• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    BOBASH: S penězi za údržbu vozu rozhodně méně. To opotřebení je výrazně nižší. Nehledě na to, že si to auto přivezu ze zahraničí za výrazně méně než 450k. Ale to už je jedno. Jsem přesvědčen, že i za těch 450k se spoustě lidem vyplatí. Natož třeba ve firmě, kde najezdí auto kolem 3k měsíčně s najezdem do 200km denně.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DUHOS: Aby se vrátilo 200k, tak budeš potřebovat najet tak 150 000 km, ne? To bych si asi v Zoe s chutí odpustil :)
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    BOBASH: A těch 200k je reálné, aby se mi během pěti let vrátilo, což mi přijde fajn. Ale ano, toužím po elektru..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DUHOS: Tak 2017 Zoe srovnávej s 2017 Cliem. To i docela slušný stojí 200 - 250 tisíc. Takže tam máš furt dalších 200 000 rozdílu.

    Jako samozřejmě pokud prostě toužíš po elektromobilu, tak to dává smysl už jen proto, abys ho měl. Ale ekonomickej smysl prostě zatím malý elektra nemaj.
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    BOBASH: No já srovnávám Zoe z 2017 s cenou do 450k a nového Clia. Navíc co se mě týče, tak by to bylo jediný auto. Si za to Elektro rád připlatím a furt mi přijde, že to pro mě má smysl i ekonomický. Navíc moc rád bych i soláry na střechu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DUHOS: Jakej rozdíl 200k? Clio stojí 250 tisíc (teda samozřejmě "již od") nový v krámě. Nová Zoe stojí asi 800 tisíc. I když dorovnám Clio výbavou a motorem, tak bude stát třeba 400 tisíc za už docela fancy kousek.

    To je furt 400k rozdíl. Při průměrný spotřebě benzínovýho Clia 1.3 TCe tak kolem 7 litrů (což je úplně v klidu i při dravějším způsobu jízdy a s nějakým ježděním po městě a po dálnici) jsme někde kolem 2 Kč/km.

    Zoe bude, když to hodně dobře půjde, jezdit za 0,5 Kč/km – s častějším využíváním veřejných nabíječek ale půjde spíš ke koruně na kilák. Takže v průměru bych tipnul ušetřenou tak 1,20 Kč/km a to ještě nevím, jestli nejsem moc optimista.

    Takže cenovej rozdíl mezi Cliem a Zoe se vrátí za... něco jako 300 000 km. Což je při způsobu, jakým se takováhle malá mrcha dá rozumně používat, tak minimálně 10, spíš 20 let ježdění – poskakováním po městě toho moc nenajezdíš, na dálnici už Zoe nebude moc fungovat ani dojezdem, ani tím, že v takový věci prostě nechceš jezdit dlouhý cesty.

    Než se ta Zoe zaplatí, tak jí nejspíš chcípnou baterky a navíc zůstatková hodnota dnešních elektromobilů, kromě těch pár použitelných výjimek á la Tesla, začne za pár let šíleným způsobem padat. Jakmile bude na trhu dostatek elektrických aut o rozumný velikosti a dojezdu, tak ty, co jsou mrňavý a/nebo nikam nedojedou, najednou nebudou zajímavý a nikdo je nebude chtít.
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    BOBASH: Ano, pokud už srovnáváš Zoe s Cliem, což je za mě trefnejsi, tak už jsem spokojen. :) a rozdíl 200k už se ti může na Zoe reálně vrátit, když budeš dobíjet převážně doma a u nákupního centra a započítáš amortizaci.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DUHOS: Skvělý. Takže se do toho vejde skoro tolik jako do Clia za 250 tisíc...
    KEB
    KEB --- ---
    DUHOS: anebo mělo Citigo v daném segmentu lepší reklamu.

    Jinak je fakt, že kufr v citigu je tak na batoh a slus.
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    KEB: Za mě Zoe 2017 za třeba i 450k lepší varianta než nové citigo.. Dojezd mají prakticky stejný.. Podle mě jsme ho v Čechách neprávem opomenuli.
    KEB
    KEB --- ---
    DUHOS: vleze tiptop a není tam ani ň místa navíc. Což pokud spedujes prcka není nic moc. A popravdě si nejsem jistý jak by se tam vešel jiný model kočárku, který má jinak řešeny podvozek. Třeba kočárky s otočnými kolecky jsou podle mě širší.

    Ale proti citigu ten kufr vypadá obrovský to ano.
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    BOBASH: Čas 24:00.
    Těsně, ale vejde se čistě do kufru bez sklopenych sedaček..
    Renault ZOE R90 Z E 40 - podrobná recenze elegantního elektromobilu
    http://www.youtube.com/watch?v=vVgaew00qnc
    KEB
    KEB --- ---
    A kdo si nekoupi červený trenky není Tesla Fun boy!

    Tesla začala prodávat předražené šortky a shodila vlastní obchod | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/tesla-zacala-prodavat-predrazene-sortky-shodila-vlastni-obchod
    CHIX
    CHIX --- ---
    zdravim
    vyzna se tu nekdo v predpisech?
    potreboval bych narizeni co vse ma obsahovat batery box
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    S hondou e si mozete na kempovanie zobrat napr. waflovac, ma v sebe zasuvku na 1500w

    Honda e giving juice to Tesla Model 3
    http://www.youtube.com/watch?v=MeDKGw87FvQ
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Tesla Model 3 police cars pay for themselves faster than expected, says police chief - Electrek
    https://electrek.co/2020/06/30/tesla-model-3-police-cars-faster-roi-police-chief/amp/

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: U americkejch SUV/pickupů ten plyn absolutně chápu a sám bych do něj šel, pokud bych s takovou věcí měl jezdit hodně.

    V případě toho Escalade to bylo auto, který najelo hádám třeba 40-50k ročně. A jsou lidi, co takovouhle porci najedou třeba s Ram pickupem.

    A ono potom jestli takovýhle nájezdy jezdíš za 20 litrů benzínu na 100 nebo 22 litrů plynu na sto, to už je dost rozdíl.

    To může bejt třeba 6 Kč/km vs. 3 Kč/km. Vynásob třeba 30 000 km ročně... a máš to 100 000 ročně na palivu. Krát třeba pět let co to auto budeš mít a je to půl mega.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Myslíš, že si člověk, kterej má doma několik Ferrari, Lamborghini, Maserati, Jaguarů, Rollsů a dokonce Bugatti (i když to nevím, jestli měl, když měl toho Escalada LPG) koupí relativně tuctovej Cadillac, aby lidi záviděli?

    Jo mimochodem, jezdil v tom s řidičem...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a nekupuju si to iba kvoli takej tej typickej povahe "aby susedia zavideli"?

    taky bezos jazdi hondu accord a to ma aj svoj sukromny tryskac :D
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Do nějakejch amerik to dělá autooutlet a "asi" se to vyplatí. Jinak je to většinou volba šetřílků do aut jejichž další cesta povede do kopřiv. Celkově od toho snad kromě Dacie automobilky ustupují, protože souhlasím že to hlavně "neni cool" od omezení, po bezpečnost až po tankování v JZD like ohrádkách.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam