• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    A taky mluvil o potřebě vyrobit asi 200 000 000 elektrických aut ročně, nebo tak něco.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    A právě potvrdil, že Cybertruck bude US only.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Není to kompaktní auto, je to něco, co vypadá jako kombík kříženej s SUV. Ale menší než Model X. Takže bych tipoval, že je to prodloužená, potenciálně sedmimístná verze Modelu Y. Nebo tak něco.

    A $25k auto bude, ale nezdá se, že v Číně, spíš by mohlo být v Evropě, ale nebude ještě tak 3 roky (podle toho co říkal Musk... takže 5 let). Takže nějakou dobu bude nejlevnější použitelný elektro od VW.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak nevím, jestli jste někdo sledovali Battery Day, ale je to celý o tom, o čem jsem tu mluvil.

    Tesla není o žádným mimozemským obchodním modelu.

    To, co představili, a co by mohlo opravdu posunout Teslu na špici, respektive jí vrátit náskok, jsou...

    LEPŠÍ AUTA!

    Představili způsob, jak levněji vyrobit baterie, jak levněji vyrobit auto, jak udělat auto lehčí a přitom pevnější díky využití baterie jako strukturálního prvku atd. atd.

    A na závěr Plaid Model S, s dojezdem potenciálně 520 mil a šílenejma výkonama...

    BTW, v rámci Q&A se jich někdo ptal, jestli mají jméno pro připravovaný auto za 25k dolarů. Nemají.

    Jako bych neříkal něco o tom, že SEXY CARS nebudou dlouho fungovat ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ak ostatni skrachuju lebo nebudu mat tech na masivnu produkciu baterii, tak nepotrebujes diverzifikovat
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: To co je na obrázku za Elonem, je zjevně Tesla ??Compact??, menší auto vyvíjené v Tesla China...
    Už několik měsíců se to propírá...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Nevíte, kdo tady říkal, že by Tesla potřebovala diverzifikovat nabídku modelů, pokud toho má prodat hodně? Třeba další karosářský verze založený na existujících autech?

    hmmmm....

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Co vím, tak na RS až do konce skoro slevy nebyly.

    A 1,7 je za elektromobil s takovým dojezdem a v takový výbavě jako Enyaq Founders docela slušná cena. A těch 1,5 co vyšlo mě za normálního je dokonce super cena.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Bůh ví za kolik to ve finále lidem šlo. Za 1.7-2.0 je už nová X5
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Mi to přijde furt míň ujetý než Kodiaq RS Challenge za 1,5M v základu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Founders Edition je speciální edice prvních 1875 kusů, která kromě toho, že je narvaná výbavou, má ještě nějaký ozdobný píčoviny navíc.

    A hlavně předpokládám, že to dotyčnej ještě namrdal výbavou po strop.

    Já jsem si konfiguroval normální Enyaq iV 80 (silnější motor, větší baterka) s veškerou výbavou kromě vizuálních kravin a byl za 1,5M.

    Základ je 1,19 M za 80 (510 km dojezd) a 1,06 M za 60 (380 dojezd).
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Líbí se mi ten název Founders Edition, to je už jak u grafickejch karet. Za 1.7M to může koupit jenom blázen.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    JENDAZCB: Nerikali v tom videu co tu probehlo, ze bude kolem 33tis. EUR? 1,6M je vyrazne vic nez to teda.
    JENDAZCB
    JENDAZCB --- ---
    Známe dodací lhůtu nového Enyaqa! řekl by případný článek z novin. Na sauto jsem zkusil, jestli už je k sehnání nějakej eňak. Předobjednávka jakože. A světe div se, je tam, zhruba na jaro příštího roku ;)

    Škoda Enyaq IV Founders Edition 82kWh
    1 671 900 Kč

    Přijímáme klientskou objednávku na limitovanou edici vozu Enyaq. Očekávaný odběr vozu duben/květen 2021

    Škoda Auto Enyaq | sauto.cz
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A baterka ti mocinky moc poděkuje...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    lol aha v kia ako sa da jednoducho zvysit dojazd cez debug mod :)

    Engineering mode walkthrough 10.25" Kia e-Niro
    http://www.youtube.com/watch?v=vjsw5dTxTFk&t=215
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Ale taky ekvivalent Tesly na benzín má spotřebu tak 15.

    Mě žralo e-Niro kolem 16 kWh, pokud jsem nejel jako prase po dálnici (potom 25-28), po městě mi třeba za 20 kWh jezdil ten Crafter, což mi přijde dost dobrý.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Tesla S je druhá generace i když spousta toho po ní je první generace.

    Třeba ten Nissan Leaf nebo VW eUp! nebo podobný věci se nedají brát jako seriózní elektromobily, i když přišly pozdějc.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jojo, určitě. Já do toho nezapočítával auta, co ani nemají ambice nahradit spalovací auta (doplňková auta pro omezený provoz, produkce vyráběná kvůli snížení emisního profilu automobilky), ani vyloženě experimenty, produkční prototypy (GM EV1, Tesla Roadster, Rimac CO) a elektromobily z 19. a počátku 20. století, takže jako tu první generaci beru Teslu S, jinak samozřejmě ano :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Porsche se pochlubilo obří powerbankou pro elektromobily | auto.cz
    https://www.auto.cz/porsche-se-pochlubilo-obri-powerbankou-pro-elektromobily-136063

    Tohle je imo nutnost pro značky typu Porsche.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam