• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SITH: pretoze porsche taycan turbo uz je "performance" a nie rodinny sedan?
    SITH
    SITH --- ---
    DZODZO: proč se nenapíše jen Porsche taycan a model 3 performance track package? Tohle je strašný PR
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    oops 2

    Proud Porsche Taycan Turbo gets humbled on the track by 'affordable' Tesla Model 3
    https://www.teslarati.com/tesla-model-3-vs-porsche-taycan-turbo-hot-lap-track-results/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    oops

    Selected U.S. Midsize Luxury Sedans' Unit Sales | Flourish
    https://public.flourish.studio/visualisation/1222779/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ale bude ich tam parkovat menej, lebo je to auto za $150k a nie $50k

    tuto vo videu zaujimava idea pre vodikovu ekonomiku, ze by sa benzinky premenili na vodikove cerpacky s tym, ze by si vodik vyrabali same, akurat to by sa musela nejako dramaticky zvysit ucinnost elektrolyzy alebo solarnych panelov na streche cerpacej stanice, ktore budu pohanat masinku na vyrobu vodiku

    Hydrogen Fuel Cell Cars Aren't The Dumbest Thing. But... | Answers With Joe
    https://www.youtube.com/watch?v=xU-LDZ0HTGc
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A plánujou jich vyrábět desítky tisíc ročně...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A Taycanem se jako nedá jezdit večer na nákupy do Tesca? Kufr to má, teda dokonce dva kufry. S dětma se s tím taky jezdit dá, od toho to má čtvery dveře.

    Akorát to není s dětma na dovolenou, ale lidi, co mají 4 miliony na Taycana, mají obvykle doma ještě něco dalšího, třeba Cayenne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: no to sa iba oklukou vraciam k tomu, ze naozaj nepotrebuju produkovat viac ako 250 baterii za tyzden
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Jak to s tim souvisi? Jde snad o to kolik z tech co si koupi Taycana ho budou mit jako daily car a kolik jakoze v garazi na to si vyrazit na projizdku. A ja se domnivam, vzhledem k tomu co jsem o Taycanovi cetl, ze je to pouzitelny jako daily car uplne v pohode.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Single není podmínka. V případě "vrcholových manažerů" cesty s dětmi na chalupu a do Tesca řeší manželčino XC90 :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: pak za nejakych 5 rokov si spocitame kolko bude na parkovisti u tesca tesiel a kolko taycanov
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Ne dost, naprostá většina. Tipuju tak 99%. Některý z nich možná pojedou někdy na okruh, tak jednou za život toho auta. Pár z nich možná i desetkrát. Ale primárně to budou normální auta.

    Stejně jako nikdo nejezdí na okruh s Panamerama a Cayennama, takhle těžký auta na okruhu jsou totiž blbost.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: neviem si predstavit skupinu "dost" lidi, pre ktore moze byt prakticke daily car sportovy sedan, zas tolko tu tych single bohatych vrcholovych manazerov bez zavazkov, ktori nepotrebuju jazdit vecer na nakupy do tesca nemame :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: IMHO si ho poridi dost lidi jako daily car.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na okruh to není určitě, na okruh se nepoužívají dvoutunový čtyřdveřový elektromobily. Je to prostě rychlej supersedan, kterej bude většinu času (spíš všechen) trávit v normálním provozu, ale lidi si ho koupí pro pocit, že by na ten okruh mohli, kdyby chtěli.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak na taycany asi nepotrebuju zas tak moc bateriek, tych aut sa nebudu predavat desattisice, to je auto skor na okruh

    Porsche Taycan 4S - Performance Battery Plus TEST - GARAZ.TV
    https://www.youtube.com/watch?v=ei0x9ckDfow
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: jj, vcera davala Merkiza i RTVS v ramci hlavnich zprav zabery z trnavske automobilky/baterkarny a tam se chlubili, ze uz dokazi produkovat ca. 250 baterii za tyden.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    trochu offtopic, ale tieto assembly videa sa mi vzdy pacia, aj keby to bola skodovka :) najlepsie su tie roboticke ramena v paintshope ako maju natiahnute take "rukavy" ze to vyzera jak ludske ruky

    How Porsche's First Electric Car (The Taycan) Is Made | The Making Of
    https://www.youtube.com/watch?v=yoS8oYi4r9E
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    Why Stick Shifts Are Going Extinct
    https://www.youtube.com/watch?v=_JuyDN0qzRY
    KEB
    KEB --- ---
    Nabíjení elektromobilů, zatížení sítě a řízení výkonu – část I. - TZB-info
    https://m.tzb-info.cz/...nergetika/20937-nabijeni-elektromobilu-zatizeni-site-a-rizeni-vykonu-cast-i
    VACA
    VACA --- ---
    DZODZO: Ropa je ale nedilnou soucasti tolika odvetvi prumyslu, ze toto tvrzeni nelze aplikovat.
    Tankery s ropou budou brazdit oceany i kdyby vechny auta sveta jezdily na baterky..

    Spis bych se primlouval za to, jak vyresit aby tyhle a vsechny dalsi nakladni lode jezdily na neco jineho nez odpadni mazut toho nejhrubsiho zrna..
    to by ulevilo evetovejm emisim mnohem vic nez par desitek milionu osobnich aut na baterky.

    Za me je to mnohem vetsi problem nez ice osobni automobily. Ty jdou na radu jako prvni jen proto ze koncovy spotrebitele (tedy provozovatele soukromych aut) jsou nejsnazsi obet prumyslove lobby.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam