• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    PSYCHO: Jinak ano, ev v te kalkulacce neni, protoze se z nej neplati.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    JIMIQ: V NL se PHEV ekonomicky nevyplati, minimalne v Amstru ne. Pro ucely dani se to pocita jako benzin (a dal podle vahy), mas jen levnejsi parkovani. Investice do coste EV se ti vrati behem dvou let uz jen tim rozdilem na dani.

    Vsak si pohrajte:

    Dutch Cartax
    https://car.thetax.nl/#/en?provinceKey=NH&fuelType=Benzine&volume=1501
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tak jsme na 2,5M a letos temer jiste padnou 3M

    EV Sales: Global Top 20 November 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/12/global-top-20-november-2020.html?m=1

    A jinak neni pravda ze PHEV si nejak extra uzivaji vyhody co vyjmenoval BOBASH, protoze pres to vsechno se jich proda jen pulka oproti BEV a to jeste statistiku kazej zeme jako Svedsko, UK a Nizozemsko
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    BOBASH: já jen, že se naplno rozjíždí OBFCM. tak z toho třeba budou nějaké užitečné výsledky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    1) Normální lidi nebudou mít na auta.

    toto mi nejako nevychadza vo svetle toho, ze napr. u nasich na sidlisku maju niektori 2-3 auta... oni si na auto peniaze najdu, aj keby mali byvat v slamenej chatrci, toho sa nebojim
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Protože současná podobě EU předpisů tlačí výrobce k tomu, aby vyráběli méně ekologický auta. Je výhodný vyrobit něco jako XC90 T8, která není ekologická ani náznakem, pokud teda nejezdí v akční rádiu 20 km, kdy jí stačí baterky. V jakýmkoliv jiným režimu žere stejně jako benzínovej osmiválec.

    Naopak malý auta, který reálně málo žerou, se nevyplatěj. Silnice se plní většíma a většíma SUV, protože ty v laboratorních testech vypadaj dobře, když maj moderní technologie, ale reálně žerou víc.

    Když by se změnilo testování tak, aby se u PHEV ukazovaly reálný hodnoty, a tím pádem by se pod 50 g/km šlo dostat jen čistým elektromobilem nebo hybridem v pidiautě, tak:

    1) Normální lidi nebudou mít na auta.
    2) Zhroutí se automobilovej průmysl.
    3) VŠICHNI BUDOU DÁL JEZDIT OJETINAMA.

    Auto se dá udržovat v provozu třeba 50 let, když na to přijde.

    Pokud chceš dosáhnout toho, že budeme jezdit ekologicky, tak si nemůžeš odstřelit automobilovej průmysl, protože potřebuješ někoho, kdo ti vyrobí všechny ty elektrický auta.

    Jo, potom taky můžeš udělat všechno výše zmíněné a říct, že v roce 2030 zakážeš provoz aut s emisema nad 100 g/km CO2 nebo že je brutálně zdaníš.

    Nevím, jestli existuje nějakej zaručenější recept na zničení EU a celospolečenský hon na zelený, kterej by nejspíš skončil zrušením jakýchkoliv ekopředpisů na cokoliv, ale rozhodně to bude v top 3.

    Problém EU a jejích předpisů a nařízení je, že se nepotkávají s realitou. A když lidi vidí, že oni si nemůžou koupit svoje malý autíčko s litrovým motorem co žere 5 litrů, ale z jejich daní se platí boháčům Taycany a jiní boháči si kupujou třítunový SUV a mají na nich EL značky, přestože ty krámě v reálu žerou 10-15 l/100km, tak jsou ty lidi docela dost nasraný.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BOBASH: CNG je metan, tedy CH4.
    KEB
    KEB --- ---
    PSYCHO: no pokud se nemá EU rozpadnout, tak to win win není. A tím jsem odpověděl i na to koho to zajímá, politiky, teda ty co chtějí být zvolení znovu.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Proc by rozvolnovala k povoleni Fabie misto zprisneni pro zakaz PHEV? Ciste z praktickyho pohledu to dava smysl vetsi. A kdyz si to nebude kazdej moct dovolit, tak to znamena min aut, ergo z pohledu EU je to win-win.

    Z pohledu lidi se jim to libit nebude, ale koho to zajima.
    LELI
    LELI --- ---
    BOBASH: me by se libil phev v podobe trackhawku, kde by dodali elektro cast na dojezd 100 km (tzn pod 50g co2 v laboratori a el znacky) a kde bysis mohl vybrat jizdu na to elektro, nebo performance mod, kdy by to akorat pomahalo motoru a melo to kombinovane treba 900 koni. :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Budou stoupat do tý doby, dokud bude existovat kombinace nesmyslnýho měření ve WLTP, podle kterýho má dvoutunový PHEV SUV spotřebu 1,7 litru, nesmyslně nastavených emisních limitů, který znamenají pokutu za cokoliv, co má víc než 90 g/km CO2 (což téměř eliminuje malý auta, nedají se vyrábět tak aby to dávalo smysl), stejně nesmyslnýho zvýhodňování čehokoliv pod 50 g/km, který nemá nic společnýho s realitou (viz WLTP) a toho, že čistý EV jsou drahý a pro část řidičů nepoužitelný.

    Ještě tak 10 let bude existovat část řidičů, pro který nebude EV řešení a pokud EU neuzná svoji chybu a nerozvolní podmínky pro spalovací auta tak, aby se zase začalo vyplácet dělat i Fabii a ne jen hybridní Superb, tak budou PHEV existovat a jejich podíl stoupat.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: cekam ze nejpozdeji 2022 zacnou PHEV klesat a 2030 uz o nich neuslysime :) byla to berlicka a vlady uz taky procitaji ze nejsou potreba, nebo dokonce ze skodi (v Cine to utnuli uz vloni)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Nevim no. Osobně jsem zažil krátkodobé zdechnutí u všech, krom 100% manuálních nastavení a indikátorů a u drive-by-wire auta jsem zažil i krátkodobé zdechnutí té jednotky co má na starosti řízení (během předjíždění). S takovou argumentací bys v autech nemohl mít žádnou elektroniku a v důsledku bys ani neměl žádná auta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jenomže ony obvykle nejedou. Proto když ti i to debilní MIB3 od Volkswagenu zdechne a restartuje se, tak máš furt zachovaný základní "životní funkce" auta.

    Když někdo narve na displej pomalu i stěrače, protože mu přijde minimalistickej design cool, tak to dopadne jako v tom článku.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Sorry, ale ve chvíli, kdy ti ty human interaction interfaces jedou přes jednu řídící jednotku, která zdechne, je dost jedno, jestli je to jeden displej, nebo 50 tlačítek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Nj, covid.

    Akorát mě u toho prvního linku trochu dráždí to házení BEV a PHEV do jednoho pytle. Většina PHEV je z ekologickýho hlediska horší než BEV.

    Teď jsem třeba jezdil krásným příkladem toho, jak je PHEV super pro planetu. Ford Explorer PHEV. Je hezký, že to má elektriku, díky ní to taky má 460 koní a 850 Nm a jede to jak píchlá svině i když to váží asi dvě a půl tuny.

    Trochu horší je, že neexistuje moc jízdních režimů, kde to žere pod deset.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: dulezite info je tam zdarma, letos 62M, ackoliv se pocitalo s 80M. Cina stejne jako minuly rok.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Něco málo k tomu, jak "skvělej" nápad je nahradit celou palubku jedním displejem. A zároveň něco k tomu, jak fungujou Tesla fanatici... kterých tu taky pár máme.

    Watch A Bunch Of Tesla Stans Dogpile Someone For Making The Point That Losing All Your Dash Instruments And Most Controls Sucks
    https://jalopnik.com/watch-a-bunch-of-tesla-stans-dogpile-someone-for-making-1845957260
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Paywall.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Jeste k celkovym prodejum aut
    • Global car sales 2010-2020 | Statista
    https://www.statista.com/statistics/200002/international-car-sales-since-1990/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam