• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Modelovej rok 2024 taky může znamenat, že to půjde na trh v lednu 2023, Američani jsou v tomhle hovada.

    Ale čas samozřejmě mám, současnýho benzínovýho Challengera vyrábějí už asi 13 let a ještě nějakou dobu budou. Si myslím, že v druhý půlce dekády jako mírně ojetej kousek by to mohlo bejt fajn :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Zas este mas par rokov na nasetrenie penazi, tak by to mohlo vyjst
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Obávám se, že už mám vybranej elektromobil, a že mě bude dost bolet zjištění, jak bude drahej :)

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=291&v=l7Bp730y53o&feature=emb_logo
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Jak to vidí FSD...
    Hacker shows what Tesla Full Self-Driving's vision depth perception neural net can see - Electrek
    https://electrek.co/2021/07/07/hacker-tesla-full-self-drivings-vision-depth-perception-neural-net-can-see/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    To bude poprask az sa auta a baterie za par rokov zacnu vyrabat z recyklovanych materialov, na vrakacoch sa povaluje bez uzitku plechov a kovov

    Analysis: When do electric vehicles become cleaner than gasoline cars? | Reuters
    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/when-do-electric-vehicles-become-cleaner-than-gasoline-cars-2021-06-29/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: asi jsi zapomněl to video, ale tipuju, že jsi chtěl poslat tohle od munra: https://www.youtube.com/watch?v=3Bab6CttkEY

    to jsem viděl, proto jsem CRAZY_IVAN psal, že na rozborky VW motorů čumim :)
    pořád to nemění nic na tom, že to video o modularitě tesla motorů neni zajímavé, protože já bych si třeba nemyslel, že to takhle dělaj, myslel jsem, že maj úplně jiný jednotky vzádu a vepředu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jinak tady máš teardown motorů od VW. A hned na začátku tam říká, že VW to má vyřešený jinak než Tesla kvůli tomu, že jeden motor můžou cpát do spousty různých aut různých koncepcí, kdežto Tesla ho má v kuse s úchytama, takže ho může použít jen pro 3/Y nebo něco jim velmi podobnýho, kdežto VW ten motor může nacpat třeba do lunochodu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Možná už jsem alergickej spíš na Komodora než na Teslu :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: je to zajímavé řešení a bylo by to zajímavé řešení i kdyby to dělalo VW (sám čumim na rozborky motorů VW a munro poukázal na pár zajímavostí v jejich motorech). Prostě zajímavé video, který sem comodor plácnul bez nějakýho popisku ve smyslu TESLA JE NEJLEPČÍ VW SE TŘESE.

    Comodor: Podívejte jak Tesla řeší motory, zajímavé
    Bobash: VW JICH VYRÁBÍ TOLIK, ŽE NEMUSÍ MÍT TAKOVÉ ŘEŠENÍ
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Hele kdyby to bylo něco, co má Tesla fakt zajímavý a nikdo jinej to nedělá (octovalve, megaodlitek zadní části auta), tak by mi to přišlo zajímavý. Ale tohle mi fakt nepřijde jako nic světobornýho.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: občas mam pocit, že ti ta tesla leží fakt hluboko v žaludku :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Linka ve VW zase chrlí stejnej motor pro ID.3, ID.4, Enyaq, Born, Q4 e-tron a výhledově dalších cca 20 modelů. Takže i jestli mají jinej motor vpředu a vzadu, tak je to tak nějak jedno, protože úspory z rozsahu jsou jinde.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: to je super :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Velmi zajímavé video - ve zkratce:
    Motory v Tesle 3/Y se liší v podstatě jen tišťákem v invertoru, statorem (delší vzadu/kratší vpředu) a rotorem (podle typu - vpředu indukce, vzadu permanentní magnety), ale jinak jsou oba motory složeny ze stejných dílů - takže linka jen chrlí ozubená kolečka a podle potřeby se rozhodne, jestli půjdou dopředu, nebo dozadu...

    The Tesla Model 3's Modular Motors
    https://youtu.be/SRUrB7ruh-8
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: To naprosto nepopírám. Ostatně současná generace Audi A6 už pokud vím umí dálniční Level 3 autonomii (můžeš si na dálnici třeba číst), jen to není aktivovaný protože to není legální.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Elektrobagr za 2500$ !

    Awesomely Weird Alibaba EV of the Week: Small, cheap electric backhoe!
    https://electrek.co/2021/06/19/awesomely-weird-alibaba-ev-of-the-week-cheap-electric-backyard-construction-vehicles/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: jo, uznavam, v tomhle se Musk seknul, i jeho followeri. Nicmene to take jednou pride. Od pristiho roku se v EU pilotne zacnou automatizovat aspon hlavni dopravni koridory, uz zo je ibrovskej krok kupredu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: hh a v clanku davaju ako vzor geofencovane waymo, to je fooor :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Asi tak.

    Lidi si neuvědomujou, že "autonomie občas" a "autonomie všude" je násobně větší rozdíl než "žádná autonomie" a "autonomie občas".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Právní rámec jsem neřešil, já jsem řešil to, že Musk tvrdí (tvrdil), že bude mít se stávajícím hardware Modelu 3 něco, čemu říká "FSD" a s čím budeš moct poslat Model 3 jezdit jako taxík, a že to bude mít příští rok. Nebude, protože je to mnohem těžší, než se na první pohled zdá.

    Právní zodpovědnost za úmrtí je řešitelná, Level 3/4 automatický auta co ujedou 800 km po dálnici v kuse jsou řešitelný úplně snadno (respektive už to umí, chybí jen ta legislativa), robotaxíky v centru města jsou dosažitelný.

    Full Self-Driving je furt vzdálenej sen.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam