• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON:
    TOMBRIDER:
    JYRKA: Nepřišli jsme na to a jsem si dost jistej, že to nejde. Neviděl jsem VW infotainment poprvé a i když tyhle funkce jsou obvykle někde debilně schovaný, tak vždycky jindy jsem je našel. Ale ono to má asi 10 variant specifikace vnitřku a tak, někde to určitě půjde bez odpornýho modrozelenýho podsvícení.

    To, že plasty vypadají jako z Dacie, ale specifikací nezachráníš.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Průměrná rychlost 60 km/h je normální jízda podle předpisů mimo dálnici. To, že většinu času jedeš 90 km/h, tě většinou pošle na průměr tak těch 60. Stejně tak cesta z Karlína do Pardubic podle předpisů po D11 bude znamenat průměr tak 80 km/h, i když pojedeš celou dálnici na tempomat 130 km/h.

    Ad displeje – infotainment je konfigurovatelnej, ty "widgety" si tam můžeš skládat jak chceš. takže se dá poskládat verze, kde budeš mít vedle sebe navigaci a základní údaje o jízdě (tak jak byly na třetím screenu). Mě se s tím nechtělo jebat :)

    Tímhle způsobem přijdeš z toho, jak to bylo nastavený, jen o zobrazení aktuálního přehrávanýho songu, což bych asi přežil.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Nechci spekulovat, ale ve Škodovce je to jedna z věcí, která se objednává zvlášť. Neznám nabídkový koncept VW, ale může to klidně být function on demand.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    TOMBRIDER: Zkoušeli jsme tam jinou barvu nastavit asi 15 minut a nepřišli jsme na to, z jakého sub-sub-submenu se to dělá...
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    COMODOR_FALKON: tam můžeš nastavit barvu jakou chceš. Nebo jsou tam na výběr asi osm barev přednastavené.
    BOBASH: Neměl jsi tam spíš nastaveno dobíjení na 80% v autě? Dá se tam nastavit 80% pro lepší životnost baterie. Nebo 100% pro lepší dojezd.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Dá se odhadnout, kolik to může žrát při průměrné rychlosti 60 lm/h ?
    (jízda na venkově)

    Jinak za mně - jak jsme přejížděli na Barrandov, tak jsem se hodně zaměřil na vnímání otřesů z nerovností - a jak jsme probrali, jsou minimální (jakože přejetí kanálu je záležitost vizuálního vnímání, do auta se to drcnutí prakticky nepřenese.
    Takže (v režimu Comfort) vemi komfortní auto.

    Co mi přijde škoda, to je jednak lacině působící provedení interiéru (lacině vypadající plasty, barevně moc neladící potahy - btw. přišels na to, zda jde změnit ty akvamarínové LEDky na jinou barvu...?), jednak ne úplně domyšlené displeje.

    U těch displejů mi přijde jako chyba to, že na tom hlavním, za volantem, absolutně chybí údaje o stylu jízdy, resp. aktuální spotřebě. A když už jsi je vytáhl z hlubin velmi pomalého infotainmentu, tak jsi přišel o detailní navigaci - ta na volantu mi přijde dost nekomfortní...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jo jinak Twizy na 22 kW Mennekesu nabilo 5 kWh za asi tři hodiny. Ta věc je neuvěřitelná.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na Ionity to nejvíc reálně ukazovalo asi 95 kW. Kromě Ionity to žádná nabíječka u nás ještě neumí.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: podarilo sa ti ten ID3 realne niekde dobijat tych 100kW?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tak jsem to oboje vrátil. Twizy dost s ulehčením, ID.3 mi možná bude i chybět.

    A jen takový poznatek k naší dlouhodobě běžící debatě na téma "jaký dojezd člověk potřebuje". Tak 420 km u 58 kWh verze ID.3 bych považoval v autě týhle velikosti za naprosto holý minimum pro použitelnost jinak než jako městský auto, a upřímně bych asi ID.3 nechtěl bez tý větší baterky. Se kterou stojí víc než Enyaq se stejnou baterií, takže je celá ID.3 blbost.

    Reálný příklad: Dobil jsem na Ionity v Berouně na 80% (víc člověka většina rychlonabíječek vůbec nepustí), dojel jsem domů do Karlína (podle předpisů), pak jsem druhej vyrazil do Hradce Králové. Po dálnici, tempomat většinou na předpisových 130. Z dojezdu asi 270 km, kterej to ukazovalo po dobití, zbylo v HK asi 70 km.

    Na dálnici to totiž jede tak za 18-19 kWh/100 km i při předpisovým tempu, s 58 kWh baterií to tím pádem ujede 300-320 km na jedno nabití.

    Po městě i na státovkách/okreskách to při předpisový jízdě (s ID.3 hrozně snadný, protože to má klasickej VW adaptivní tempomat co umí číst značky – akorát je teda trochu blbý, když na dálnici nepochopí, že ta 30 km/h byla ke sjezdu na benzínku, a začne brzdit) to žere 13-15 kWh. To odpovídá 400-440 km, což je úplná pohoda.

    Ale ta dálnice je fakt opruz, pokud člověk nedobil do plna, což dává smysl jen doma nebo někde kde je člověk dlouho, tak vyrazit s 80% baterkou už znamená, že otočka pro něco do Pardubic se zastávkou v HK (což je třeba pro mě takovej dost typickej scénář) bude zahrnovat půl hodiny sezení na prdeli u Lidlu, než se ta věc dobije, protože zpátky už by nedojela.

    Takže dojezd 500+, rozšíření Ionity nebo ekvivalentních nabíječek (ID.3 umí dobíjet jen 100 kW, ale furt je to docela hukot, 300 kW s Taycanem už bude úplně pohoda) a hodně nabíječek třeba v lampách, a z EV je použitelný řešení plnohodnotně nahrazující ICE auto.

    Stávající ID.3 takový řešení není.

    Což je trochu blbý, když je to takovej Golf za dvakrát větší peníze.

    Jo ale jinak je to auto skvělý, platforma MEB je očividně navržená dobře, výborně to jezdí, i ten infotainment je dobrej základ, až to vychytaj, tak to bude výborná platforma na minimálně 10 let dopředu, spíš na dýl.
    MINER
    MINER --- ---
    Shrnul jsem, co vím o stavu autonomních aut, kdyby to někoho zajímalo: https://myneur.medium.com/how-might-we-accelerate-advent-of-autonomous-driving-17a78c99a761
    Snažím se tím otevřít diskuzi s lidmi, kteří to dělají, a zatím se se mnou moc nebaví, takže budu rád i za sdílení na LI, pokud chcete pomoci, aby to někam doplavalo: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6726249557254053888/
    Díky
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    http://www.sdp-cr.cz/WD_FileDownload.ashx?wd_systemtypeid=34&wd_pk=WzE5MTcsWzMwXV0%3D
    https://t.co/wcUwJnlw2p?amp=1
    nieco k elektrobusom ako celkovemu konceptu

    je tu niekto z ostravy? zeby vedel potvrdit alebo vyvratit ci uz tam maju MHD bez dieselovych autobusov, lebo na strankach dopravneho podniku diesely stale vo vozovom parku maju

    Ostrava 2020: MHD bude bez dieselových autobusů - Moravskoslezský deník
    https://moravskoslezsky.denik.cz/...ion/ostrava-2020-mhd-bude-bez-dieselovych-autobusu-20170202.html
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Tesla FSD

    Tesla Full Self Driving Beta Test Drive (daylight)
    http://www.youtube.com/watch?v=3iRHYIwjFKw


    Tesla FSD Beta | New Footage (Good & Bad) & Regulatory Environment
    http://www.youtube.com/watch?v=5QqLnrTdXhw
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Za ty prachy bych spíšge doporučil elBlesk Tříkolku...

    1) Rychlost stejná (45 km/h)
    2) Možnost výběru baterek/range (70 km olovo, 140/210 km Lithium
    3) Kaipan 415 je za 400k, Tříkolka je za cca 120k/160k/200k
    4) Tříkolka je v podstatě levnější Twizzy bez volantu a s dveřma = neprší dovnitř.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tu kopii Lotusu 7 vyrábějí pořád, nebo jí aspoň mají v nabídce. Stojí 1,2 milionu, originální Caterhamy začínají na 800 tisíc.

    V době, kdy jsme jí měli na test, byla 57 téměř přesně stejně drahá jako Caterham CSR200 – v tý době nejmodernější inkarnace Seven, s 200 koněma, hi-tech úplně vším a schopná na okruhu porazit čtyřikrát dražší supersporty.

    Kaipan ti za ty prachy prodal věc s motorem s Octavie RS, převodovkou a zadní nápravou z Fordu Sierra (a řadičkou z tý Octavie, která ale neseděla na závit, takže upadla) a inženýrskými kvalitami Pepy z JZD.
    MINER
    MINER --- ---
    TOMBRIDER: Máš dobrej vkus. K Tatře Beta bych si bejt tebou pro jistotu koupil několik kilometrů duct tape.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Kdybych byl mongol co za každou cenu musí vlastnit podivnej českej bastl. Tak bych snad raději jezdil v Tatře Beta :D
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Mazec. Zaprvé jsem netušil že Kaipan ještě existuje, (proboha jak to že je to uživí, on to fakt někdo kupuje??). A zadruhé že mají elektromobil. Dokonce odpornější než jejich normální produkce.
    Sakra, dyť to musí být hnusný i pro rusáky ne?
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Ať tak či tak, začít místo kopie Lotusu 7 (nezávisle na tom jak moc ožralej makak to skládal dohromady) vyrábět něco takovýhohle je zločin proti lidskosti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jinak ještě speciálně ke Kaipanu 415, protože jsem se mezitím kouknul na specifikace.

    Twizy byla právě sesazena z postu nejdebilnějšího elektrickýho auta na trhu. Ten krám se Smržovky je:

    1) Ještě dražší. Proboha.
    2) Má mnohem horší dojezd. Určitě neudávají dojezd podle WLTP, ale podle NEDC, jestli vůbec podle nějaký rozumný metodiky. Takže jejich 80 km bude o něco horší než 90 km u Twizy, a Twizy reálně ujede 50. Takže ten Kaipan ujede tak 50 s těma lepšíma baterkama (díky menší rychlosti) a s těma horšíma tak 30.
    3) Twizy vypadá jako něco, co koupíš za tři tisíce euro na AliExpressu, ale občas na ní jsou vidět známky toho, že to dělala automobilka a ne ožralej makak. 415 jsem naživo neviděl, ale na základě jiných Kaipanů věřím tomu, že Twizy je proti tomu skvěle zpracovaný, promyšlený a kvalitní produkt.
    4) Twizy je na prd tím, že se do ní blbě vejdou dva lidi a nemá okna. Kaipan nemá pro jistotu ani střechu.
    5) To není úplně vina konstrukce ale toho, že je to cílený na řidiče od 15 let – ale Kaipan jede max 45 km/h, Twizy 80 km/h. Takže vyjet s tím Kaipanem kamkoliv mimo město bude o život, a spousta míst ve městě taky.
    6) Z Twizy nedostaneš rakovinu očí.
    7) Twizy nevypadá, že sis to postavil sám. Kaipan jo. Což by bylo dobrý, kdyby nebyl udělanej tak blbě, že se tě lidi budou ptát, jestlis u toho chlastal.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam