KEB: Jinak ještě speciálně ke Kaipanu 415, protože jsem se mezitím kouknul na specifikace.
Twizy byla právě sesazena z postu nejdebilnějšího elektrickýho auta na trhu. Ten krám se Smržovky je:
1) Ještě dražší. Proboha.
2) Má mnohem horší dojezd. Určitě neudávají dojezd podle WLTP, ale podle NEDC, jestli vůbec podle nějaký rozumný metodiky. Takže jejich 80 km bude o něco horší než 90 km u Twizy, a Twizy reálně ujede 50. Takže ten Kaipan ujede tak 50 s těma lepšíma baterkama (díky menší rychlosti) a s těma horšíma tak 30.
3) Twizy vypadá jako něco, co koupíš za tři tisíce euro na AliExpressu, ale občas na ní jsou vidět známky toho, že to dělala automobilka a ne ožralej makak. 415 jsem naživo neviděl, ale na základě jiných Kaipanů věřím tomu, že Twizy je proti tomu skvěle zpracovaný, promyšlený a kvalitní produkt.
4) Twizy je na prd tím, že se do ní blbě vejdou dva lidi a nemá okna. Kaipan nemá pro jistotu ani střechu.
5) To není úplně vina konstrukce ale toho, že je to cílený na řidiče od 15 let – ale Kaipan jede max 45 km/h, Twizy 80 km/h. Takže vyjet s tím Kaipanem kamkoliv mimo město bude o život, a spousta míst ve městě taky.
6) Z Twizy nedostaneš rakovinu očí.
7) Twizy nevypadá, že sis to postavil sám. Kaipan jo. Což by bylo dobrý, kdyby nebyl udělanej tak blbě, že se tě lidi budou ptát, jestlis u toho chlastal.