• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BOBASH:tak obchodaci mivaji taky rozdelene oblasti, ktere pokryvaji...

    me spise zaujal ten vysoky narust spotreby ve vyssich rychlostech... zkousel jsi teslu na d1 ? nebo neco podobneho s 400+ dojezdem ?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Bavíme se o lidech, kteří si kupujou nový auta. Lidi, kteří najedou 200 km za týden, si obvykle nekupujou nový auta, protože se jim nevyplatí. A už vůbec si nekupujou nový auta za milion.

    Typickej zákazník novýho auta je buďto firma (asi 50 % jsou služební) nebo někdo, kdo jezdí hodně – lidí, co si koupí nový auto na nájezd pod 20 000 km ročně, je fakt minimum, takoví lidi si kupujou spíš ojetiny. Nebo si koupěj Dacii za 200 tisíc. A nefunguje u nich ekonomická výhoda elektromobilu, protože než by se jim zaplatil, trvá to pět let.

    Ty jsi příklad extrémně málo jezdícího řidiče, kterýmu by samozřejmě stačil elektromobil. Ale taky jsi příklad člověka, kterej si to nový auto nekoupí.

    Pro lidi, co jezdí hodně, je elektrický auto super třeba na ježdění do práce a zpátky. Ale málokdo si kupuje auto jen na to, většinou ty lidi zároveň potřebujou občas dojet někam daleko. A potřebujou to udělat tehdy a tak rychle, jak potřebujou, ne cestou třikrát řešit nabíjení.

    S Modelem 3 LR a nabíjením doma už třeba 80 % řidičů může žít, aniž by je to nějak omezovalo.

    Ale to pořád lidi, pro který je použitelný elektrický auto, limituje na ty, který mají barák s garáží nebo byt s garážovým stáním, kde mají 380V, a kteří si můžou dovolit 1,5 milionu za Teslu.
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    ja bydlim v praze v byte takze doma taky nabijet nebudu, nabijecku mame v praci, coz btw taky je cim dal castejsi, v pripade potreby mam cestou do prace asi tri komercni nabijecky, prumerny najezd mam cca 500 tydne, wallbox na chalupe kam jezdime na vikend (70km od prahy). Muj predpoklad je ze dobiju jednou na chalupe a pak jednou max dvakrat v praci a budu bohate pokrytej na nejaky pochuzky/jezdeni po praze, po dalnici jezdivam 150-160 nehodlam na tom nic menit, takze za me se vlastne zmeni jen to ze nebudu muset jezdit k benzinkam a usetrim spoustu penez na benzinu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    obchodak vo firme na venkove je ozaj bizarna predstava a to je zrovna to 1% ktore bude jazdit diesel
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: Viz moje poslední věta bodu 2) – Tesla to asi dá, zvlášť když jedeš někudy, kde jsou Superchargery.

    Ale představ si obchoďáka, kterýho pošleš do firmy někde na venkově, kde nemají nabíječku a je fakt pitomý si říkat o prodlužku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ne, tou většinou lidí opravdu nemyslím sebe, protože pro mě by třeba elektromobil fungoval naprosto bez problémů, neby bydlím v centru města a mám parkování.

    Mimochodem, fun fact – mezi svými kolegy motoristickými novináři a jinými petrolheady bývám považován za fanatického a nekritického obhájce elektromobility...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB: nemas brecet tu ale na radnici, a doufam, ze ti reknou, ze uz maji vice zadatelu a ze to uz uz budou resit .. nebo ma snad tvuj dum podzemni garaz? Mate pobliz parkovaci dum? Volil jsi ve volbach nekoho, kdo rikal, ze nabijecky/chranena parkoviste postavi? Kolik lidi jsi s tim oslovil?
    Jestli sis myslel, ze si zajdes do samosky a tam si koupis noveho mazlika, tak ti doporucuji hybridy, ne plug-iny, at te to moc netrapi.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: hl v Oslo tiez asi tych 2000 nabijaciek nemali zo dna na den

    Why Norway is full of Teslas
    http://www.youtube.com/watch?v=zSjYra7cYqY&t=241
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: dobře. takže pokud srovnáváš sekání zahrady a grilování na streše s asi obdenním nabíjemím auta z okna s asi 100m prodlužkou (jak půjdu ven schválně si to nakrokuju) vedenou přes veřejně přístupný a veřejně průjezdný prostor sídliště, tak se asi nemáme moc o čem bavit.

    Ale až nějakého blázna tohle uvidím na sídlišti praktikovat, tak se ti ozvu a veřejně se ti omluvím, že jsem tvoje vize tady a teď veřejně nazval od reality odtrženým blábolením.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: To je zhruba jako kabel k sekačce, když na chalupě sekám zahradu...
    Takže ne, no problem...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Tam nejde o 200kmh, to ve meste jako Basel nemuze jet nikdo. Tam jde o opakovane zrychleni, kdyz honej zlodejsky bandy s alsaska tak to frezujou s kvicicima gumama i 150, ale hlavne musej furt brzdit a hned zas na to dupat. A to prej to okridleny teslacky monstrum udela asi trikrat a pak prepne do nejakyho uspornyho modusu ;)
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: tak jestli nevidíš jako problém nabíjení z okna z 6 patra, kdybyc k nejbližšímu park placu musel ještě obtočit půl paneláku a další kus to táhnout. Moje stání je navíc dalších 50m. No ty to jako problém nevidíš...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Zrovna na sídlišti by neměl být problém s vybudováním nabíječky (a do té doby nabíjet kabelem z okna, nevidím v tom problém)
    Tak jako když jsem v Praze chtěl grilovat na střešní terase na elektrickém grilu: koupil jsem 30m CYKY a vodovzdorné koncovky...
    JANOS
    JANOS --- ---
    Ja jsem si vybudoval infra sam. Instalace 3fazoveho wallboxu v me garazi me vysla asi na 50.000 Kc. Polozeni asi 20metru do rozvodny, jistice, wallbox samotny, prace svycarskeho elektikare, revize.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to je slepice vejce problem, nikto nebude budovat infra, kym nebude viac EV a nikto nebude kupovat viac EV, kym nebude lepsia infra
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Už jsem opakovaně psal, že dojezd 400 km je pro průměrného řidiče dostačující na 1 týden.

    1) Není potřeba nabíjet doma, stačí třeba každé pondělí cestou z práce zastavit u nabíječky a zajít si někam v okolí na kafe a dortík...
    2) Dobře, pro těchto cca 10 lidí z celé ČR asi EV (zatím) není optimální
    3) Nemám dálniční známku. Tam kam jezdím, to nemá smysl a většina cesty se reálně nedá jet víc než 90, průměr je pod 60
    4) Mně by třeba těch 200 Km v pohodě stačilo. Na elektrifikovanou (včetně třífáze) chalupu to mám cca 130km dohromady tam i zpět.
    5) Zastávky dělám často i s benzíňákem, mnohdy i hodinové, když už mne ani čistý kofein neudrží vzhůru. A na dovolenou jsme AFAIK vlastním autem jeli naposledy v r. 2001 celá rodina + známí do Chorvatska...
    Pak už jen v autobusu cestovky já a v přívěsu moje kolo...
    KEB
    KEB --- ---
    SEJDA: dobře, bydlím na sídlišti v paneláku. Mám pronajatý garážovy přístřešek bez zásuvky což je IMHO docela místní nadstandard. Zásuvka ani wallbox tam nejspíš dat nejde nebo je to minimálně náklad navíc. V celém Prostějově vím o dvou komerčních nabíječkách wallboxy u místní Billy. Jestli tu je nějaká jiná nabíječka tak i ní nevím. Jak mám tedy podle tebe nabíjet prodluzovackou z okna?

    Minimálně pro kohokoliv na sídlišti to problém je...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: mozes mi poslat do posty tie dialnice kde znacna cast aut jazdi 150+? poslem tip na dopravnu policiu, tak sa im rychlo naplni kasa za pokuticky :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JANOS: kdyz BOBASH pise "pro většinu lidí", tak tim mysli sam sebe. Viz. ".. když píšu svoje osobní zkušenosti, tak to nejsou normální osobní zkušenosti normálního řidiče, ale statisticky relevantní vzorek .."

    Tal bacha, kdyz s tim BOBASH nema zkusenost, nebo to nevidel, nebo neridil, tak to neexistuje a samozrejmne je to jak pise :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam