• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    France Hits Record 19.2% EV Share In December - Up Almost 6x Year-On-Year
    https://cleantechnica.com/...france-hits-record-19-2-ev-share-in-december-up-almost-6x-year-on-year/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Velký SUV je přesně to, co většina lidí chce, pokud si to může dovolit. Což bude pravděpodobně ten důvod, proč se SUV nejrůznějších velikostí prodávají momentálně ze všeho nejvíc...

    TM3 i TMS budou ještě dlouho drahý, stejně jako všechny použitelný elektromobily. Na to lidi nemaj a nebudo umít, dokud se nebudou prodávat ojetý trojky za tři kila, což nebudou ještě kurva dlouho.

    A s i3 si asi děláš prdel, viď? To auto je úplně nahovno, pokud hledáš cokoliv jinýho než nákupní tašku do města.

    Jinak samozřejmě ne všichni si koupěj monstrum jako je XC90 T8, velká část si koupí něco jako hybridní Kodiaq (kterej zatím není, ale bude hádám tak za rok) nebo nějakou jinou podobnou obludu. V nejlepším případě to bude ojetej Superb v hybridu, kterej furt žere o půlku víc než litrová Fabia...
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    COMODOR_FALKON: XC90 T8 jezdí za dvacet? A v čem má nízkou užitnou hodnotu? To by mne opravdu zajímalo.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: XC90 T8 těžko... Trh s ojetými vozy generují hlavně soukromí uživatelé a pro ty je tank s nízkou užitnou hodnotou (v ICE i EV verzi) dost nepravděpodobnou volbou.
    + trh s ojetinami je mnohem senzitivnější na provozní náklady, takže ojetý tank se spotřebou 20/100 nejspíš nebude mít moc šancí, leda u někoho, kdo už má aspoň jeden doma a chce na na náhradní díly...

    Spíš bych to viděl na nadvládu TM3/TMS první generace + i3...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Odhad kumulativniho poctu aut do zasuvky
    10 million EVs in the world now, by end of 2020! : electricvehicles
    https://www.reddit.com/...ld_now_by_end_of_2020/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iossmf
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ano, a to je právě ten problém. Když zabiješ trh s malejma novejma autama, dojdou ti malý ojetiny (který navíc mívají kratší životnost než velký auta) a lidi, co by si koupili novou Fabii co žere 5 litrů, si místo toho koupěj ojetý Volvo XC90 T8 nebo X5 30e nebo nějakou podobnou líbeznost, která má sice EL značky a tváří se jako spasitel planety, ale ve výsledku je ekologická míň než můj dvacetiletej Jaguar...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ojetiny mají omezenou životnost, což je u ICEV posíleno...ICE...

    Je faktem, že vznik trhu s elektro-ojetinami bude pomalejší, ale časem (~do roku 2030) vznikne, stejně jako aftermarket s upgrade EV baterií.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jinak můj rekordní počet aut byl 9 zároveň a nikdy v životě jsem neměl na to, abych si koupil novej elektromobil. Mícháš jabka s hruškama.

    KEB: Kdyby šest. Klidně deset. Nebo dvacet.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ano, to ty elektrický auta taky. Ale když vytvoříš situaci, že z trhu zmizí dostupný úsporný ICE auta, tak lidi prostě budou dál jezdit ojetinama. Elektrický auto, který se dá používat jako plnohodnotný rodinný, se pořád nedá koupit pod cca 1,2 milionu (Enyaq 80 kWh).

    Za necelej milion furt dostaneš věc, která bude mít papírovej dojezd 400 km, což v reálu často znamená 300, s rezervou to, že nenajdeš nabíječku, třeba 250. S ID.3 s prostřední baterkou jsem jel Praha - Hradec Králové - Pardubice - Praha, což je docela trasa, kterou by leckdo mohl potřebovat stihnout v rámci dne, a už to bez nabíjení nešlo, musel jsem stát půl hodiny u Lidlu (a to jsem měl kliku, že bylo volno).

    Benzínový auto koupíš za půl milionu solidní, za 300 tisíc použitelný (Duster, Fabia v kombíku). A kdyby nebylo Euro 6 a 7, který už jsou víceméně zbytečný (už Euro 5 je "čistý" dost), tak by takový auto bylo ještě levnější.

    Elektrickej ekvivalent Dustera nebo Fabie v kombíku bude furt stát milion a bude ten milion stát ještě dlouho.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Většina lidí u nás kupuje nový auta do cca půl milionu, milion na nový auto má málokdo.

    Ještě víc lidí kupuje ojetiny, který elektrický ještě dlouho nebudou v dostatečným množství.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Čína sníží dotace na nové elektromobily - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/cina-snizi-dotace-na-nove-elektromobily-40346604

    Tak snad se to na prodejich moc nepodepise, 20% snizeni neni zas tak moc
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Ten drobný detail, že těch šest slušných ojetých aut si předtím taky někdo musel koupit za (půl)milionovou cenu...
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: ten drobný detail, že z milionové ceny bev si koupíš klidně i šest slušných ojetých aut, ti zřejmě nedochází, že jo.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    aha, tak už to tam srovnali, měl jsem staré info :) díky
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    PSYCHO: Jinak ano, ev v te kalkulacce neni, protoze se z nej neplati.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    JIMIQ: V NL se PHEV ekonomicky nevyplati, minimalne v Amstru ne. Pro ucely dani se to pocita jako benzin (a dal podle vahy), mas jen levnejsi parkovani. Investice do coste EV se ti vrati behem dvou let uz jen tim rozdilem na dani.

    Vsak si pohrajte:

    Dutch Cartax
    https://car.thetax.nl/#/en?provinceKey=NH&fuelType=Benzine&volume=1501
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tak jsme na 2,5M a letos temer jiste padnou 3M

    EV Sales: Global Top 20 November 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/12/global-top-20-november-2020.html?m=1

    A jinak neni pravda ze PHEV si nejak extra uzivaji vyhody co vyjmenoval BOBASH, protoze pres to vsechno se jich proda jen pulka oproti BEV a to jeste statistiku kazej zeme jako Svedsko, UK a Nizozemsko
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    BOBASH: já jen, že se naplno rozjíždí OBFCM. tak z toho třeba budou nějaké užitečné výsledky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    1) Normální lidi nebudou mít na auta.

    toto mi nejako nevychadza vo svetle toho, ze napr. u nasich na sidlisku maju niektori 2-3 auta... oni si na auto peniaze najdu, aj keby mali byvat v slamenej chatrci, toho sa nebojim
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Protože současná podobě EU předpisů tlačí výrobce k tomu, aby vyráběli méně ekologický auta. Je výhodný vyrobit něco jako XC90 T8, která není ekologická ani náznakem, pokud teda nejezdí v akční rádiu 20 km, kdy jí stačí baterky. V jakýmkoliv jiným režimu žere stejně jako benzínovej osmiválec.

    Naopak malý auta, který reálně málo žerou, se nevyplatěj. Silnice se plní většíma a většíma SUV, protože ty v laboratorních testech vypadaj dobře, když maj moderní technologie, ale reálně žerou víc.

    Když by se změnilo testování tak, aby se u PHEV ukazovaly reálný hodnoty, a tím pádem by se pod 50 g/km šlo dostat jen čistým elektromobilem nebo hybridem v pidiautě, tak:

    1) Normální lidi nebudou mít na auta.
    2) Zhroutí se automobilovej průmysl.
    3) VŠICHNI BUDOU DÁL JEZDIT OJETINAMA.

    Auto se dá udržovat v provozu třeba 50 let, když na to přijde.

    Pokud chceš dosáhnout toho, že budeme jezdit ekologicky, tak si nemůžeš odstřelit automobilovej průmysl, protože potřebuješ někoho, kdo ti vyrobí všechny ty elektrický auta.

    Jo, potom taky můžeš udělat všechno výše zmíněné a říct, že v roce 2030 zakážeš provoz aut s emisema nad 100 g/km CO2 nebo že je brutálně zdaníš.

    Nevím, jestli existuje nějakej zaručenější recept na zničení EU a celospolečenský hon na zelený, kterej by nejspíš skončil zrušením jakýchkoliv ekopředpisů na cokoliv, ale rozhodně to bude v top 3.

    Problém EU a jejích předpisů a nařízení je, že se nepotkávají s realitou. A když lidi vidí, že oni si nemůžou koupit svoje malý autíčko s litrovým motorem co žere 5 litrů, ale z jejich daní se platí boháčům Taycany a jiní boháči si kupujou třítunový SUV a mají na nich EL značky, přestože ty krámě v reálu žerou 10-15 l/100km, tak jsou ty lidi docela dost nasraný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam