• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: moment, mě teď došlo, že tam vlastně ten držák na kafe je, ale je na tak naprosto dementnim místě, že ho neautista nikdy nemůže použít. Já mám vlastně držák na kafe ve středové konzoli. Francouzští soudruzi to mysleli asi takhle: koupíš kafe, otevřeš konzoli, vyházíš bordel, rozebereš držák na kafe, a pak při pití poslepu děláš takovou zvláštní gymnastiku.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: taky je to na seznamu simply clever doplňků :)
    Mimochodem, ten trychtýř na nalévání kapaliny do ostřikovačů ze Scaly pasuje i do Oktávky III nebo Toyoty Yaris. Ten je naopak naprosto geniální.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Evropský auta ještě kolem přelomu století většinou držáky na pití neměly. A americký do cca začátku devadesátek taky ne, takže většina aut, co jsem měl, byla bez nich.

    Jinak nejgeniálnější držák na pití má Škodovka, která v něm má takový knoflíky, který udrží malou PETku aby se nehýbala a můžeš jí tak otevřít jednou rukou. Boží.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Škodovka a vůbec celý koncern mě sejřej tím, že si nemůžeš nastavit nezávislý topení jako plán do budoucnosti - prostě každý všední den v 7 ráno mi vyhřej auto, pokud je venku pod 10 stupňů. Jde nastavit jen následující spuštění, pak se to deaktivuje.
    Vzal jsem si to jako osobní projekt ve škodovce, abych to umožnil a hanebně jsem ztroskotal. Celá ta věc je natvrdo naprogramovaná v řídící jednotce klimatizace. Tak jsem vymyslel, jak to obejít na backendu. A neprošlo to přes právní, protože by ses mohl postavit třeba do louže benzínu a pak by to auto mohlo chytnout.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Chybějící držáky na kafe. Kvůli tomu jsem svého času nekoupil Nissana Primera a koupil Peugeota 407 kombi. Stal se z něj nejoblíbenější wagen ever.
    Snad ještě pitomější byla nutnost nastavovat manuální klimatizaci a vnitřní cirkulaci vzduchu někde v menu rádia u Citroenu Cactus. Ten jsem si nekoupil, ale měl půjčené jako náhradní auto. I nemožnost otvírání zadních oken mi přišlo jako dost pitomý nápad.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: sakra, opomněl jsem využít příležitost nazvat designera tohoto řešení autistou, tedy napravuji: „elektrickej kufr s timeoutem je to nejautističtější řešení v celé automobilové historii“.
    MINER
    MINER --- ---
    Koukám, že jsme odhalili další naprosto stěžejní téma!:)
    Já mám v Citroënu přesně 0 (slovy ZERO) držáků na kafe nebo cokoliv jinýho. A podivuje se tomu každej, kdo se k tomu autu přiblíží na 10 metrů.
    Nicméně mě to nevadí, protože ho prostě držim v ruce a vypiju brzo.
    Krom PRND:) tam funguje všechno automaticky, takže kroutim jen kolečkem, a druhou ruku nepotřebuju:)
    Nicméně většinu jiných vlastníků to vytáčí.

    Mě ale vytáčí jiná věc: Citroën má naprosto dementní věc zvanou Economy mode, která má chránit baterku před vybitím tím, že vypne veškerou „nepotřebnou“ elektriku, za kterou považuje i ovládání elektrických dveří kufru.
    A u některých aut včetně mýho se zapne do 5 (slovy PĚT) minut po vypnutí motoru. Jsou o tom popsány taky stohy papírů.

    Osobně tohle považuji za naprosto nejdementnější věc, kterou kdo vymyslel v celý automobilový historii: udělat elektrickej kufr s timeoutem, jak dlouho jde používat:)

    Což mě inspirovalo zeptat se, co za nejdementnější věci v autě jste zažili vy…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Já piju flat white, tím se taky neopaříš. Kafe z mekáče piju jen v nouzi a nechávám ho v držáku na pití než trochu zchladne :)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: jídlo to je jiná kategorie :-D ale jídlem není tak snadné se opařit!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jo, já už se v autě polil několikrát (v Jaguaru mám pořád na světlých bezpečnostních pásech nevyčištěný fleky od kafe), ale piju kafe v autě furt. A občas v autě taky jím.
    KEB
    KEB --- ---
    Jsem divnej když potom co jsem si kafe vylil do klína ho v autě nepiju? :-D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: mně občas stačí jen tak tak 4, z toho dva policejní. 2 na kafe a dva na normální pití, když se jedeš s někým projet :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MINER: Tyhle blbosti jsou to co prodava auta.. Je to mozna divny, ale ja uz si taky pristi auto koupim hlavne podle toho jestli ma dva drzaky na kafe.
    Jinak ten manik je mi taky protivnej a taky moc nechapu, proc mi to youtube porad podsouva, ale ve vysledku na to taky cumim.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja teda 2 drzaky na kafe mam ale v zivote som to nepouzil, to je asi nejaka american thing :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    trosku marketingu, neviem ci budu pouzivat tepelne cerpadlo, lebo na winter driving ten prepad dojazdu nemaju az tak dramaticky (ale opat mozno su to len eye-candy cisla pre investorov :)

    Building an Electric Vehicle that has the longest range possible
    https://lightyear.one/articles/building-an-electric-vehicle-that-has-the-longest-range-possible
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DAN_F: asi sa nechali napalit

    Volkswagen of America lied about rebranding to ‘Voltswagen’ - The Verge
    https://www.theverge.com/2021/3/30/22357166/volkswagen-name-change-voltswagen-us-division
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: quirks and features je jeho trademark, ja to sledujem ako top gear, teda ako zabavnu, nie technicku recenzi, ale obcas sa tam dozviem veci co ma zaujimaju, napr. ze to ma kufor ako hatchback aj ked to volaju sedan
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: na tomhle týpkovi mě kromě jeho úvodního „Vys!“ udivuje, jak staví recenzi na největších píčovinách co jde v tom autě najít, a pak se natáčí za řízení a povídá naprosto náhodný věci, případně dělá „wow“.
    Jen ze zájmu: vám tyhle recenze něco říkaj? Nehodnotím, každý to může být jinak. Nemůžu popřít, že mě fascinuje svou vytrvalostí a konzistencí.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    skoda ze je to tak drahe, polestar 3 uz by mohol byt tesla killer :)

    The Polestar 2 Is a Tesla-Rivaling Electric Luxury Sport Sedan
    https://www.youtube.com/watch?v=s3FLr4FkjA4
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    typek chce prestavat trolejbus na kvazi elektro RV

    Trolejbusem kolem světa
    https://www.trolejbusem.cz/

    "Trolejbus má diesel agregát, který generuje elektřinu pohánějící trakční motor, cestovatelé jej ale chtějí využívat co nejméně. V plánu je do vozu přidat baterie a pohánět trakční motor z nich. „Prosíme každého, kdo má volnou trolejbusovou baterku, aby nám ji donesl,” směje se Fikáček. Necelou osminu výkonu také pokryje solární elektrárna na střeše."
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Na prezentaci mě nepozvali, hadi. A se standardní zápůjčkou prudím furt, ale ještě nejsou termíny.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam