• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ty se běžně zavíráš s autem do garáže? Většina lidí to nedělá. S autem se obvykle jezdí a výfuk je vzadu, takže pokud tvůj standard použití auta není couvat s otevřeným oknem, tak svůj smrad moc nedýcháš.

    Ono se teda do kabiny stejně něco dostane, tuhle na to kolega dělal zajímavej test, ale to většina lidí neví a tudíž emise svýho auta nijak zásadně neřeší.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jak oni to nedejchaj? vsak z toho vyfuku to ide do vzduchu, najlahsi test zavret sa na 2 hodky s takym autom do garaze a tam mozu veselo dychat tie ich superciste spalovaky, ktore su tak ciste, ze pomaly zlepsuju vzduch :)))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Diesel gate zajímá regulátory, uživatelům je vesměs celá dieselgate úplně jedno.

    Dieselgate byla o tom, že diesely od VW měly vyšší emise NOx, což je uživatelům vesměs buřt, protože oni to nedejchaj. Naopak spousta lidí nechtěla "fix" na Dieselgate, protože snížit NOx obvykle znamená zvýšit spotřebu nebo snížit výkon (režim spalování, kdy jsou nejnižší emise NOx, není efektivní z hlediska poměru výkon/spotřeba, tím pádem mimochodem hon za nízkými NOx emisemi zvyšuje CO2 emise).

    Diesely ustupujou jen u malejch/levnejch aut, kde je reálně zabily emisní předpisy Euro 6 a vyšší, protože už nejde splnit emise NOx bez použití drahých řešení jako jsou DPF nebo AdBlue (vstřikování močoviny).

    U větších aut a zejména SUV jsou diesely pořád dominantní, protože u naftovýho motoru tolik nezávisí spotřeba na zátěži, což má za následek, že naftový auto tolik nežere, i když je velký a/nebo těžký (typicky SUV) nebo jezdí naložený (typicky dodávka), nebo jezdí rychle.

    Hybridy fungujou jen ve městech a do jistý míry na okreskách, jakmile jezdí auto na dálnici/silnicích první třídy a pohybuje se typicky na delších trasách, je hybrid proti dieselu pořád bez šance.

    Normální firma si pořád koupí jako služebáky Octavie nebo Superby v dieselu, protože pro obchoďáka, kterej jezdí mezi městama, je PHEV jen benzínový auto se čtvrttunou zátěže v kufru, normální člověk, kterej chce rodinný SUV, si pořád koupí X5 30d a ne X5 30e, pokud primárním účelem toho auta není vozit děti do školky na 20 km trase (aby se využily výhody PHEV), protože benzínový hybridní SUV žere na dálnici zhruba stejně jako nehybridní osmiválec, dodávka nebo pickup jsou pořád na benzín.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    nevím, měl jsem po diesel gate pocit že se od naftových osobáků ustupuje
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Proč je to zvláštní? Hybridy se kupujou spíš místo benzínu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Zajimave ze nafta ztratila jen 3%. Ale tvl, nejslabsi prodeje od roku 1975 a korona neni u konce
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Germany: Plug-In Car Share At 26%: Records Everywhere In December 2020
    https://insideevs.com/news/466566/germany-plugin-car-sales-december-2020/

    Tak Merkelová se s výrokem "milión dobíjecích aut v roce 2020 na německých silnicích" sekla buď o 300 tisíc nebo o tři-čtyři měsíce
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: a čumět do mobilu to člověka taky pořád nebaví... :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Hele já už jsem nejedno kafe vypil prostě proto, že jsem někde stál s elektromobilem a neměl jsem co dělat.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ne, tu bagetu a kafe si dám proto, že jsem otrávenej z těch 200 km za volantem a nutnosti být neustále ve střehu, kdy se mne pokusí náhle vytlačit nějaké BMW, jehož řidiči zapomněli říct, že není vybaveno asistentem pro automatické zapínání blinkrů...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    z jineho soudku, ale kola to ma taky .)

    Solar-Powered Amphibious Catamaran Concept Is A Literal Land Yacht
    https://cleantechnica.com/.../15/solar-powered-amphibious-catamaran-concept-is-a-literal-land-yacht/
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    BOBASH: No tedka mi bylo 40. Tak jsem vyrazil Teslou na projizdku tady po Pribramsku, at si to trochu uziju. A kdyz sem si to dost uzil, tak jedu po dalnici zpatky a predjela me nejaka sedmicka (bmw). Tak si rikam, kamarade... jen pockej. Jeli jsme po dalnici skoro jen my dva, takze vcelku dost rychle. A nedal jsem ho. Ten baworak si daval zatacky klidne ve 220 a to s tou teslou fakt nejde delat.
    To ty Tesle zacne cestovat prdel dopredu a snazi se te predjet. Takze jsem z pravyho pruhu skoncil v levym se zpocenou prdeli (prava zatacka).
    No a od ty doby uz sem v Teslicce hodnej chlapec.

    Nejvic mi to pripomina motokary.

    No a pak je tu samozrejme pozarni manual. To je vec, co by si mel precist kazdej vlastnik elektrickyho auta.
    Kde se docte kolik bazenu vody je potreba na uhaseni jeho baterie. Ze vlastne normalni hasici pristroje jsou vicemene na okrasu a slouzi jen k tomu zahranit lidi pred uhorenim v kabine, aby se pak mohli koukat na taborak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TRANCEWARP: Těžko říct, takhle z popisu moc nevím, kde může bejt problém, a TM3 do pracek nedostanu, protože Tesla nemá pressovej fleet v ČR.

    Může to bejt klidně subjektivní věc, jestli jsi zvyklej na moderní BMW, tak stačí, aby to bylo třeba stabilní, ale zbytečně tvrdý nebo něco, a bude to působit, že to chce odskákat přes krajnici pryč.

    Nicméně tě uklidním, že naprostá většina moderních aut má hranici toho, co "ustojí" DALEKO za tím, kdy to začne působit divně. Většina řidičů u moderního auta vůbec netuší, jak se chová na hraně přilnavosti, protože u rychlejšího novýho auta to vyžaduje trošku šílenství se tam dostat (nebo to musíš mít v popisu práce).
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    TRANCEWARP: ID Janos ma TM3 :)
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    BOBASH: mel jsem tam origo 18" kola, jak letni tak zimni... oboji stejny.
    Jako chapu, ze ve dvou kilech uz jsem trochu hazarder. Ale kdyz to auto jezdi 230, tak bych cekal, ze se s tim bude dat normalne zatocit.
    Sko jsem bohuzel jeste neridil. Ono je taky vetsi, takze to ma asi lip vyreseny. Ta trojka je takovej budget model :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TRANCEWARP:

    1) Poskakování ze zatáčky ven bude spíš blbě naladěne podvozek. Nemáš tam nějaký velký kola? Ani nevím, jestli jde víc rozměrů, jestli jo, tak nejlíp to vždycky jezdí na nejmenších.

    Já jezdil jen Modelem S a ten mě naopak překvapil, jak jezdil dobře.

    2) Kup si to BMW :)

    Respektive vydrž chvíli s tou Teslou a uvidíš, co kdo z tradičních automobilek představí. Podle prvních testů vypadá třeba velmi dobře Ford Mustang Mach E, ale uvidíme, kdy sem přijde.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    Zdravim...

    Je tu nekdo s Teslou model 3?

    Jsem s ni docela spokojenej. Az na dve veci. A zajima me, jestli nekdo ma podobnou zkusenost.

    1/ Spatne jizdni vlastnosti - krasne se to ridi v nizsich rychlostech. Ale od 160km/h vyse je to des. Asi jsou na vine uzka kola a vaha toho auta, ale nejsem zvyklej, ze auto v zatacce na dalnici poskakuje smerem ze zatacky ven. Cekal jsem ponekud kultivovanejsi rizeni. Vzdycky jsem teda ridil BMW, takze od auta cekam predvidatelnost a to tu chybi. Mam ji tedka 4 mesice a uz jsem se s tim naucil zit. Ale trochu zacinam koukat po BMW i4 2022, co ma letos vyjit. Tam bych cekal lepsi podvozek. Sice to neni tak cool a deti pred skolou uz mi nebudou mavat, ale jezdit by to snad melo lip.
    Konstrukteri toho i4 M modelu se vyjadrili, ze sportovni auto nedela jen zrychleni v primce a to asi uplne v Tesle neresej.

    2/ Sedacky jsou uplne z pekla. To je urcite velice subjektivni, ale nikdy me nebolely zada ze sedacky tak moc, jako tady. Je tak nejak hrozne hluboka a dole mekka. Mam normalne trochu problemy se zadama v dolni casti patere a tohle je teda vylozene aktivuje. Uz jsem procetl vsechny fora a vyzkousel vsechna nastaveni, ale jsem to schopnej dostat max na uroven, ze "se to da".

    Budu rad za vase nazory ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    STARE_CASY: podla tohoto to vyzera ze nezvysili https://www.cleanenergywire.org/factsheets/germanys-greenhouse-gas-emissions-and-climate-targets

    naopak si myslim, ze vdaka tej bolestivej transformacii ziskaju v buducnosti naskok, teraz im tam este musk postavi tovarnu a zacnu chrlit baterky a budu zahojeni
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam