BLOWUP: Problém je, že to auto žádný autonomní řízení zapnutý nemělo. Tesla NIC JAKO AUTONOMNÍ ŘÍZENÍ NEMÁ.
Tesla má hloupější sadu asistentů řidiče, který říká Autopilot, a chytřejší sadu asistentů řidiče, který říká Full Self-Driving.
Když nepodlehneš marketingovýmu bullshitu založenýmu především na názvu těch systémů, zjistíš, že reálně se ty systémy ničím podstatným neliší od Travel Assist 2.0 u Škodovky.
Umí si totiž poradit s víc situacema (teoreticky), ale v praxi, z pohledu řidiče nebo z pohledu klasifikace autonomie, jsou oba na stejný úrovni. I V PŘÍPADĚ AKTIVNÍHO FSD MUSÍŠ VĚNOVAT 100% ČASU POZORNOST ŘÍZENÍ.
Autopilot i FSD může udělat přesně to, co se stalo v tom videu. Může zařvat, že neví, a dát ti vteřinu na převzetí kontroly. FSD není ani hands-off (neměl bys nikdy ani pustit volant), natož eyes-off.
A tohle je největší problém semiautonomních systémů a důvod, proč tradiční automobilky, i když nemají výrazně horší technologii než Tesla, neblábolí o plném samořízení a rozhodně to nedělají u systémů, které vyžadují stálou pozornost řidiče.
Tesla to má, velmi nezodpovědně, nastavený tak, že se auto chová jako by se umělo řídit samo a z řidiče udělá víceméně jen dohlížitele, kterej ale musí dohlížet furt. Což je věc, na kterou není lidská mysl stavěná – dlouhodobý sledování nudnýho procesu s nutností zasáhnout v případě chyby je věc, ve který je lidskej mozek strašně špatnej. Většinou ztratí pozornost a pak nezasáhne.
A do týhle situace tě Tesla postaví. Třeba 99% času tě ukolébá, že to umí sama. A jednou za čas to sama neumí a třeba do něčeho narazí.