• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: je to zajímavé řešení a bylo by to zajímavé řešení i kdyby to dělalo VW (sám čumim na rozborky motorů VW a munro poukázal na pár zajímavostí v jejich motorech). Prostě zajímavé video, který sem comodor plácnul bez nějakýho popisku ve smyslu TESLA JE NEJLEPČÍ VW SE TŘESE.

    Comodor: Podívejte jak Tesla řeší motory, zajímavé
    Bobash: VW JICH VYRÁBÍ TOLIK, ŽE NEMUSÍ MÍT TAKOVÉ ŘEŠENÍ
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Hele kdyby to bylo něco, co má Tesla fakt zajímavý a nikdo jinej to nedělá (octovalve, megaodlitek zadní části auta), tak by mi to přišlo zajímavý. Ale tohle mi fakt nepřijde jako nic světobornýho.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: občas mam pocit, že ti ta tesla leží fakt hluboko v žaludku :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Linka ve VW zase chrlí stejnej motor pro ID.3, ID.4, Enyaq, Born, Q4 e-tron a výhledově dalších cca 20 modelů. Takže i jestli mají jinej motor vpředu a vzadu, tak je to tak nějak jedno, protože úspory z rozsahu jsou jinde.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: to je super :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Velmi zajímavé video - ve zkratce:
    Motory v Tesle 3/Y se liší v podstatě jen tišťákem v invertoru, statorem (delší vzadu/kratší vpředu) a rotorem (podle typu - vpředu indukce, vzadu permanentní magnety), ale jinak jsou oba motory složeny ze stejných dílů - takže linka jen chrlí ozubená kolečka a podle potřeby se rozhodne, jestli půjdou dopředu, nebo dozadu...

    The Tesla Model 3's Modular Motors
    https://youtu.be/SRUrB7ruh-8
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: To naprosto nepopírám. Ostatně současná generace Audi A6 už pokud vím umí dálniční Level 3 autonomii (můžeš si na dálnici třeba číst), jen to není aktivovaný protože to není legální.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Elektrobagr za 2500$ !

    Awesomely Weird Alibaba EV of the Week: Small, cheap electric backhoe!
    https://electrek.co/2021/06/19/awesomely-weird-alibaba-ev-of-the-week-cheap-electric-backyard-construction-vehicles/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: jo, uznavam, v tomhle se Musk seknul, i jeho followeri. Nicmene to take jednou pride. Od pristiho roku se v EU pilotne zacnou automatizovat aspon hlavni dopravni koridory, uz zo je ibrovskej krok kupredu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: hh a v clanku davaju ako vzor geofencovane waymo, to je fooor :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Asi tak.

    Lidi si neuvědomujou, že "autonomie občas" a "autonomie všude" je násobně větší rozdíl než "žádná autonomie" a "autonomie občas".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Právní rámec jsem neřešil, já jsem řešil to, že Musk tvrdí (tvrdil), že bude mít se stávajícím hardware Modelu 3 něco, čemu říká "FSD" a s čím budeš moct poslat Model 3 jezdit jako taxík, a že to bude mít příští rok. Nebude, protože je to mnohem těžší, než se na první pohled zdá.

    Právní zodpovědnost za úmrtí je řešitelná, Level 3/4 automatický auta co ujedou 800 km po dálnici v kuse jsou řešitelný úplně snadno (respektive už to umí, chybí jen ta legislativa), robotaxíky v centru města jsou dosažitelný.

    Full Self-Driving je furt vzdálenej sen.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Elon Musk just now realizing that self-driving cars are a ‘hard problem’ - The Verge
    https://www.theverge.com/2021/7/5/22563751/tesla-elon-musk-full-self-driving-admission-autopilot-crash
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: koukam, ze si se chytil, aniz bych te jmenoval :))

    Kazdopadne abysme to objasnili, ja vubec nenarazel na zadnej level 3, 4, nebo 5, ale na pravni ramec zodpovednosti za umrti. A vida, pravni ramec bude velmi brzy.

    Tolik k naysayers.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Stálo, ale proto že bylo dotovaný, jinak by stálo taky tak 700. A 400 to bylo jen na začátku, pak stouply na 450 a ty nový, co jsou na trhu teď, jsou často za půl mega nebo víc (jo, vypadá to, že to auto stoupá na ceně i ojetý :)).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: On tady někdo říkal, že nikdy?

    Tady se mluvilo o tom, že LEVEL 5, tedy to, co by se dalo nazývat FULL selfdriving, nepřijde ještě spoustu let.

    To, co linkuješ, mluví o "automated roads" a "predefined routes or zones", což přesně odpovídá tomu, co píšu už dlouho. Že relativně brzo budeme mít autonomní auta schopný jezdit po daných trasách na dálnici nebo v daných zónách ve městě.

    Ale abys mohl ze svý Tesly 3 udělat robotaxík, což je hlavní benefit FSD slibovanej Muskem, potřebuješ skutečnej Level 5 (nebo by musela podporovat připravený zóny pro robotaxíky, o čemž u Tesly pochybuju, ta si dělá všechno po svým) a k tomu můžeme mít klidně 10+ let daleko.

    Těžko s tebou debatovat o autonomních autech, když ti nedochází rozdíl mezi Lev3/Lev4 autem na "automatizovaný dálnici", případně robotaxíkem v centru velkýho města, a plnou autonomií kdekoliv.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: já myslel spíš něco jako Citigo tomu říkám prcek, protože si ho na ježdění po Praze tady už chválili a to stálo myslím bpul mega nebo tak nějak.


    AVATAREK: tak to potřebuješ asi opravdu velkým auto :-D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    K tem povidackam, ze "nikdy" a "nejde to"

    France Is Preparing For The Arrival Of Autonomous Driving | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/07/04/france-is-preparing-for-the-arrival-of-autonomous-driving/

    France’s Ministry of Interior shared a press release that explained that the nation published a decree adopting the provisions of the Highway Code and the Transport Code to allow for autonomous vehicles. The press release described these vehicles as “fitted with delegated control systems” and noted that, once approved, the transport systems will be on automated roads on predefined routes or zones starting in September of 2022.

    The decree also stated that the driver of the automated vehicle will be released from criminal liability as long as the automated driving system operates in accordance with the conditions of use. The decree also defined the terms of interaction between the driver and the automated driving system along with emergency maneuvers. There may be cases where the system will have to perform emergency maneuvers automatically.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    AVATAREK: Tak za rok toho přijde ještě spousta, to bude zas z čeho dalšího vybírat. Spousta automobilek to teď začne chrlit strašně rychle – to co dlouho trvalo byl vývoj techniky, ale jakmile máš platformu, tak postavit na ní pět modelů už není tak těžký.

    Jestli potřebuješ vozit hodně dětí, tak by mohl být řešení VW ID.Buzz.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jo, ale kupovat za 800 tisíc elektrickej ekvivalent benzínovýho auta za 400 tisíc je furt pitomost.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Norway's Plugin EV Share Hits 85% In June, Combustion Vehicles Falling Rapidly | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/07/03/norways-plugin-ev-share-hits-85-in-june-combustion-vehicles-falling-rapidly/?amp
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam