AVATAREK: Jestli jsi zvyklej na BMW, počkej si na BMW i4. Do 2 mega se vejdeš, všechno co znáš z BMW tam bude, protože je to v podstatě elektrická čtyřka, pojede to mnohem líp než 330d, bude to umět rychlonabíjení a má to dojezd až 590 km WLTP, takže s tím klidně můžeš jet i na dovolenou (kombinace tohohle dojezdu a rychlýho nabíjení znamená na cestě do Chorvatska míň než hodinu nabíjení, dáš si dvakrát kafe a jsi tam).
BMW i4 (G26): ceny, modely, dojezd, nabíjení & design | BMW.CZhttps://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i4/2021/bmw-i4-preview.htmlAlternativy, pokud máš důraz na to, aby to dobře jezdilo (ona teda většina elektromobilů bude aspoň srovnatelná s 330d, i s tou aktuální, ale přeci jen třeba ID.4 nebo Enyaq budou trošku línější):
Ford Mustang Mach E.
Dojzed 610 km u long range verze, všechnu konektivitu to umí, proti BMW to nemá tak příjemnou ergonomii (už to teslácky narvalo spoustu funkcí na středovej displej), i když je to crossover, tak to výborně jezdí díky nízkýmu těžišti (baterky dole).
https://www.ford.cz/osobni-vozy/mustang-mach-eObě tyhle auta můžeš klidně používat (a nejspíš budeš) jako primární a jako "druhý" skončí to původně "první".
V blízký budoucnosti toho určitě přijde víc s podobnejma parametrama a u druhýho auta v rodině ti třeba může fungovat i Audi Q4 e-tron, který má jinak malej dojezd, taky bude určitě menší elektrickej Mercedes, přijde toho dost.
Jo a na cesty do 50 km by ti mohlo fungovat i plug-in hybridní BMW 330e, ale i4 mi přijde jako lepší volba.
Teslu si samozřejmě můžeš koupit taky, ale když existujou BMW a Ford se srovnatelnýma parametrama, tak nevidím důvod, proč to dělat – už jen kvůli neexistující servisní síti.