• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: no a to je právě ono fabie za 800k kolik by jich prodali bez podpory jako prase.

    Zase na druhou stranu ať to dotují co nejvíc jiní. Cena klesne i u nás.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Renault Zoe tyhle dvě země dohromady 7200 (to je v podstatě Fabia za 800 tisíc, je to lehce delší a má o pár cm větší rozvor)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a teda ta VW platforma má miniaturní podíl na tom růstu, jestli jsem to dobře počítal, tak v Německu asi 3k vozidel ze 60k a ve Francii to bude podobný
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    a jeste z Francie podobny cisla, i kdyz market share mensi

    France: Plug-In Electric Car Sales Tripled In November 2020
    https://insideevs.com/news/459582/france-plugin-electric-sales-november-2020/

    The total number of plug-in car registrations was 19,693 (up 220% year-over-year) and the passenger plug-in segment has reached a new all-time level of 14.9%!

    Passenger BEVs: 9,601 (up 200%)

    Passenger PHEVs: 9,144 (up 291%)

    Light commercial BEVs: 948 (up 57%)

    Total plug-ins: 19,693 (up 220%)

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHEFIK: fantastická čísla. Kdyby začli o rok dřív, tak to mego do 31.12.20 dají. Tak to holt bude 2021 :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Germany: Plug-Ins Captured 20% Of The Car Market In November 2020
    https://insideevs.com/news/460514/germany-plugins-sales-november-2020/

    Sales of BEVs and PHEVs seem quite balanced again:

    BEVs: 28,965 – up 523% at 10% market share

    PHEVs: 30,621 – up 383% at 10.5% market share

    Total: 59,586 – up 442% at 20.5% market share
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    neco k ty konkurencni vyhode zajetych automobilek :)

    Study: German dealers refuse to sell ID.3 even as VW talks big on EVs - Electrek
    https://electrek.co/.../17/study-german-dealers-refuse-to-sell-id-3-even-as-vw-talks-big-on-evs/amp/

    German VW dealers failed to recommend the brand’s flagship electric car, the ID.3, to secret shoppers with a “suitable driving profile,” according to a new study by Greenpeace. Out of 50 dealers visited, only eight of them (16%) recommended the ID.3, and the percentage was even lower (4%) for customers who didn’t specifically mention they were considering the ID.3.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    asi iba kratke repetetivne trasy ale...

    Walmart will use fully driverless trucks to make deliveries in 2021 - The Verge
    https://www.theverge.com/...mp/2020/12/15/22176179/walmart-fully-driverless-box-truck-delivery-gatik
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to zapamatanie si stavu slideru aj ked pohnem prstom vedla sa hodi

    The 2021 Ford Mustang Mach-E Is the Fast, Electric Mustang SUV
    http://www.youtube.com/watch?v=c4n5iPqxpaw
    GOR
    GOR --- ---
    Diky vsem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Mě třeba na tiskovce k ID.3 tvrdili, že by se to stát nemělo nikdy.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    GOR: hele já několikrát sundaval kola a zapomněl si tam dát kvalt. Poznal jsem to až při sundávání že se točilo kolo. Když je ručka funkční tak stačila samotná.
    Ale jinak v každém manuálu auta máš napsáno že je třeba jistit klíny..
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    GOR: Není lepší zajet (s kterýmkoliv autem) někam na rovinu a neřešit podobné voodoo...?
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    GOR: proto má většina baterií část kapacity schovanou mimo běžné využití. Např. auto, které má baterii 35,8 kWh využívá jen 32 kWh. Takže když ti hlásí nabito na 100%, tak je tam ve skutečnosti ještě rezerva a to samé, když ti auto říká vybito a zbývá 0%, tak tam taky něco zbývá jako ochrana.

    Hezky to ukazuje obrázek třeba tady:
    Baterie elektromobilu: Záruka a nabíjení | Volkswagen Česká republika
    https://www.volkswagen.cz/...icke-vozy/vse-o-elektromobilite/baterie-elektromobilu-zaruka-a-nabijeni

    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Prekrocit kapacitu je teoreticky mozne, kdyz si auto na kopecku nabiju a pofrcim z kopce, ale to jsem na mysli nemel, spis prehrati baterie (Leaf I. generace?).

    Diky za odpovedi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: To, že se do baterie už nedá nic uložit, by se autu nemělo stát. A kdyby jo, tak bude brzdit normálníma brzdama.

    Ty nemáš reálně šanci poznat, čím zrovna brzdíš.
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Bezvadny, diky. Takze rekuperacni brzda (rikejme EDB) jde az do nizsich rychlosti s tim, ze na pedalu provozni brzdy se do nejake miry reguluje ucinek EDB.

    A kdyz pojedu narocnym terenem - nahoru dolu nahoru dolu, vse tak nejak mirne ze se na treci brzdu nesahne, ale zase tak, ze baterie dostane trochu zahulit. Teplota baterie presahne unosnou mez - auto mi oznami, ze elektrodynamicky nebrzdi nebo ma brzdovej odpornik a brzdi elektricky dal, akorat ziskanou energii obratem zmari?


    BOBASH: OK, takze kliny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Což ostatně odpovídá i na to s tou převodovkou. I kdyby převodovka v elektromobilu měla něco jako polohu P u normálního automatu, tak velká část elektromobilů jsou zadokolky :)
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: OK, mel jsem jen predohraby s manualem :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Dokud to jde, tak se elektromobily (nebo i hybridy) snaží preferovat brzdění rekuperací. Když pustíš plyn, brzdí to rekuperací (často se dá nastavit několik úrovní, jak moc to po puštění plynu brzdí). Když šlápneš na brzdu, tak to brzdí rekuperací, dokud na to rekuperace stačí, pak to přidá normální brzdy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam