam, ale lepe strukturovanym mensim polim. Myslim ze trend budou kapotovane traktory ve velikosti zhruba traktoru 60. let s moznosti semi-autonomnim rizenim (operator sedi nekde a ma na starosti vice stroju).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: To si nemyslím...
    Předně u traktorů hraje dost velkou roli hmotnost motoru - ICEV traktor ho má velký a těžký, u EV traktoru bude menší, lehčí, silnější...
    U traktorů půjde i lépe řešit třeba swap baterií...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    DUHOS: V cem vidis vyhodu? Nebylo pro farmare komplikovane jezdit taknovat vodik nebo ho skladovat, kdyz se muze ty svoje cajky dobit nekde ve stodole?
    Priznam, ze jsem tenhle segment nikdy neresil a nepremyslel nad tim, takze se mozna ptam hloupe :).
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    ABS: Jo, to jsem si prave myslel. Jelikoz jsem nasel par digitalnich konceptu, ale nic realneho. Takze diky za potvrzeni.
    Pro Agro segment me konkretne zajimaji takove ty pomocne voziky, nakladace a "valniky", ktere nejsou v zaprahu nonstop 14h denne, ale pouze nekolik malo minut za hodinu.
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    KEB: Diky.
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    ABS: Jj tady bych to viděl na vodík...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    KEB: tak ony jsou to dve ruzny veci, ze. Vytapeni sklama je jeden problem, vetsina lepsich aut to miva nejak osetreny uz od vyrobce - kdyz stahnu okynko tak to slunce mnohem vic cejtim na kuzi nez skrz sklo, na kterym je nejspis nejaka infra vrstva uz naparena. To o cem byla rec je ale vliv barvy karoserie, a tam je matne cerna to absolutni nonplusultra v pohlcovani energie ;) A protoze auta prakticky neznaji pojem tepelna izolace, tak takovy matne cerny auto funguje jako sluncem pohanena pecici trouba.
    KEB
    KEB --- ---
    BLOWUP: tak ona dost udělá i hliníkova protína námrazová fólie za oknem. Ta je v létě lepší jak v zimě a stojí to pár korun.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: no, ja uz skoro cerny auto mel, takova hodne tmava zelena metaliza, a ani nebylo matny. V lete se na nem daly delat stejky s volskym okem rychlejc nez na grilu, Volvo ma halt klima velmi vykonnou takze to samozrejme uchladila, ale teda jela jak smyslu zbavena asi deset minut nez prepnula na takovej ten "normalni modus" a i ten u nej funel asi na dvojnasobek vykonu nez u svetlyho auta. A ze by to melo v zime nejakej pozitivni efekt jsem teda nezaznamenal, ono v zime vetsinou to slunce tak uplne jakoze neprazi, no :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam