• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: v tom clanku byla rec o autech. Vlaky bych do toho nepletl, ty na baterie nejezdej. Mozna si ho precti, i kdyz je strasne hloupej ;)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: Jakoze az se to "prezene", tak si lidi zase budou kupovat pridavne motory ke kolum? Vlaky budou jezdit zase na diesel? Lidi co si koupili Teslu, teda auto s nejvyssi brand loyality, si najednou zase koupi urvanej, zurive radici a kourici kostitras? Ktery je mmch pro 450HP a vyse uz dnes drazsi nez ta Tesla?

    Ze ty baterky, kterym roste cca 5-8pct kapacity/vahu rucne, nekdo umyslne nebude vyuzivat?

    Nebo jak konkretne si to predstavujes? :-)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: jj, ja tyhle mantry znam. Ale trocha kupeckejch poctu to halt stavi do jinyho svetla, no. Muj pocit je, ze to bude lokalni prehanka V zemich ktere na to maji, a ktera by bez legislativnich donucovacich prostredku nemela ani stin sance. A pokud jejich kampane budou hodne uspesny, budeme jednoho dne sedet a trochu si mnout voci, coze jsme si to navarili.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP:
    * Vlaky uz vetsinove elektrina.
    * Elektrokola a elektrokolobezky prave ted (kupuj si ted pridavny benzinovy motorek jako driv).
    * Osobaky a nakladaky pred nejakym casem zacaly a jeste to bude chvilku trvat, vyhledove 99pct.
    * Motorky take pred nejakym casem zacaly, ale s odstupem za auty, vyhledove 99pct.
    * Lode za dlouho, az na par specifickych vyjimek ktere tu uz mame (napr. plavba po Lipne aspol - elektrika ok, benzin jen na vyjimku). Vyhledove 99pct.
    * Letadla v dohledne dobe ne, nebo uplne jinak - az na par specifickych vyjimek z nichz nektere tu uz mame dnes (drony, trening s tichymi vrtulaky kolem obydlenych oblasti, treba u vas v CH).
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TOXICMAN: Ja se nicim neutesuju, me je jedno jaka technologie pohani moje auto, pokud funguje tak jak ma. Samozrejme, jako „hloupy“ muzes oznacit cokoli, to ale ta fakta jaksi nenecha zmizet.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    BLOWUP: jednoho dne bude no :) zatím se můžeš utěšovat podobnými velmi hloupými články
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Nic novyho, ale presto je zajimavy ze nekdo muze doopravdy verit ze jednoho dne bude globalni mobilita jenom elektricka.

    Elektromobily nás nevytrhnou - Ekolist.cz
    https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/elektromobily-nas-nevytrhnou
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zavri sa s tym na neutral na hodku do garaze, ak myslis ze je to dost ciste :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: I dieselgate-fejkující Euro6 je v reálu furt Euro4 nebo spíš Euro5. Což je furt dost čistý...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: Dieslegate? Staci par "Euro 6" dieslu co si upsouknou zrovna v tunelu a nemusis se vymlouvat na stara auta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: I tak to nic nemění na tom, že většinu emisí ve městech mají na svědomí starší auta. Ty rozdíly tam jsou v řádech.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Nemusi to len smrdet, take CO nesmrdi a preve preto je zakerne
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Spíš je to otázka na někdy až na dobu, kdy budou elektromobily většinový. Čili tak 20-30 let nejdřív.

    Na druhou stranu, kdyby v tom tunelu jezdily jen auta s Euro5 a víc, tak to tam smrdět nebude. Aby moderní auto s katalyzátorem a DPF a tak reálně smrdělo, tak mu musí víceméně člověk strčit nos do výfuku. To, že to smrdí v Blance, bude vliv starejch aut.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JAZZZ: zalezi jak kde, vcera som sa na tema MHD bavil s amikmi, jeden robil isty cas v NYC a druhy v Chicagu a ze tam to bolo cajk, ale taky je to nejakych 15-20 rokov dozadu co tam pobyvali, ten jeden teraz byva na nejakom predmesti Charlotte v Sev. Karoline, takze vsade leda tak autom (ale maju 2 tesly) a ten druhy byva na nejakej skorosamote pri Santa Fe, takze tiez vsade autom
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    Me pripada koncept "mestske infrastruktury pro vyvolene" jako cesta do pekel, ale v USA ani poradne nefunguje MHD a zdravotnictvi, takze tam to konzumenti asi zkousnou.
    JANOS
    JANOS --- ---
    ABS: Elonova Boring company planuje tunely kde bude zakaz vjezdu spalovacim autum :)
    ABS
    ABS --- ---
    Vcera mne jeste napadl zajimavy benefit elektroaut, kdyz jsem musel cmuchat smrad v tunelu Blanka.
    Teoreticky by se usetrilo desitky milionu na vetrani tunelu - toto neni realne. Ale napriklad u novostavby s podzemnimi parkovistmi by to bylo zajimave udelat bez vetrani a zakazat vjezd aut se spalovacim autem. Nejsem stavar, ale muze to na jedno misto delat 100k, soukromy odhad, moc bych se nedivil, ve meste se to vse takove vetrani resi strasne slozite. Zajimalo by mne, zda to je vubec mozne z hlediska regulace.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    K tomuhle jsem poněkud skeptický.
    Pominu teď blábolení typu "A..a..a..co když dostanu hodně ojetou baterku?"
    Mám spíš pochybnosti o thermo profilu takové baterie, jejím chlazení a vlivu vyměnitelnosti na k-ční stabilitu.

    Nio might have figured out battery swap for electric cars as it completes 500,000 swaps - Electrek
    https://electrek.co/2020/06/02/nio-battery-swap-electric-cars-completes-500000-swaps/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já nemusím jezdit denně nikam, bydlím v Praze a pracuju z domu, ale pořád je pro mě Praha-Pardubice docela typická trasa (případně z Prahy na chalupu na Vysočině) a auto, který to nedá v klidu tam a zpátky, by pro mě bylo problém.

    V tuhle chvíli nemám dost častou potřebu ježdění na kratší trasy, aby se mi vyplatilo obecně druhý auto, natož elektrický, ale jinak bych si dokázal představit nechat si starýho Jaguara na dlouhý trasy a všechno kratší jezdit v EV. Nicméně ekonomickej smysl to nebude dávat hodně dlouho a než začne, tak už by mohly být ojetý Modely 3, Enyaqy nebo Mustangy Mach E za rozumnou cenu...
    ABS
    ABS --- ---
    BOBASH: sestra ted kupoval 30kWh leaf z drhe vlny (bez te degradujici baterie) za 400kCZK vcetne DPH a ten to ujede uz i v zime.
    Jinak EV musi byt hlavni auto, jako druhe se neuzivi.

    Ja ted mam ojety Ioniq a ojety Espace. Co nelze Ioniq uveze vzdy Espace (at jiz je to mooooc daleko nebo moc velke nebo moc lidi).

    Za poslednich 14 dni mam pomer v kilometrech mezi Ioniq a Espace cca 1500 : 20. Tech 20km jsem potreboval odvezt nadmerny odpad a vyjimecne druhe auto.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Zalezi to na usecase, pokial potrebujes jazdit denne Praha-Pardubice, tak to nie je auto pre teba a zaroven ta lutujem, ze v dobe skypov a zoomov musis dojizdat do prace tak daleko, ja teraz uz 3 mesiace nejazdim ani tych 23 km do Brna, takze momentalne tiez EV nepotrebujem
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam