• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Je rozdíl mezi tím, že je nějaká oprava složitá (viz ta výměna žárovky) a že nejde. I u moderních aut si tu žárovku vyměníš, akorát u spousty z nich se s tím budeš mrdat dvě hodiny, protože musíš sundat šest jinejch věcí. Ale sundáš je.

    Rozdíl mezi Teslou a zbytkem není v tom, že dělá elektrická auta, ale v přístupu.

    Třeba VW a ostatní jeho značky má normálně servisní techniky schopný rozebrat baterku a vyměnit její komponenty, Tesla mění celou.

    A ad neautorizovaný servisy – téměř určitě budou, stejně jako dneska běžně servisy třeba repasujou turbodmychadla nebo jiný věci, který byly před pár desítkama let sci-fi.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no hl, v novsich autach uz si tiez sam nevymenis ani zarovku, tesla je tam uvedena ako paralela so smartphonom, kedze je prvy velky vyrobca elektromobilov, otazne ako sa k tomu postavia napr. nemecke automobilky, myslis, ze budu existovat neautorizovane servisy pre vsetky tie elektricke mergly a skodovky?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U aut je samozřejmě right to repair o dost zásadnější než u telefonů a podobně, a netýká se to jen elektromobilů. Ještě víc než aut se to ostatně týká třeba traktorů a podobný techniky, problémy s tím, že když si v USA koupíš novej traktor, tak na něm nic neuděláš bez toho, aby sis pozval technika s drahou diagnostikou, byly jedna z příčin zrodu tady těch snah.

    A Tesla je v tomhle ohledu samozřejmě naprosto příšerná.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U aut je samozřejmě right to repair o dost zásadnější než u telefonů a podobně, a netýká se to jen elektromobilů. Ještě víc než aut se to ostatně týká třeba traktorů a podobný techniky, problémy s tím, že když si v USA koupíš novej traktor, tak na něm nic neuděláš bez toho, aby sis pozval technika s drahou diagnostikou, byly jedna z příčin zrodu tady těch snah.

    A Tesla je v tomhle ohledu samozřejmě naprosto příšerná.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    okrajovo elektromobily, ale postujem hlavne z dovodu zamyslenia nad opravitelnostou elektrickych vozidiel, robia tam paralelu medzi elektronikou (mobily, tablety, laptopy) a elektromobilom, kde si vyrobca drzi nastroje a postupy u seba a nedava moznost tretej strane na opravu, pritom ich oprava vacsinou znamena vymena kus za kus, lebo je to rychlejsie a pre nich lacnejsie ako mat servisakov, ktori su schopni vymenit iba toho jedneho konkretneho svaba alebo ten jeden nafuknuty kondik na celej doske, ktory je pricinou problemu

    hovoria konkretne o tesle, ale rozmyslaju ako to bude u ostatnych vyrobcov ci to budu tiez kopirovat a jak moc je to zelene, ked miesto jednej malej suciastky sa zahodi cela velka komponenta

    An honest conversation with the man, the legend, Rich Benoit
    https://www.youtube.com/watch?v=gNKfzEiFcxk
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    uvidime kedy nas po serpentinach povozi supercruise v cadillacu

    [FSD Beta 10] Lombard St - San Francisco (0 interventions)
    https://www.youtube.com/watch?v=0Qxi8OhCmOI
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: no hej beriem to zo svojho hladiska, my ked jazdime tak so sebou nevozime pol obyvacky, ale tak 2 ruksaky a cestou od nasich bednicku s nabalenym jedlom, nafukovaci skakaci hrad do chorvatska si v tom sebou neodvezes to je pravda :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Taycan ma min mista nez Model 3, takze to "celkom" je dost relativni.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Btw v Cine za 8 mesicu prodali 1,7M dobijecich vozidel

    China set to sell 1.7 million NEVs between Jan-Aug, nearly tripling on-year | Reuters
    https://www.reuters.com/world/china/china-set-sell-17-million-nevs-between-jan-aug-nearly-tripling-on-year-2021-09-04/
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    BOBASH: diky!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: taycan sa inak tiez da pouzit ako rodinny sedan celkom
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    KEB: To je tak, když máš jen jedno místo pro parkování auta a potřebuješ rodinný sedat, ale chceš supersport ;)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: mně to přijde trochu zbytečný, je pěkný že rodinný sedan ujede taycanu, ale říkám si, jak moc se prolíná množina kupců rodinných sedanů s kupci supersportu.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HERR_FLICK: Sorry, to jsou strasny kecy. Jak dlouho je na trhu Taycan?

    Fakt chces Tesle vycitat, ze mela problemy na okruhu, na ktery vubec neni stavena, v dobe, kdy jeste zadny pouzitelny EV neexistovalo? Tak jako tak je proste ted rychlejsi nez Taycan sestimsmiř.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OTAZKAKONCE: Tesla se chlubí tím, že má nejrychlejší čas na Nürburgring Nordschleife, jednom z nejslavnějších závodních okruhů světa, kterej hlavně hrozně připomíná normální silnici a je náročnej a nebezpečnej. Čas na NS se bere jako měřítko toho, jak je auto rychlý v reálným světě.

    Je tak o 12 sekund (což je hodně) rychlejší než výrazně méně výkonný Porsche Taycan Turbo S.

    Na druhou stranu, Taycan Turbo S zvládnul 20kilometrovou Norsdchleife objet v plným tempu už na začátku výroby, Modelu S to trvalo 10 let do příchodu Plaid+, předchozí Modely S nebyly schopný ten okruh zajet bez toho, aby spadly do nouzovýho režimu kvůli přehřátým bateriím.

    Furt je to pro Teslu velkej úspěch a důkaz, že Plaid+ je jedno z nejvšestrannějších rychlejch aut na světě, který umí bejt zároveň rodinnej sedan na každej den a zároveň porážet supersporty, ale furt by mě to nepřesvědčilo si koupit tu Teslu místo toho Taycana :)
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    Muzeto nekdod, prosím, srozumitelně shrnout? Co ze Tesla udělala a co porsche? Diik
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DZODZO: tesla to nezvladla ani s predprodukcnim vozem
    taycan se stavel specialne s ohledem na tyto extremni situace, ne jen ze umi par sekund zrychlovat na z nuly na sto

    tady mas naky dalsi casy, treba TGT stejnej jako caterham csr
    Porsche Taycan Turbo S specs, 0-60, quarter mile, lap times - FastestLaps.com
    https://fastestlaps.com/models/porsche-taycan-turbo-s

    je fajn, ze tesla po par letech aspon v tomhle dohnala konkurenci, treba se do par let dockame 800V architektury i u ni
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Je to nulta serie. V podstate ano, uz se nelisi od aut, ktere si koupis.
    Jen se cela serie sesrotuje :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HERR_FLICK: "During the attempt, Lars Kern drove a pre-series Taycan." ja sa teda moc v tych automotive pojmoch nevyznam, pre-series je uz produkcne vozidlo co sa chrli jedno za druhym na linke?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    SHEFIK: ha, "tesla s 10 letym naskokem, hlavne technologickym v oblasti baterii" zvladla bez prehrejvani a vypadku do limpmodu zajet ring na jeden zatah
    2 roky po taycanu
    gratulki
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Ach ten marketing tesly, skoda ze nemaj zadny konkurencni vyhody :)

    Tesla Model S Plaid laps Nürburgring in 7:30.909, production electric record - Electrek
    https://electrek.co/2021/09/09/tesla-model-s-plaid-laps-nurburgring-in-730-909-production-electric-record/

    A Plaid Tesla Model S has set a new electric lap record at the famous Nürburgring Nordschleife racetrack in Germany, with a laptime of 7:30.909. This beats the Porsche Taycan’s time by nearly 12 seconds, and is quite competitive with the gas-powered competition as well
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam