MINER: Pleteš dohromady dvě auta. Kaipan 47/57 je kopie Lotusu 7, jen vyrobená pravděpodobně ožralýma dementníma makakama z dílů nalezených na vrakáči. Není to ohyzdný a když si to někdo poskládá doma a ne ve Smržovce, tak to může bejt ne-úplnej-fail, takže z toho naprosto debilní krám dělá jen to, že to stojí víc než levnější modely Caterhamu (oficiální nástupce Lotusu Seven, Caterham koupil před dekádama licenci), který jsou udělaný o pět galaxií líp.
Kaipan 14/15/16 nebo jak mají ty čísla je volně inspirovaný tímtéž, ale postavený nejdřív na technice Favoritu, pak Fabie a pak novější Fabie.
Oproti tomu "dospělýmu" je to mnohem lepší auto, protože je tam větší podíl věcí, který nedělali ve Smržovce a který tudíž mají alespoň elementární šanci fungovat, protože je nenavrhoval a/nebo nevyráběl úplný debil.
Z toho plyne i moje odpověď
KEB: – i benzínovej Kaipan 14 (nebo 15 nebo co to bylo – ten s 1.4 MPI z Fabie) je naprosto příšernej krám a jediný auto z toho asi tisíce, co jsem kdy řídil, který má šanci rovnat se Twizy v poměru cena/hodnota, jedno z velmi mála, vedle kterých vypadá Twizy jako rozumně navržená a vyrobená věc a jediný auto, který ve mě kdy vyvolalo dojem, že by se měly zpřísnit nějaký pravidla – protože pokud jde dostat na značky a protáhnout technickou tahle věc, tak je něco hodně špatně.
Kaipan je hromada blbě svařenejch trubek, do kterejch je humpolácky namrdanej podvozek a hnací ústrojí ze Škodovky (různý podle typu Kaipanu), ze kterýho občas něco upadne, na továrně vyráběnejch kusech obvykle tak třetina věcí nefunguje a ze dvou, co nám půjčili na test, se ani jeden nedožil konce testovacího týdne. 57 jsme odesílali do Smržovky na vleku, protože z ní začal chcát benzín. Čtrnáctku jsme odesílali na vleku (resp. zavolal jsem jim, kde jim to nechávám a kde si to maj sebrat), protože se při ostrým zabrzdění vyzkratovala baterie o kostru, protože očividně jeden debil vymyslel její umístění tak stupidně, že se taková věc mohla stát, a druhej debil jí tam blbě přidělal. Na tý 57 kromě toho upadla řadící páka, nefungovaly nejdřív blinkry a pak brzdovky, brzdilo to nerovnoměrně (blokovalo to jedno přední kolo) a ještě pár věcí. Tu 14 mi dali bez volitelně dodávaný střechy, protože jim tejden předtím uletěly dveře a nestihli vyrobit nový, a celou dobu tomu svítily nějaký kontrolky na palubce (check engine nebo tak něco), protože tam ten motor byl nějak nabastlenej.
Když jsem se pak ptal nějakýho týpka z Kaipanu, jestli jim někdy nějaký auto shořelo (my měli štěstí, že začal z jednoho auta chcát benzín a druhý se vyzkratovalo, bejt to na jednom autě, tak hoří. Odpověděl, že jen asi tři...
Na základě týhle osobní zkušenosti už nikdy do žádnýho Kaipanu nevlezu a kdykoliv někde tu značku někdo zmíní, důrazně všechny v širokém okolí upozorňuju, že ta značka by měla bídně zhynout, protože vyrábí nejen hnusný a blbý, ale ještě nebezpečný a naprosto příšerně blbě udělaný sračky, za který chce absurdně moc peněz.
A než se zeptáte – ne, neznám nikoho z Kaipanu, nikdo z nich mi nepřebral ženskou ani nepřejel psa, nemám nic s jejich konkurencí, vlastně mi ty lidi jsou úplně jedno. Můj výše vyjevený názor je čistě výsledek toho, že jsem se potkal s jejich produktem a bylo to nejen s obrovským náskokem nejhorší nový auto, co jsem kdy viděl, ale bylo o několik tříd horší než víceméně jakýkoliv auto obecně, co jsem kdy řídil, včetně vraků koupenejch za flašku a podobně.