• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tak jsem to oboje vrátil. Twizy dost s ulehčením, ID.3 mi možná bude i chybět.

    A jen takový poznatek k naší dlouhodobě běžící debatě na téma "jaký dojezd člověk potřebuje". Tak 420 km u 58 kWh verze ID.3 bych považoval v autě týhle velikosti za naprosto holý minimum pro použitelnost jinak než jako městský auto, a upřímně bych asi ID.3 nechtěl bez tý větší baterky. Se kterou stojí víc než Enyaq se stejnou baterií, takže je celá ID.3 blbost.

    Reálný příklad: Dobil jsem na Ionity v Berouně na 80% (víc člověka většina rychlonabíječek vůbec nepustí), dojel jsem domů do Karlína (podle předpisů), pak jsem druhej vyrazil do Hradce Králové. Po dálnici, tempomat většinou na předpisových 130. Z dojezdu asi 270 km, kterej to ukazovalo po dobití, zbylo v HK asi 70 km.

    Na dálnici to totiž jede tak za 18-19 kWh/100 km i při předpisovým tempu, s 58 kWh baterií to tím pádem ujede 300-320 km na jedno nabití.

    Po městě i na státovkách/okreskách to při předpisový jízdě (s ID.3 hrozně snadný, protože to má klasickej VW adaptivní tempomat co umí číst značky – akorát je teda trochu blbý, když na dálnici nepochopí, že ta 30 km/h byla ke sjezdu na benzínku, a začne brzdit) to žere 13-15 kWh. To odpovídá 400-440 km, což je úplná pohoda.

    Ale ta dálnice je fakt opruz, pokud člověk nedobil do plna, což dává smysl jen doma nebo někde kde je člověk dlouho, tak vyrazit s 80% baterkou už znamená, že otočka pro něco do Pardubic se zastávkou v HK (což je třeba pro mě takovej dost typickej scénář) bude zahrnovat půl hodiny sezení na prdeli u Lidlu, než se ta věc dobije, protože zpátky už by nedojela.

    Takže dojezd 500+, rozšíření Ionity nebo ekvivalentních nabíječek (ID.3 umí dobíjet jen 100 kW, ale furt je to docela hukot, 300 kW s Taycanem už bude úplně pohoda) a hodně nabíječek třeba v lampách, a z EV je použitelný řešení plnohodnotně nahrazující ICE auto.

    Stávající ID.3 takový řešení není.

    Což je trochu blbý, když je to takovej Golf za dvakrát větší peníze.

    Jo ale jinak je to auto skvělý, platforma MEB je očividně navržená dobře, výborně to jezdí, i ten infotainment je dobrej základ, až to vychytaj, tak to bude výborná platforma na minimálně 10 let dopředu, spíš na dýl.
    MINER
    MINER --- ---
    Shrnul jsem, co vím o stavu autonomních aut, kdyby to někoho zajímalo: https://myneur.medium.com/how-might-we-accelerate-advent-of-autonomous-driving-17a78c99a761
    Snažím se tím otevřít diskuzi s lidmi, kteří to dělají, a zatím se se mnou moc nebaví, takže budu rád i za sdílení na LI, pokud chcete pomoci, aby to někam doplavalo: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6726249557254053888/
    Díky
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    http://www.sdp-cr.cz/WD_FileDownload.ashx?wd_systemtypeid=34&wd_pk=WzE5MTcsWzMwXV0%3D
    https://t.co/wcUwJnlw2p?amp=1
    nieco k elektrobusom ako celkovemu konceptu

    je tu niekto z ostravy? zeby vedel potvrdit alebo vyvratit ci uz tam maju MHD bez dieselovych autobusov, lebo na strankach dopravneho podniku diesely stale vo vozovom parku maju

    Ostrava 2020: MHD bude bez dieselových autobusů - Moravskoslezský deník
    https://moravskoslezsky.denik.cz/...ion/ostrava-2020-mhd-bude-bez-dieselovych-autobusu-20170202.html
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Tesla FSD

    Tesla Full Self Driving Beta Test Drive (daylight)
    http://www.youtube.com/watch?v=3iRHYIwjFKw


    Tesla FSD Beta | New Footage (Good & Bad) & Regulatory Environment
    http://www.youtube.com/watch?v=5QqLnrTdXhw
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Za ty prachy bych spíšge doporučil elBlesk Tříkolku...

    1) Rychlost stejná (45 km/h)
    2) Možnost výběru baterek/range (70 km olovo, 140/210 km Lithium
    3) Kaipan 415 je za 400k, Tříkolka je za cca 120k/160k/200k
    4) Tříkolka je v podstatě levnější Twizzy bez volantu a s dveřma = neprší dovnitř.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tu kopii Lotusu 7 vyrábějí pořád, nebo jí aspoň mají v nabídce. Stojí 1,2 milionu, originální Caterhamy začínají na 800 tisíc.

    V době, kdy jsme jí měli na test, byla 57 téměř přesně stejně drahá jako Caterham CSR200 – v tý době nejmodernější inkarnace Seven, s 200 koněma, hi-tech úplně vším a schopná na okruhu porazit čtyřikrát dražší supersporty.

    Kaipan ti za ty prachy prodal věc s motorem s Octavie RS, převodovkou a zadní nápravou z Fordu Sierra (a řadičkou z tý Octavie, která ale neseděla na závit, takže upadla) a inženýrskými kvalitami Pepy z JZD.
    MINER
    MINER --- ---
    TOMBRIDER: Máš dobrej vkus. K Tatře Beta bych si bejt tebou pro jistotu koupil několik kilometrů duct tape.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Kdybych byl mongol co za každou cenu musí vlastnit podivnej českej bastl. Tak bych snad raději jezdil v Tatře Beta :D
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Mazec. Zaprvé jsem netušil že Kaipan ještě existuje, (proboha jak to že je to uživí, on to fakt někdo kupuje??). A zadruhé že mají elektromobil. Dokonce odpornější než jejich normální produkce.
    Sakra, dyť to musí být hnusný i pro rusáky ne?
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Ať tak či tak, začít místo kopie Lotusu 7 (nezávisle na tom jak moc ožralej makak to skládal dohromady) vyrábět něco takovýhohle je zločin proti lidskosti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jinak ještě speciálně ke Kaipanu 415, protože jsem se mezitím kouknul na specifikace.

    Twizy byla právě sesazena z postu nejdebilnějšího elektrickýho auta na trhu. Ten krám se Smržovky je:

    1) Ještě dražší. Proboha.
    2) Má mnohem horší dojezd. Určitě neudávají dojezd podle WLTP, ale podle NEDC, jestli vůbec podle nějaký rozumný metodiky. Takže jejich 80 km bude o něco horší než 90 km u Twizy, a Twizy reálně ujede 50. Takže ten Kaipan ujede tak 50 s těma lepšíma baterkama (díky menší rychlosti) a s těma horšíma tak 30.
    3) Twizy vypadá jako něco, co koupíš za tři tisíce euro na AliExpressu, ale občas na ní jsou vidět známky toho, že to dělala automobilka a ne ožralej makak. 415 jsem naživo neviděl, ale na základě jiných Kaipanů věřím tomu, že Twizy je proti tomu skvěle zpracovaný, promyšlený a kvalitní produkt.
    4) Twizy je na prd tím, že se do ní blbě vejdou dva lidi a nemá okna. Kaipan nemá pro jistotu ani střechu.
    5) To není úplně vina konstrukce ale toho, že je to cílený na řidiče od 15 let – ale Kaipan jede max 45 km/h, Twizy 80 km/h. Takže vyjet s tím Kaipanem kamkoliv mimo město bude o život, a spousta míst ve městě taky.
    6) Z Twizy nedostaneš rakovinu očí.
    7) Twizy nevypadá, že sis to postavil sám. Kaipan jo. Což by bylo dobrý, kdyby nebyl udělanej tak blbě, že se tě lidi budou ptát, jestlis u toho chlastal.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Pleteš dohromady dvě auta. Kaipan 47/57 je kopie Lotusu 7, jen vyrobená pravděpodobně ožralýma dementníma makakama z dílů nalezených na vrakáči. Není to ohyzdný a když si to někdo poskládá doma a ne ve Smržovce, tak to může bejt ne-úplnej-fail, takže z toho naprosto debilní krám dělá jen to, že to stojí víc než levnější modely Caterhamu (oficiální nástupce Lotusu Seven, Caterham koupil před dekádama licenci), který jsou udělaný o pět galaxií líp.

    Kaipan 14/15/16 nebo jak mají ty čísla je volně inspirovaný tímtéž, ale postavený nejdřív na technice Favoritu, pak Fabie a pak novější Fabie.
    Oproti tomu "dospělýmu" je to mnohem lepší auto, protože je tam větší podíl věcí, který nedělali ve Smržovce a který tudíž mají alespoň elementární šanci fungovat, protože je nenavrhoval a/nebo nevyráběl úplný debil.

    Z toho plyne i moje odpověď KEB: – i benzínovej Kaipan 14 (nebo 15 nebo co to bylo – ten s 1.4 MPI z Fabie) je naprosto příšernej krám a jediný auto z toho asi tisíce, co jsem kdy řídil, který má šanci rovnat se Twizy v poměru cena/hodnota, jedno z velmi mála, vedle kterých vypadá Twizy jako rozumně navržená a vyrobená věc a jediný auto, který ve mě kdy vyvolalo dojem, že by se měly zpřísnit nějaký pravidla – protože pokud jde dostat na značky a protáhnout technickou tahle věc, tak je něco hodně špatně.

    Kaipan je hromada blbě svařenejch trubek, do kterejch je humpolácky namrdanej podvozek a hnací ústrojí ze Škodovky (různý podle typu Kaipanu), ze kterýho občas něco upadne, na továrně vyráběnejch kusech obvykle tak třetina věcí nefunguje a ze dvou, co nám půjčili na test, se ani jeden nedožil konce testovacího týdne. 57 jsme odesílali do Smržovky na vleku, protože z ní začal chcát benzín. Čtrnáctku jsme odesílali na vleku (resp. zavolal jsem jim, kde jim to nechávám a kde si to maj sebrat), protože se při ostrým zabrzdění vyzkratovala baterie o kostru, protože očividně jeden debil vymyslel její umístění tak stupidně, že se taková věc mohla stát, a druhej debil jí tam blbě přidělal. Na tý 57 kromě toho upadla řadící páka, nefungovaly nejdřív blinkry a pak brzdovky, brzdilo to nerovnoměrně (blokovalo to jedno přední kolo) a ještě pár věcí. Tu 14 mi dali bez volitelně dodávaný střechy, protože jim tejden předtím uletěly dveře a nestihli vyrobit nový, a celou dobu tomu svítily nějaký kontrolky na palubce (check engine nebo tak něco), protože tam ten motor byl nějak nabastlenej.

    Když jsem se pak ptal nějakýho týpka z Kaipanu, jestli jim někdy nějaký auto shořelo (my měli štěstí, že začal z jednoho auta chcát benzín a druhý se vyzkratovalo, bejt to na jednom autě, tak hoří. Odpověděl, že jen asi tři...

    Na základě týhle osobní zkušenosti už nikdy do žádnýho Kaipanu nevlezu a kdykoliv někde tu značku někdo zmíní, důrazně všechny v širokém okolí upozorňuju, že ta značka by měla bídně zhynout, protože vyrábí nejen hnusný a blbý, ale ještě nebezpečný a naprosto příšerně blbě udělaný sračky, za který chce absurdně moc peněz.

    A než se zeptáte – ne, neznám nikoho z Kaipanu, nikdo z nich mi nepřebral ženskou ani nepřejel psa, nemám nic s jejich konkurencí, vlastně mi ty lidi jsou úplně jedno. Můj výše vyjevený názor je čistě výsledek toho, že jsem se potkal s jejich produktem a bylo to nejen s obrovským náskokem nejhorší nový auto, co jsem kdy viděl, ale bylo o několik tříd horší než víceméně jakýkoliv auto obecně, co jsem kdy řídil, včetně vraků koupenejch za flašku a podobně.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Prostě některý plasty jsou hnusný, tvrdý, od pohledu levný, a jiný takový nejsou. Běž se podívat na vnitřek Dacie a vnitřek Audi.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Tak to je pomsta imho. Nakreslil i hezký auta.
    Ale to, co vytvořil pro ně, o řád překonává ošklivost Pontiacu Aztek.
    Jediný, co to překonává, je podle mě tohle: https://www.youtube.com/watch?v=Y16ObVRvgOE
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To byl jiny typ tusim
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: původně to vypadalo jako Lotus 7 https://www.google.cz/search?q=kaipan&source=lnms&tbm=isch#imgrc=XGfC0-gzANh3XM
    Bylo lepší to tak nechat.
    To jakými odulými, obludnými a neladnými tvary zhyzdily tu kapotu z ikonického old-timeru nemá s Favoritem nic společného.
    Kdo je ten designer?
    Podle mě se jim za něco chtěl pomstít.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: S designerem jsem se hodne kamaradil.
    Puvodni design byl limitovany technologii favorita. A penezi ve Smrzovce
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: bez komentáře k elektru, ale dlouhodobě mě fascinuje, jak někdo z původní licence Lotusu 7, dokáže udělat něco tak ošklivýho, jako to, co dělaj teď.
    Kdybych investoval veškerou energii do toho, abych nadesignoval co nejošklivější auto, pravděpodobně by to dopadlo nějak takto.
    KEB
    KEB --- ---
    Jsou elektromobily zelenou budoucností? Velké srovnání emisí i nákladů - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/...ektromobily-zelenou-budoucnosti-velke-srovnani-emisi-i-nakladu-122952
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam