• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Motáš dohromady dvě věci.

    Označení "Autopilot" a některý dřívější prohlášení Tesly ohledně jeho schopností byly zavádějící. To si nemyslí jen novináři a blbí Američani, ale třeba německý soudy, který takhle rozhodly (viz článek níže).

    Jako o lži jsem mluvil o tvrzení Tesly, že současný Model 3 má všechen potřebný hardware na "full self-driving", tedy plnohodnotné samořízení. Musk dokonce někde přímo zmínil Level 5 autonomii, tedy schopnost jezdit úplně kdekoliv.

    Víceméně všichni odborníci mimo Teslu se shodují na tom, že jak výpočetní výkon, tak senzory Modelu 3 (ani Modelu S, X a Y) NEJSOU dostačující k tomu, aby to auto dokázalo jezdit samo.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Aha :) rekl bych ze v tom se vy ajtaci lisite od nas kreativcu, nasim nejvyssim principem je „udelej to jinak“.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Kazdy sudny clovek si precita ze je to beta, iba americania co sa zabiju na autopilot a novinari maju jasno, ze ide o velku lez, jedni kvoli konspiraciam z facebooku, druhi kvoli clickbait clankom
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, nová proměnná mě opravdu nerozhází.

    A to, že mě elektrofanatici vidí jako zarytýho konzervativního petrolheada, zatímco petrolheadi jako bláznivýho fanouška elektromobility, je známkou toho, že se na věc dívám střízlivě a bez zaujetí pro jednu nebo druhou stranu.

    Jenomže většina lidí to bere jako by se bavili o fotbale, buďto jsou fanoušci Sparty nebo Slavie a budou za svůj tým bojovat.

    Já nejsem v autech fanouškem vůbec ničeho. Jsou auta, který mám rád, ale to nemá víceméně žádnou souvislost s tím, jak jsou objektivně dobrý nebo špatný. Afinita k určitejm značkám, druhům pohonu nebo čemukoliv mě už dávno neovlivňuje.

    Takže můžu třeba Teslu na jednu stranu obdivovat a na druhou stranu bejt skeptickej k jejich tvrzením, typicky pokud jde o FSD, což je podle mě případ, kde normálně lžou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: jo ked som bol zvykly na basic a stretol som sa prvykrat s objektovym programovanim, tak som z toho bol trochu zmateny a vravel som si aka je to picovina a kto by to pouzival a ejhle...
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: už se tady na to vyser. je to zbytečný, lidí jako falkon prostě nepřesvědčíš. Akorát plýtváš svým časem. Už jen to, ze nemůžeš mít pravdu protože se tím zivis a řídils víc aut než já jich vyjmenuji. Je všeříkající.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Tebe zmatne pokud pri programovani narazis na jinej koncept? Aha..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    trochu mi to pripomina casy ked som este pracoval na pocitacovych hrach, po 4 rokoch som uz nevidel hru, ale iba herne mechanizmy ktore ju pohanaju, takze som si v podstate ziadnu hru ani nevedel uzit, tak automobilovy novinar vidi auto ako subor veci, ktore musi nejako ohodnotit, podla nejakych kriterii, ked sa mu do toho dostane nejaka nova premenna, tak to zrazu nezapada do ziadnej skatulky a to predsa nelze :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ano, tvůj hlavní argument, proč nemám pravdu, je ten, že jsem motoristický novinář (kromě pár dalších věcí, obvykle taky spojených s auty), automotive se profesně zabývám nějakých 15 let a tudíž mám zkreslený pohled.

    Jinými slovy, nemám pravdu, protože jsem odborník na danou tematiku.

    Což je ekvivalentní tomu, kdybych ti já řekl, že tvoje argumenty ohledně IT (předpokládám, že jsi ajťák) jsou irelevantní, protože v tom děláš, a šel se na správu serverů zeptat radši prodavačky.

    Možná by ses měl zamyslet, jestli nejsi idiot.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Pleteš si pojmy z dojmy...

    Resp. negaci schytáváš ne kvůli otázce času, ale kvůli blábolům z autožurnalistické bubliny, kterými to doprovázíš...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: To není moje utkvělá představa, vždycky, když jsem napsal, že nahrazení ICEV elektromobilama je realistický v horizontu 2040-2050, tak jste se na mě sesypali jako na nevěřícího Tomáše.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Nikoliv, odporuje to pouze Tvým utkvělým představám o tom, že fanoušci EV chtějí do příští neděle elektrifikovat planetu a zakázat ICEV...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To trochu odporuje vašim zdejším představám o tom, jak na EV přejdeme za pár let...

    Ale jinak ano, je to dost možný, protože než bude na českých silnicích půl milionu aut (zhruba 10 % z registrovaných aut), bude to při podílů elektromobilů 20 % na trhu trvat 10 let, při 100% podílu (a současných prodejích) by to trvalo dva roky. V tuhle chvíli je podíl elektromobilů ani ne 2 %, dostat se na těch 20 % bude trvat třeba pět let, dostat se na třeba 95 % nejspíš bude trvat minimálně 15-20 let.

    Takže půl milionu elektromobilů alias 10 % elektrických aut je záležitost optimisticky roku 2030.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Mají hardware o kterým Musk tvrdí, že je dostačující pro FSD, ale to přesvědčení s ním sdílí jen lidi pracující pro Teslu, mimo ni si to nikdo nedokáže představit.

    Aby FSD odpovídalo Level 5 autonomii, muselo by zvládnout jezdit bez dozoru kdykoliv a kdekoliv, což hardware Modelu 3 nemůže umožnit, už jenom proto, že nezvládne třeba počasí.

    Jinými slovy, Musk v lepším případě přehání, v horším nepokrytě lže.

    Podrobněji rozebráno tady, včetně soudního rozhodnutí o tom, že marketing Tesly je zavádějící:

    Motor Mouth: The truth about Tesla’s Autopilot claims | Driving
    https://driving.ca/tesla/features/feature-story/motor-mouth-the-truth-about-teslas-autopilot-claims
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: nez bude na cestach pol milionu EV, tak to uz tu budu siete dostavane aj na 10 milionov EV
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Neco o autonomnim rizeni

    Velký fanoušek Tesel ukázal, jak dalece dnes nezvládají ani automatické parkování | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/...ezvladaji-ani-automaticke-parkovani-jak-maji-do-konce-roku-jezdit-samy-/
    KEB
    KEB --- ---
    Půl milionu elektroaut energetické sítě zvládnou. Větší flotila si už vyžádá větší investice - TZB-info
    https://m.tzb-info.cz/...troaut-energeticke-site-zvladnou-vetsi-flotila-si-uz-vyzada-vetsi-investice
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: U nas snad vcera psali ze musk brebtal neco o evropskym downsized trucku.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak som kecal maju to az od 2019, cim som starsi tym mi ten cas pride viac a viac komprimovany

    HW3 includes a custom Tesla-designed system on a chip. Tesla claimed that the new system would process 2,300 frames per second (fps), which is a 21x improvement in image processing compared to HW2.5, which is capable of 110 fps.[117][118] The firm described it as a "neural network accelerator".[111] The company claimed that HW3 was necessary for "full self-driving", but not for "enhanced Autopilot" functions.[119]

    The first availability of HW3 was April 2019.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tm3 vyrabane snad od 2018 maju hw na fsd a to redundantne
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam