• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Proč bys nemohl použít rekuperaci při hopsání v koloně nebo mezi semafory? Tam je naopak nejlepší.

    Rekuperace je problematická jen při ostřejším brzdění.

    A na životnost těch brzd jsem zvědavej, si myslím, že to klidně může bejt víc. A hádám, že určitě někdo vymyslí jak to buďto vyměnit bez poloosy nebo rozebrat (nebo udělá rozebiratelnou náhradu).
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    DZODZO: Kdysi jsem četl, že se dá ušetřit až 70% doby, co řidič stojí na brzdě tím, že začneš včas brzdit motorem, těch 30% jsou holt situace, kde je to vynucené okolím a v tu chvíli ty brzdy potřbovat budeš, ikdyž budeš brzdit v kombinaci s rekuperací, popř. aktivní motorem.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    DZODZO: kvuli tomu tam nejsou kotouče a abys nebral energii z baterie moc často, tak je potřebuješ, protože rekuperace se nedá zrovna efektivně použít při hopsání v koloně nebo mezi semafory...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TEAPACK: s EV v beznom provoze brzdy takmer nepouzivas ved?
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: Škoda, že tam VW nechá nerozebíratelné bubnové brzdy, které se budou muset měnit s celou poloosou a jejich životnost bude tak 150-200k běžného provozu... :/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    SHEFIK: chtělo by to vetší detail, jak to udělali, jestli je to lepším smerovanim magentickeho pole nebo čím
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Konec ery spalovaci se blizi

    Izraelský startup přichází s kompletně novým řešením elektromotoru | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/izraelsky-startup-prichazi-s-kompletne-novym-resenim-elektromotoru
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KULA: Citigo má WLTP dojezd 265 km, nejkratší trasa Liberec-Brno je 265,9 km s využitím dálnice (kde navíc stoupne spotřeba) a 240 nebo 258 km mimo dálnici. Takže úsporným stylem jízdy by to přes Hradec, Pardubice a Svitavy mohlo být reálný ujet.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tuto je taka kratka animacia ako je to spojene dohromady, nepride mi ze by to bolo pospajane nejakymi srobmi, skor to tam nafest zatavia a nazdar:

    First look at Tesla's new structural battery pack - Electrek
    https://electrek.co/2021/01/19/tesla-structural-battery-pack-first-picture/
    KULA
    KULA --- ---
    RSZ: Zajímalo mě, kolik to bylo kiláků, má-li elektrické citigo 32kwh kapacitu a spotřebu okolo 14-15kwh na 100km. A pak jsem si to uvědomil až při pohledu na mapu, Liberec je nahoře, Brno dole, takže gravitace :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Jinak Tesla i VW tvrdí, že do pár let budou mít baterky s pevným elektrolytem (solid-state) s životností v milionech kilometrů.

    V takovým případě už je to stejně celý jedno, protože se žádný baterky měnit nebudou.
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Naprosto souhlasim, moje reakce se pojila s tim zaplombovanim baterek pro zpetny odber, priznavam, ze jsem to dal nijak dukladne neproveroval.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: To, že má něco nosnou funkci, neznamená, že je to tam přivařený.

    Znamená to, že to je navržený tak, aby to pomáhalo tuhosti karoserie, místo toho, aby to tam bylo jen jako mrtvá váha – ale klidně to tam může být přišroubovaný.

    Jak už jsem to popisoval dzodzovi – rám u offroadu nebo pickupu je taky nosnej, drží to pohromadě dokonce celý (baterka jen "pomáhá") a auto je na něj přidělaný pár (hodně velkejma) šroubama.

    Auto není telefon.
    GOR
    GOR --- ---
    DZODZO: Mám k tomu jen pár bodů:
    1) Nehodlám nikoho žalovat, předpokládám, že antimonopolní úřady budou postupovat z moci úřední.
    2) Netvrdím, že znám všechny mobily, ale moje zkušenost praví, že baterie jsou vyměnitelné, jen prostě ne uživatelsky, protože kryt bývá lepený, není to tak, že by baterie byla zalita mezi desku a displej. U iPhonu mám v rodině několik případů výměny baterie, v Samsungu ji měnili šéfovi před pár měsíci, předpokládám, že u Xiaomi to bude velmi podobné, jakkoli tu zkušenost osobně nemám.
    3) I kdyby u mobilů ta baterka byla opravdu nevyměnitelná, pořád se bavíme o zařízení, u kterého má baterie a zařízení alespoň podobnou životnost, to u auta nepředpokládám, samozřejmě pokud nedojde k průlomu a baterie nedosáhne životnosti auta (a teď myslím faktickou životnost, ne jakousi projektovanou).

    Samozřejmě je otázkou, jak to Elon myslí. Třeba jen budou nosné části přizbůsobeny tak, aby v nich napřímo mohly být uloženy články a ty pak budou normálně (ne uživatelsky) přístupné. Ze zveřejněných materiálů jsem to ne úplně pochopil. V tom případě se velkému E omlouvám.
    RSZ
    RSZ --- ---
    KULA: nevím nic víc, jen že dojeli fakt na metry, ale zeptám se
    KULA
    KULA --- ---
    RSZ: Na jeden zátah? Bez dobíjení? V noci? Průměrná rychlost? Zvědavost!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Že je něco nosná část neznamená, že to nejde vyndat. Dokonce ani že auto bez toho nebude držet po kupě.

    Nároky na dynamickou pevnost jsou úplně jiný než za jízdy, takže to auto bude zbytkem furt držet po kupě, jen by se ohlo za jízdy.

    Představ si to třeba jako když u pickupu měníš rám, ten je dokonce hlavní nosná část a přesto lze snadno vyměnit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GOR: zejo, a podme zazalovat aj samsung a apple a xiaomi a vsetkych tych vyrobcov mobilov co v duchu "vodotesnosti" vyrabaju mobily bez vymenitelnej baterie

    hlavne ked tesla oznamila uzavrety battery cyklus uz pred 10 rokmi https://www.tesla.com/blog/tesla-launches-battery-recycling-program-throughout-europe
    GOR
    GOR --- ---
    DZODZO: To je od Tesly pěkný svinstvo a měla by za to dostat od antimonopolních úřadů přes prsty.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: je to od Tesly chytry tah ako usetrit hmotnost a naklady a zaroven si baterky "zaplombovat" pre odber na recyklaciu, lebo predpokladam, ze sa k nim bude dat dostat iba po zosrotovani vozidla resp. rozrezani nosnej casti karoserie
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam