• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Tak to jsem psal taky. Prostě všechny ostatní náklady u traktoru odvisí od jeho velikosti. Není to úplně lineární, ale můžeš postavit místo jednoho velkýho dva malý, můžeš je živit energií, a budeš na podobných penězích.

    Ale i když budeš na řízení traktorů zaměstnávat trpaslíky, tak nebudou levnější než řidiči velkejch traktorů :)
    KEB
    KEB --- ---
    V České republice vznikl hasičský speciál na hašení elektromobilů. Stojí na podvozku Toyoty Hilux 6x6
    https://auto-mania.cz/...asicsky-special-na-haseni-elektromobilu-stoji-na-podvozku-toyoty-hilux-6x6/

    Krasavec
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    LA_PIOVRA: Myslim ze je to zjevne, jak pise treba JIMIQ.
    Velke traktory a zemedelske stroje vytvareji zisk na principu uspor z rozsahu/velikosti. 1 clovek za stejny cas obslouzi vic ha plochy, vetsi stroj take uspori i naftu/ha.
    U mensi (semi)autonomnich stroju na elektrinu je vsechno jinak. 1 clovek obslouzi z dispecinku klidne 8 traktoru.

    Zmena managmentu ekosystemu je enviromentalni nutnost a jednim z tech dulezitych konceptu je vraceni se k mensi velikosti poli. Tj. vice mensich poli, strukturovanych s remizky a dalsimi na prvni pohled plonkovymi misty. Tenhle koncept neni realizovatelny se soucasnou technologii. Jednak proto ze stroje jsou moc velke, druhak protoze to stoji vic cloveko-hodin a take proto ze takovahle prace by byla vice kognitivne narocna nez ridit traktor tam a zpet na mega ctverci.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    vtip je v tom že ten menší je už automatizovaný a chlapa nepotřebuje, nebo je jeden chlap v dispečingu a obslouží 8 malejch traktorů
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: a předpokládám že poloviční traktor utáhne je poloviční pluh, takže oře dvakrát tak dlouho a jsi zase na dvou násobku chlapo hodin. Zjednodušeně...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LA_PIOVRA: Za stejný peníze (pořízení/provoz) jako jeden velkej traktor můžeš mít dva malý traktory. Ale když budeš platit dva traktoristy, tak už to neplatí, protože traktorista pro menší traktor nestojí půlku toho co traktorista pro větší traktor.
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    PETER_PAN: jaky je rozdil mezi efektivitou stroj/hodin a clovek/hodina, resp. u obou nemel fungovat ten samy tlak? Navic prave treba u toho segmentu (typicky obilnarstvi), kde podil rucni prace ze poslednich 100 let prosel silenym skokem, kdy podil nakladu na lidskou silu na vsech nakladech sel hrozne dolu.
    (nepicuju, zajima mne to:)
    KEB
    KEB --- ---
    "Je to jen gram nebo tak." VW se připravuje na to, že nesplní letošní limity CO2

    https://zpravy.aktualne.cz/...-se-pripravuje-na-to-ze-nesplni-le/r~f5f36f041e9711eb9d470cc47ab5f122/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DUHOS: Naopak. Diky potencialne mensim strojum (autonomni a semi-autonomni stroje nejsou v navrhu tlaceny do efektivniho vyuziti clovek-hodina) je tu moznost k navratu k mensim a sloziteji strukturovanym polim. Stejne tak jako u kombinovanych agro-lesnickych konceptu je mensi, obratnejsi stroj potencialne lepsi.

    Tohle co tu postuje DZODZO jsou vlastovky. Budoucnost je IMHO ve strojich velikosti traktoru ze 70-80. let. Tj. na urovni Zetor 7245. Coz je z dnesniho pohledu traktůrek.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    DZODZO: No jen to z mého pohledu nahrává nekonečným lanum polí, ale jinak monstrózní věc..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Par autonomnych traktorov, preco by v tom mal cely den sediet nejaky vinco, ked moze ovladat 10 takych naraz na dialku cez pocitac ako nejaky simfarm

    AGROBOT Robotic Strawberry Harvester
    http://www.youtube.com/watch?v=M3SGScaShhw


    Autonomous Electric Tractor - Future of Farming | John Deere
    http://www.youtube.com/watch?v=gMaQq_vRaa8


    The CNH Industrial Autonomous Tractor Concept (Full Version)
    http://www.youtube.com/watch?v=T7Os5Okf3OQ
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Skoda, ze to neni chargovane zo solaru (pun intended), nabiju sa 2 citigo a potom sa musi pol dna cakat kym sa kolecka znova roztocia?

    Chakratec: Electricity stored in flywheels
    https://skodaautodigilab.com/en/news/chakratec-electricity-stored-flywheels
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Taky jsem říkal, že to začne stoupat s nástupem MEB :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    trochu tam pletou elektromobily, phev a mhev/hev :)
    71,800 BEV - 6,37%, to je ovšem pěkné za celou Evropu, Bobash si bude muset aktualizovat mental note, že kolik se prodává elektromobilů ;)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Electric/Hybrid - Volkswagen ID.3 became top-selling electric car in October - Renewable Energy Magazine, at the heart of clean energy journalism
    https://www.renewableenergymagazine.com/.../volkswagen-id-3-became-topselling-electric-car-20201126/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Kde nabíjet v Česku zdarma? Ukáže vám nová mapa | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/kde-nabijet-v-cesku-zdarma-ukaze-vam-nova-mapa
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Elon Musk Shares Battery & Vehicle Updates At European Conference — 1,000 Kilometer Range Vehicle Under Development
    https://cleantechnica.com/...-at-european-conference-1000-kilometer-range-vehicle-under-development/

    As far as range is concerned, I think we’ve shown that the range can be very long. In fact, we could make it even longer than it is today. But our longest range vehicles have a range of over 600 kilometers and we could actually do more than that, and you’ll see some improved versions of our vehicles come out with over 600 kilometers range, starting to approach 700 kilometers. And, ” Elon added, “we even have some under development long term that can do a thousand kilometers.” For those of us in America, that translates to around 621 miles of range.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Si chytry, preto ta zabijem ako prveho :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, fakt? To slyším poprvé!

    A vůbec jsem dneska nevrátil letos už asi pátej plug-in hybrid a vůbec jsem nenapsal článek přesně o tomhle problému téměř přesně před rokem a vůbec jsem o tom tady nemluvil už tak pětkrát.

    Chcete snížit klimatický dopad aut? Udělejte je lehčí! | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/ekonomika/410973-chcete-snizit-klimaticky-dopad-aut-udelejte-je-lehci!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam