• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U normálního sériově vyráběnýho auta to ale je tak, že když má nějaký vlastnosti jeden kus, mají je všechny. Pravda, u Tesly to tak vždycky není, můžeš dostat zrovna kus kterýmu upadne střecha, ale obecně by to tak být mělo :))

    Navíc zrovna u Tesly je menší rozptyl toho, co zahrnuje "stejný kus", protože téměř nemá volitelnou konfiguraci. U normálních aut často do testu píšu třeba to, že testovaný auto bylo sice nepohodlný a tvrdý, ale protože mělo příplatkový 19" kola, dá se předpokládat, že na 17" to už takový nebude (typická situace s konfigurací, velký kola kvůli hezkým fotkám).

    Stejně tak jsem zvyklej nehodnotit věci jen subjektivně (líbí se mi/nelíbí se mi), ale primárně objektivně s případným dodáním subjektivního komentáře, kterej ale může připustit i opak. Třeba u toho podvozku mě může vyhovovat, že je podvozek měkčí, ale pokud je to zrovna sportovní model, budu očekávat, že cílovka chce tvrdší, takže popíšu primárně co to dělá a proč a pak teprve můj osobní názor.

    Což taky zahrnuje to, že s každým autem jezdím různýma způsobama, protože potřebuju vědět jak se chová když ho bude řídit dědek a jak se chová když ho bude řídit obchoďák.

    Takže ne, moje zkušenosti s autama a jejich hodnocení nejsou subjektivní, a jsou na hony vzdálený zkušenosti normálního člověka, kterej posledních 15 let jako jeden ze zdrojů obživy píše o autech a jezdí s nima. Normální uživatel totiž nestrávil desítky tisíc kilometrů testováním aut a tisíce hodin přemýšlením o tom, proč se chovají tak jak se chovají, a nepopsal stovky stran jejich hodnocením.

    Normální člověk obvykle řídil za svůj život pořádně pár aut, maximálně pár desítek pokud počítáme nějaký půjčovny na dovolených a tak, a většinou delší dobu jezdí jen jedním autem, na který je zvyklej a tím pádem je aktivně neporovnává, a když přesedne z jednoho auta do jinýho, jsou jeho očekávání a subjektivní pocity ovlivněný tím, čím jezdil předtím, i tím, co si o tom novým autě předem myslel nebo jestli je třeba fanoušek značky.

    Já už nic z toho nemám, mám střídáním aut (když jsem počítal, kolik různejch aut jsem řídil PŘEDTÍM než jsem začal dělat testy, tak to bylo necelých 200, teď budu někde mezi 500 a 1000) "vynulovaný" měřítka a nemají na mě vliv osobní preference. Klidně o spoustě aut, který mám hrozně rád (včetně mýho Jaguaru) napíšu, že objektivně je to krám.

    Nicméně nic z toho ze mě samozřejmě nedokáže ani přiblížit na úroveň takových odborných kapacit jako je všeználek se starým Suzuki a milovník elektromobilů s naftovou Mazdou...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LA_PIOVRA: spotrebitelska skusenost je ale hodne subjektivna ne? to potom formuje nazory, ze ked tento jeden konkretny kus ma taketo vlastnosti, tak potom su take spatne vsetky :)
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: ti dva minuskari jsou určitě majitelé elektromobilu a jistě se s námi podělí o své zkušenosti, že?
    KEB
    KEB --- ---
    LA_PIOVRA: necekas toho trochu moc? Vždyť řidičák dostane každý trouba co vychodi autoškolu od 18i let. To je přece plně srovnatelné s řízením rakety ne?
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JIMIQ: priznam se na rozdil od vesmirnych raket ocekavam u diskuze o spotrebnim zbozi nejakou tu realnou spotrebitelskou zkusenost.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Nárůst o 352 procent za 7 225 aut.

    Tržní valuace zhruba dvojnásobná oproti Fordu (roční prodeje kolem 5 milionů aut).

    Jako jo, zatím Nio překonává prodeje Mustangu Mach E, kterýho se kvůli náběhu výroby prodalo v lednu jenom 5 tisíc. Což vydrží zhruba tak do března.

    VW (tržní valuace o něco málo menší než NIO) prodal v prosinci 27 tisíc ID.3. Kromě zhruba půl milionu dalších aut.

    Takže ne, očekávání investorů se zatím nepotkává vůbec s ničím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: To dává smysl. V kombinaci s tím, že budeš doma nabíjet podobným způsobem, budeš moct jezdit za drobný když nespěcháš a když budeš spěchat, tak to půjde, jen to bude drahý.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: to odkukali od zeleznicnej a autobusovej dopravy, tam to tiez uz funguje tak, ze cim blizsie terminu odjezdu si kupujes jizdenku, tak tym je drahsia :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    evidentne se ocekavani investoru muze potkat s realitou. a pri potencialu v cine...

    NIO Sales Increase 352.1% In January, + Hot New Car & Autonomous Vehicle Tech Unveiled
    https://cleantechnica.com/...increase-352-1-in-january-hot-new-car-autonomous-vehicle-tech-unveiled/

    Chinese EV startup NIO* scored a record sales month last month, celebrating a 352.1% year-over-year sales increase in January 2021 versus January 2020. The sales total was 7,225 vehicles, which translates into 86,700 vehicles a year if extrapolated to 12 months. In other words, NIO is already approaching 100,000 vehicle sales a year.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    dost dobrý

    nabíječky budou mít standardně připojení do sítě 150kW, k tomu baterku, dejme tomu 300kWh, fotovoltaiku 20kW.
    Když přijede socka co potřebuje trochu doplnit na cestě do Chorvatska, tak si relativně levně cucne 80kW, protože šetří a času má dost. Když přijede podnikatel co má už 20 minut zpoždění, tak si cucne za draho 350kW a za pět minut frčí pryč, ale zacáluje si to. Baterka se pomalu doplní ze sítě/FV
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    V ČR přibývají solární dobíječky elektroaut, v počtu stanic však zaostáváme - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/..._mato#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=zpravodaj&utm_content=main
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ve foru spaceX je jeste min lidi co nekdy ridili vesmirnou raketu :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB
    KEB --- ---
    LA_PIOVRA: jedna velká kulatá nula, málokdo tu má auto mladší deseti let.

    Bobash mrtě aut nevlastní, ale aspoň v nich seděl a dokonce je i řídil.

    Celkově tu budou zkušenosti s čímkoliv co nejezdi na benzín či naftu velmi skromné
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: prozradím smutný tajemství, to je docela přesnej popis 40% internetu, zbytek je porno.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: No, ne... Takzvaně "myslí", protože disponuje rozsáhlou (a zpravidla unikátní) knihovnou objektů a vzorců vyjadřujících souvztažnosti mezi konkrétními objekty, nebo jejich kategorií.

    To vše lze simulovat.

    Nikoliv, poslední větou jsem odkázal na to, že neuronová síť s rozsáhlejší knihovnou objektů zpočátku pomáhala méně informované neuronové síti (s chudší a méně detailní knihovnou objektů) vyhodnocovat určitý typ situací.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: To je vlastně docela přesnej popis :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    :)))
    Takovejch písmenek jenom kvůli neschopnosti si dohodnout základní termíny, o kterejch se vede debata
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: O tlačítkách budu brzo psát v článku, stay tuned!
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JIMIQ: Vzbudíme tě, až se zase na pořad dne vrátí tlačítka (= soon™).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Řidič právě myslí, protože je člověk.

    Tou poslední větou sis sám odpověděl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam