DUHOS: Jakej rozdíl 200k? Clio stojí 250 tisíc (teda samozřejmě "již od") nový v krámě. Nová Zoe stojí asi 800 tisíc. I když dorovnám Clio výbavou a motorem, tak bude stát třeba 400 tisíc za už docela fancy kousek.
To je furt 400k rozdíl. Při průměrný spotřebě benzínovýho Clia 1.3 TCe tak kolem 7 litrů (což je úplně v klidu i při dravějším způsobu jízdy a s nějakým ježděním po městě a po dálnici) jsme někde kolem 2 Kč/km.
Zoe bude, když to hodně dobře půjde, jezdit za 0,5 Kč/km – s častějším využíváním veřejných nabíječek ale půjde spíš ke koruně na kilák. Takže v průměru bych tipnul ušetřenou tak 1,20 Kč/km a to ještě nevím, jestli nejsem moc optimista.
Takže cenovej rozdíl mezi Cliem a Zoe se vrátí za... něco jako 300 000 km. Což je při způsobu, jakým se takováhle malá mrcha dá rozumně používat, tak minimálně 10, spíš 20 let ježdění – poskakováním po městě toho moc nenajezdíš, na dálnici už Zoe nebude moc fungovat ani dojezdem, ani tím, že v takový věci prostě nechceš jezdit dlouhý cesty.
Než se ta Zoe zaplatí, tak jí nejspíš chcípnou baterky a navíc zůstatková hodnota dnešních elektromobilů, kromě těch pár použitelných výjimek á la Tesla, začne za pár let šíleným způsobem padat. Jakmile bude na trhu dostatek elektrických aut o rozumný velikosti a dojezdu, tak ty, co jsou mrňavý a/nebo nikam nedojedou, najednou nebudou zajímavý a nikdo je nebude chtít.