• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: Dieslegate? Staci par "Euro 6" dieslu co si upsouknou zrovna v tunelu a nemusis se vymlouvat na stara auta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: I tak to nic nemění na tom, že většinu emisí ve městech mají na svědomí starší auta. Ty rozdíly tam jsou v řádech.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Nemusi to len smrdet, take CO nesmrdi a preve preto je zakerne
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Spíš je to otázka na někdy až na dobu, kdy budou elektromobily většinový. Čili tak 20-30 let nejdřív.

    Na druhou stranu, kdyby v tom tunelu jezdily jen auta s Euro5 a víc, tak to tam smrdět nebude. Aby moderní auto s katalyzátorem a DPF a tak reálně smrdělo, tak mu musí víceméně člověk strčit nos do výfuku. To, že to smrdí v Blance, bude vliv starejch aut.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JAZZZ: zalezi jak kde, vcera som sa na tema MHD bavil s amikmi, jeden robil isty cas v NYC a druhy v Chicagu a ze tam to bolo cajk, ale taky je to nejakych 15-20 rokov dozadu co tam pobyvali, ten jeden teraz byva na nejakom predmesti Charlotte v Sev. Karoline, takze vsade leda tak autom (ale maju 2 tesly) a ten druhy byva na nejakej skorosamote pri Santa Fe, takze tiez vsade autom
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    Me pripada koncept "mestske infrastruktury pro vyvolene" jako cesta do pekel, ale v USA ani poradne nefunguje MHD a zdravotnictvi, takze tam to konzumenti asi zkousnou.
    JANOS
    JANOS --- ---
    ABS: Elonova Boring company planuje tunely kde bude zakaz vjezdu spalovacim autum :)
    ABS
    ABS --- ---
    Vcera mne jeste napadl zajimavy benefit elektroaut, kdyz jsem musel cmuchat smrad v tunelu Blanka.
    Teoreticky by se usetrilo desitky milionu na vetrani tunelu - toto neni realne. Ale napriklad u novostavby s podzemnimi parkovistmi by to bylo zajimave udelat bez vetrani a zakazat vjezd aut se spalovacim autem. Nejsem stavar, ale muze to na jedno misto delat 100k, soukromy odhad, moc bych se nedivil, ve meste se to vse takove vetrani resi strasne slozite. Zajimalo by mne, zda to je vubec mozne z hlediska regulace.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    K tomuhle jsem poněkud skeptický.
    Pominu teď blábolení typu "A..a..a..co když dostanu hodně ojetou baterku?"
    Mám spíš pochybnosti o thermo profilu takové baterie, jejím chlazení a vlivu vyměnitelnosti na k-ční stabilitu.

    Nio might have figured out battery swap for electric cars as it completes 500,000 swaps - Electrek
    https://electrek.co/2020/06/02/nio-battery-swap-electric-cars-completes-500000-swaps/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já nemusím jezdit denně nikam, bydlím v Praze a pracuju z domu, ale pořád je pro mě Praha-Pardubice docela typická trasa (případně z Prahy na chalupu na Vysočině) a auto, který to nedá v klidu tam a zpátky, by pro mě bylo problém.

    V tuhle chvíli nemám dost častou potřebu ježdění na kratší trasy, aby se mi vyplatilo obecně druhý auto, natož elektrický, ale jinak bych si dokázal představit nechat si starýho Jaguara na dlouhý trasy a všechno kratší jezdit v EV. Nicméně ekonomickej smysl to nebude dávat hodně dlouho a než začne, tak už by mohly být ojetý Modely 3, Enyaqy nebo Mustangy Mach E za rozumnou cenu...
    ABS
    ABS --- ---
    BOBASH: sestra ted kupoval 30kWh leaf z drhe vlny (bez te degradujici baterie) za 400kCZK vcetne DPH a ten to ujede uz i v zime.
    Jinak EV musi byt hlavni auto, jako druhe se neuzivi.

    Ja ted mam ojety Ioniq a ojety Espace. Co nelze Ioniq uveze vzdy Espace (at jiz je to mooooc daleko nebo moc velke nebo moc lidi).

    Za poslednich 14 dni mam pomer v kilometrech mezi Ioniq a Espace cca 1500 : 20. Tech 20km jsem potreboval odvezt nadmerny odpad a vyjimecne druhe auto.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Zalezi to na usecase, pokial potrebujes jazdit denne Praha-Pardubice, tak to nie je auto pre teba a zaroven ta lutujem, ze v dobe skypov a zoomov musis dojizdat do prace tak daleko, ja teraz uz 3 mesiace nejazdim ani tych 23 km do Brna, takze momentalne tiez EV nepotrebujem
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tohle porovnání bude mít smysl, až budou na trhu rozumný ojetý elektromobily. Dávat 350 tisíc za první generaci Leafa, se kterou se musíš bát cesty Praha-Pardubice, je šílenství. Pokud to teda nemáš jako druhý auto do města a v takovým případě se ty čáry protnou za docela dlouho...
    KEB
    KEB --- ---
    Kupujete elektromobil? Povinné ručení budete mít levnější, avšak ne na dlouho! - EnviWeb.cz
    http://enviweb.cz/116381
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: já vím chci si k tomu sednout a propočítat to pořádně. Tohle byl jen pokus na minutu :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: to keby chces auto z bazaru tak musis porovnavat s EV z bazaru inak su to hrusky a jabka, nastrelil som si tam nejaky ojety leaf za 350k vs nejaku fosilnu lestenku za 250k a stretlo sa mi to po 2 rokoch, emisie po necelych 4, nabijanie som pouzil iba vo vysokom tarife, az si nedavam nejaku vyhodu ze by som nabijal 20 hodin nizkym tarifom
    KEB
    KEB --- ---
    Musel bych si k tomu sednout a pořádně to zadat, ale na první nastřelení proti LPG z bazaru nikdy :-D

    A to tam chybí parametr, že lidé na sídlišti si prostě nenabiji za rozumnou cenu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Mě nevyšlo nic, jsem mimo graf :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Mne vyšlo 17 let a 24 u uhlíkový stopy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MESTREY: ak obmienas auta po 2 rokoch tak ne no, ale pro duchodce dobre :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam