SHEFIK: Úplně se pleteš.
Na poměry "autařů" jsem poměrně velkej fanoušek Tesly a uznávám jí spoustu zásadních úspěchů, především to, že naprosto změnila automobilovej průmysl. Stejně jsem už v době, kdy nikdo nevěřil, že Tesla přežije, říkal, že z ní bude velká automobilka.
Jako hejtr na Teslu vypadám v prostředí plným Tesla fanatiků, kteří jsou přesvědčení, že Tesla je celá budoucnost automobilismu a všechny tradiční automobilky dělají všehcno úplně špatně, a kteří věří tomu, že Tesla může mít hodnotu větší než 10 největších automobilek na světě.
Což je logický, protože tomu, jako třeba CRAZY_IVAN, věří proto, že mají její akcie.
Tady jsem skeptik, protože Tesla má spoustu problémů, který jí můžou zabráni a patrně taky zabrání v tom, aby se stala globálně nějak megavýznamnou automobilkou.
Primárně to je:
1) Že zas tak moc dobře neuměj vyrábět auta. To se dost učej, viz pokrok mezi 3 a Y, ale pořád to má mouchy.
2) Že dělají auta pro lidi, co nemají rádi auta. To se zhoršuje, viz yoke.
3) Že už nejsou tak výjimečný, jako před 3 rokama. To se zhoršuje brutálně, rovnocenný konkurenty pro Model 3 už ani nespočítáš.
4) Ani kdyby se dalo exponenciálně škálovat výrobu, bude problém s celým zbytkem. Dealerská a hlavně servisní síť a podobně.
5) Musk má tendenci pouštět se do marketingovejch píčovin co bavěj geeky jakejch je vás tady spousta, ale odrazujou normální lidi.
Zjednodušeně řečeno, Tesla zůstane Applem automobilovýho průmyslu, objemem výroby se může vyškrábat třeba na úroveň BMW, ziskama taky.
Dál nemá šanci bez zásadní revoluce v tom jak dělá věci. Lidi, který si kupujou Toyoty Corolla a Volkswageny Golf v naprostý většině nechtějí ty věci, kterejma je Tesla jiná, a počkaj si, až si budou moct koupit elektrickýho Golfa (ID.3) nebo Corollu.