• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Za ty prachy bych spíšge doporučil elBlesk Tříkolku...

    1) Rychlost stejná (45 km/h)
    2) Možnost výběru baterek/range (70 km olovo, 140/210 km Lithium
    3) Kaipan 415 je za 400k, Tříkolka je za cca 120k/160k/200k
    4) Tříkolka je v podstatě levnější Twizzy bez volantu a s dveřma = neprší dovnitř.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jinak ještě speciálně ke Kaipanu 415, protože jsem se mezitím kouknul na specifikace.

    Twizy byla právě sesazena z postu nejdebilnějšího elektrickýho auta na trhu. Ten krám se Smržovky je:

    1) Ještě dražší. Proboha.
    2) Má mnohem horší dojezd. Určitě neudávají dojezd podle WLTP, ale podle NEDC, jestli vůbec podle nějaký rozumný metodiky. Takže jejich 80 km bude o něco horší než 90 km u Twizy, a Twizy reálně ujede 50. Takže ten Kaipan ujede tak 50 s těma lepšíma baterkama (díky menší rychlosti) a s těma horšíma tak 30.
    3) Twizy vypadá jako něco, co koupíš za tři tisíce euro na AliExpressu, ale občas na ní jsou vidět známky toho, že to dělala automobilka a ne ožralej makak. 415 jsem naživo neviděl, ale na základě jiných Kaipanů věřím tomu, že Twizy je proti tomu skvěle zpracovaný, promyšlený a kvalitní produkt.
    4) Twizy je na prd tím, že se do ní blbě vejdou dva lidi a nemá okna. Kaipan nemá pro jistotu ani střechu.
    5) To není úplně vina konstrukce ale toho, že je to cílený na řidiče od 15 let – ale Kaipan jede max 45 km/h, Twizy 80 km/h. Takže vyjet s tím Kaipanem kamkoliv mimo město bude o život, a spousta míst ve městě taky.
    6) Z Twizy nedostaneš rakovinu očí.
    7) Twizy nevypadá, že sis to postavil sám. Kaipan jo. Což by bylo dobrý, kdyby nebyl udělanej tak blbě, že se tě lidi budou ptát, jestlis u toho chlastal.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Pleteš dohromady dvě auta. Kaipan 47/57 je kopie Lotusu 7, jen vyrobená pravděpodobně ožralýma dementníma makakama z dílů nalezených na vrakáči. Není to ohyzdný a když si to někdo poskládá doma a ne ve Smržovce, tak to může bejt ne-úplnej-fail, takže z toho naprosto debilní krám dělá jen to, že to stojí víc než levnější modely Caterhamu (oficiální nástupce Lotusu Seven, Caterham koupil před dekádama licenci), který jsou udělaný o pět galaxií líp.

    Kaipan 14/15/16 nebo jak mají ty čísla je volně inspirovaný tímtéž, ale postavený nejdřív na technice Favoritu, pak Fabie a pak novější Fabie.
    Oproti tomu "dospělýmu" je to mnohem lepší auto, protože je tam větší podíl věcí, který nedělali ve Smržovce a který tudíž mají alespoň elementární šanci fungovat, protože je nenavrhoval a/nebo nevyráběl úplný debil.

    Z toho plyne i moje odpověď KEB: – i benzínovej Kaipan 14 (nebo 15 nebo co to bylo – ten s 1.4 MPI z Fabie) je naprosto příšernej krám a jediný auto z toho asi tisíce, co jsem kdy řídil, který má šanci rovnat se Twizy v poměru cena/hodnota, jedno z velmi mála, vedle kterých vypadá Twizy jako rozumně navržená a vyrobená věc a jediný auto, který ve mě kdy vyvolalo dojem, že by se měly zpřísnit nějaký pravidla – protože pokud jde dostat na značky a protáhnout technickou tahle věc, tak je něco hodně špatně.

    Kaipan je hromada blbě svařenejch trubek, do kterejch je humpolácky namrdanej podvozek a hnací ústrojí ze Škodovky (různý podle typu Kaipanu), ze kterýho občas něco upadne, na továrně vyráběnejch kusech obvykle tak třetina věcí nefunguje a ze dvou, co nám půjčili na test, se ani jeden nedožil konce testovacího týdne. 57 jsme odesílali do Smržovky na vleku, protože z ní začal chcát benzín. Čtrnáctku jsme odesílali na vleku (resp. zavolal jsem jim, kde jim to nechávám a kde si to maj sebrat), protože se při ostrým zabrzdění vyzkratovala baterie o kostru, protože očividně jeden debil vymyslel její umístění tak stupidně, že se taková věc mohla stát, a druhej debil jí tam blbě přidělal. Na tý 57 kromě toho upadla řadící páka, nefungovaly nejdřív blinkry a pak brzdovky, brzdilo to nerovnoměrně (blokovalo to jedno přední kolo) a ještě pár věcí. Tu 14 mi dali bez volitelně dodávaný střechy, protože jim tejden předtím uletěly dveře a nestihli vyrobit nový, a celou dobu tomu svítily nějaký kontrolky na palubce (check engine nebo tak něco), protože tam ten motor byl nějak nabastlenej.

    Když jsem se pak ptal nějakýho týpka z Kaipanu, jestli jim někdy nějaký auto shořelo (my měli štěstí, že začal z jednoho auta chcát benzín a druhý se vyzkratovalo, bejt to na jednom autě, tak hoří. Odpověděl, že jen asi tři...

    Na základě týhle osobní zkušenosti už nikdy do žádnýho Kaipanu nevlezu a kdykoliv někde tu značku někdo zmíní, důrazně všechny v širokém okolí upozorňuju, že ta značka by měla bídně zhynout, protože vyrábí nejen hnusný a blbý, ale ještě nebezpečný a naprosto příšerně blbě udělaný sračky, za který chce absurdně moc peněz.

    A než se zeptáte – ne, neznám nikoho z Kaipanu, nikdo z nich mi nepřebral ženskou ani nepřejel psa, nemám nic s jejich konkurencí, vlastně mi ty lidi jsou úplně jedno. Můj výše vyjevený názor je čistě výsledek toho, že jsem se potkal s jejich produktem a bylo to nejen s obrovským náskokem nejhorší nový auto, co jsem kdy viděl, ale bylo o několik tříd horší než víceméně jakýkoliv auto obecně, co jsem kdy řídil, včetně vraků koupenejch za flašku a podobně.
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: bez komentáře k elektru, ale dlouhodobě mě fascinuje, jak někdo z původní licence Lotusu 7, dokáže udělat něco tak ošklivýho, jako to, co dělaj teď.
    Kdybych investoval veškerou energii do toho, abych nadesignoval co nejošklivější auto, pravděpodobně by to dopadlo nějak takto.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: co si po zkušenostech s twizzy myslíš o tomhle?

    Autem do školy. Nový český elektromobil Kaipan je už pro patnáctileté - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/...do-skoly-novy-cesky-elektromobil-kaipan-je-uz-pro-patnactilete-117641
    MINER
    MINER --- ---
    SHEFIK: Oliver Cameron tady sdílí momenty, které ukazují limity toho Teslího BSD https://twitter.com/olivercameron/status/1319835544730230785 (začal jsem tomu říkat Babysitted Self Driving).
    I když je úchvatný, kam to posunuli a co to umí, je na tý krátký jízdě vidět, jak moc cesty to má ještě před sebou, aby to mohlo jezdit bez dozoru.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: já tak nějak nevím co si představit pod tím příšerným plastem, o nic jinýho nejde :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Neudělal, ale můžu jí udělat já. Akorát ten krám asi budu fotit na dvoře, protože nikam jinam nedojede.
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: udělal sis fotku těch příšerných plastů? To by mě zajímalo :-)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    SHEFIK: to je super, srpen je dobrej, díky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Forward-looking: the Audi AI:ME | progress.audi
    https://www.progress.audi/progress/en/audi-aime-way-to-future.html
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    EXCITE: srpen staci?

    Europe: Plug-In Electric Car Sales Increased In August 2020 By 171%
    https://insideevs.com/news/445800/europe-plugin-electric-car-sales-august-2020/amp/
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Hledal jsem nějakej žebříček nejprodávanější EV aut v Evropě a nemůžu nic čerstvýho najít..Máte někdo něco?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Zatím ve stručnosti k Twizzy:
    Twizzy je prťavá rikša pro malé lidi, která má interiér horší, než 20 let staré Suzuki Swift, plasty included.
    Horší než elBlesk Tiger
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    The $25,000 Tesla Will Be A Game Changer
    http://www.youtube.com/watch?v=Fzv-I5o9xgU
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jazdne vlastnosti super ale ta spotreba je nejaka divna aj na zimu, ta klimoska si zasa tolko nepapne

    Volkswagen ID.3 1ST Pro Performance - TEST - GARAZ.TV - Rasťo Chvála
    https://www.youtube.com/watch?v=nKuLICPP0Rk
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Já jsem naštěstí zjistil, že zítra se vystěhovává bistro co má dveře na dvůr, tak se snad povede, že si nabiju od nich, kam dosáhne kabel toho krámu.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    First Look at Tesla Full Self-Driving Beta and it looks just insane - Electrek
    https://electrek.co/2020/10/22/tesla-full-self-driving-beta-first-look-insane/amp/

    When Full Self-Driving is enabled your vehicle will make lane changes off highway, select forks to follow your navigation route, navigate around other vehicles and objects, and make left and right turns. Use Full Self-Driving in limited Beta only if you will pay constant attention to the road, and be prepared to act immediately, especially around blind corners, crossings, intersections, and in narrow driving situations.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LELI: Tak na to sází i třeba elBlesk tříkolka - SW omezení na 45 km/h, takže od 15 s ŘP na skůtr.
    elBlesk Tiger jede max 80 km/h, takže de iure taky motorka (byť s volantem), ale až od 16...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak v pohodě řešení to je...
    Ale vyžaduje cca 1000 Kč, sadu šroubováků, a nechat si dovézt, nebo si (třeba v K&V Electro na Smícháči - mají-li otevřeno) vyzvednout nepříliš ohebný kabel, který váží cca 150g/m...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Neříkals předtím, že prodlužky z okna jsou v pohodě řešení? A to mám to auto na dvoře přímo před balkonem... :))
    LELI
    LELI --- ---
    BOBASH: twizzy me bavilo, ve francii maji myslim verzi co muzou ridit deti od 14 let nebo tak neco...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Nejsem si jist, zda chci sprintovat do elektra pro součástky a pak přes půl Prahy...
    Z druhého patra by mohlo stačit tak 30 metrů 3x1,5, ale i tak se bavíme o FAKT těžké prodlužce za cca tisícovku...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Kdybych Teslu zrovna neshortoval měl bych radost. 5. Čtvrtletí v zisku v řadě.

    Wall Street was expecting revenue of about $8.2 billion for the quarter and a gain of $0.55 per share.

    Tesla managed to destroy expectations with $8.7 billion in revenue and a gain of $0.76 per share (Non-GAAP).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam