• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Na kterým patře čeho?

    Dělám ve druhým patře činžáku na Sokolovský v Karlíně, jsem freelancer :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Poslys, nedelas Ty na stejnem patre jako ja? Skoda V8 :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To nevypovídá o míře integrace počítače do toho auta absolutně nic.

    A jestli VW nakupuje kusy hardwaru je navíc úplně jedno, ten systém je celej jejich.

    Tesla taky nejspíš nevyrábí vlastní mikročipy (a VW zase nemusí kupovat páčky pod volant od Mercedesu).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: napriklad tym, ze tesla si ten pocitac vyvija inhouse a vw ich nakupuje niekde od continentalu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já se ptám na technickej argument, ne marketingovej blábol.

    V čem se liší integrace počítačů do ID.3 od integrace počítačů do Tesly?

    Jinak počítač na kolečkách bylo i moje 22 let starý BMW. Tedy přesněji počítačová síť, jako skoro každý auto, který není veterán.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tesla je pocitac na koleckach, to tvrdi aj sam musk, neviem co viac ti mam k tomu argumentovat, ked si myslis ze nesmyslne blabolim, je to tvoj nazor nech sa paci :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já se nemusím dívat na video, já v tom autě jel.

    Infotainment je nedodělanej, o tom už jsme tu mluvili x-krát. Ale to nemá nic společnýho, jestli postavili "auto kolem počítače" nebo "dali počítač do auta".

    Naopak problémy s infotainmentama MIB3 (pro ICE) a MIB4 (pro EV) od VW Group jsou způsobený tím, že je to nová architektura, mnohem podobnější tomu, co používá Tesla.

    Nebo máš nějakej argument, proč je to tak, jak píšeš a proč jen nesmyslně neblábolíš?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: vyzera ze si si nepozrel to video, proste tam hovori ze jazdne vlastnosti vyborne, ale infotainment je nejaka beta s kopou nelogickych ovladacich prvkov
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Co to je zase za blábol? Jakej je rozdíl mezi technickým řešením v Tesle a v ID.3?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tesla postavila auto okolo pocitaca, vw postavil auto a do neho dal pocitac co vidno aj na tom infotainmente, este potrebuje trochu doladit

    VW ID3 1st Plus review
    https://www.youtube.com/watch?v=-9oNk6ZQcDg
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nemecko zari 2020 - 8% BEV a 7,6% PHEV
    Germany Sep 2020 market share: BEV 8%, PHEV 7.6% : electricvehicles
    https://www.reddit.com/...t_share_bev_8_phev_76/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iossmf
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: 80% se doporučuje na rychlonabíječce, na pomalý se doporučuje nabíjet do plna.

    Jinak americký testy EPA jsou většinou realističtější (jak na elektromobil tak na spalovací auto) než evropský WLTP, nemluvě o starých NEDC, který byly úplnej bullshit.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ABS: VW vsude doporucuje dobijeni na 80%
    ABS
    ABS --- ---
    Edmunds: Why electric vehicle ranges vary from EPA estimate | WTOP
    https://wtop.com/consumer-news/2020/09/edmunds-why-electric-vehicle-ranges-vary-from-epa-estimate/

    Dobrý článek k reálnému dojezdu EV. Já bych ještě dodal že Tesla v praxi má ten dojezd menší neboť bude mít doporučení nenabíjet na 100%, nevím jak to Porsche ale hádám že to ho nemá.
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: ok načapal si mě. Pořádně jsem to nečetl a po ničem nepátral. ;-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Hmotnost ti mimo město moc nepomůže. A průměrnou rychlost měnit nemůžou, když tvrdí že je to podle WLTP, tam je profil testování jasně danej.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: jeste to muzou dohnat na hmotnosti a prumerny rychlosti. imho ten dojezdovej trik bude kombinace 3 - pomala jizda, nizka hmotnost a slunecno v rovnikovy africe
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Klidně se s tebou o něco vsadím. Aerodynamika je jenom jedna a právě aerodynamika má na spotřebu největší vliv. To by muselo mít Cd třeba 0,15 nebo tak něco, což žádný sériový auto nikdy nemělo a nejspíš ani nebude.

    Výrazně účinnější elektrickej motor taky neuděláš.

    A není naprosto žádnej důvod si myslet, že to je celý pravda, z tady těch novejch velkolepejch projektů je tak 80% vaporware.
    KEB
    KEB --- ---
    Nabíjení elektromobilů při výpadku sítě – záloha fotovoltaikou s baterií - TZB-info
    https://m.tzb-info.cz/...1219-nabijeni-elektromobilu-pri-vypadku-site-zaloha-fotovoltaikou-s-baterii
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    GM unveils Buick Electra electric crossover concept, claims over 400 miles of range with Ultium battery - Electrek
    https://electrek.co/2020/10/02/gm-buick-electra-electric-crossover-concept-ultium-battery/amp/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam