SHEFIK:
1) Enyaq uvádí 38 minut. Reálně jsem zvědavej na srovnání, Enyaq umí dobíjet v tý lepší verzi 125 kW, Superchargery umí tuším 150 kW, takže Tesla to bude mít o něco rychlejc (na SC).
2) 3s má ta nejrychlejší, ta co má dojezd jako Enyaq má 4,6 s. Furt je to rozdíl, ale nepředpokládám, že by to byl dealbreker.
3) Základní model model Tesly Model 3 stojí 1 300 000, základní model Enyaqu stojí 1 059 000. Základní Enyaq je uvnitř výrazně větší než Model 3, je to SUV, je líp vybavenej, akorát má o asi 30 km menší dojezd.
Uvidíme, co budou stát vyšší modely, ale předpokládám, že i s to uvětší baterií to bude tak za 1,3 - 1,4 milionu, což je pořád větší a praktičtější auto za míň peněz než Tesla, která v odpovídající verzi Long Range začíná na 1,5 milionu.
Takže je to přesně to, co jsem říkal – další auto, který způsobuje, že Tesla už není jedinečná. Má to ekvivalentní dojezd Tesle, je to levnější, umí to podobný věci. Je to pomalejší (nicméně furt dost rychlý), ale zase je to praktičtější a je v tom víc místa na věci a má to víc takovejch těch každodenně užitečnejch kravin.
Odpovídající model u Tesly je spíš Y, trojka je sedan a má brutálně nepraktickej kufr ve srovnání s enyaqem. Y se u nás ještě oficiálně neprodává, ale bude minimálně o kilo dražší.
Takže odpovídající konkurent pro Enyaq od Tesly bude stát o cca 300 tisíc korun víc (beru základní modely).
Neříkám, že je nutně Enyaq ve všem lepší, pro spoustu lidí bude lepší Tesla. Ale už to nebude "chci elektrický auto = chci Teslu".
A vsadím se s někým o hodně drahou flašku, že na českým trhu překoná Enyaq prodeje Modelu 3 tak... třeba třikrát :)