DZODZO: Vysvětlení, že TM3 má ergonomii nahovno, protože se nepočítá s tím, že by manuální řízení bylo pro tohle auto primární, je sice hezký, ale nic to nemění na tom, co jsem řekl. Totiž že ta ergonomie je nahovno, a že to je tak udělaný kvůli tomu, že by to bylo moc drahý (byť může být motivace "uděláme to autonomní, tak proč utrácet za páčky a čudlíky, tak je to furt cost-cutting).
Především je to ale marketingovej kec. On Musk je sice génius a mám k němu v mnoha ohledech obrovskou úctu, ať za to, jak s Teslou posunul elektromobilitu o dekádu dál, nebo za SpaceX, ale taky je to geniální obchodník a umí prodat kdejakou píčovinu. A ovládání TM3 je přesně tenhle případ.
Prodat lidem, že auto, který není a (pokud jde o dosud vyrobený kusy) patrně nikdy nebude plně autonomní, má debilní ovládací prvky proto, že je stavěný na to, aby bylo plně autonomní, je skvělej výkon, skoro jako prodat červený trenky za 60 dolarů nebo kolik stály.
A ne, žádná dosud vyrobená sériová TM3 nejspíš nebude nikdy full self driving. Nemají na to hardware.