• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Je rozdíl mezi tím, že je nějaká oprava složitá (viz ta výměna žárovky) a že nejde. I u moderních aut si tu žárovku vyměníš, akorát u spousty z nich se s tím budeš mrdat dvě hodiny, protože musíš sundat šest jinejch věcí. Ale sundáš je.

    Rozdíl mezi Teslou a zbytkem není v tom, že dělá elektrická auta, ale v přístupu.

    Třeba VW a ostatní jeho značky má normálně servisní techniky schopný rozebrat baterku a vyměnit její komponenty, Tesla mění celou.

    A ad neautorizovaný servisy – téměř určitě budou, stejně jako dneska běžně servisy třeba repasujou turbodmychadla nebo jiný věci, který byly před pár desítkama let sci-fi.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no hl, v novsich autach uz si tiez sam nevymenis ani zarovku, tesla je tam uvedena ako paralela so smartphonom, kedze je prvy velky vyrobca elektromobilov, otazne ako sa k tomu postavia napr. nemecke automobilky, myslis, ze budu existovat neautorizovane servisy pre vsetky tie elektricke mergly a skodovky?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U aut je samozřejmě right to repair o dost zásadnější než u telefonů a podobně, a netýká se to jen elektromobilů. Ještě víc než aut se to ostatně týká třeba traktorů a podobný techniky, problémy s tím, že když si v USA koupíš novej traktor, tak na něm nic neuděláš bez toho, aby sis pozval technika s drahou diagnostikou, byly jedna z příčin zrodu tady těch snah.

    A Tesla je v tomhle ohledu samozřejmě naprosto příšerná.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U aut je samozřejmě right to repair o dost zásadnější než u telefonů a podobně, a netýká se to jen elektromobilů. Ještě víc než aut se to ostatně týká třeba traktorů a podobný techniky, problémy s tím, že když si v USA koupíš novej traktor, tak na něm nic neuděláš bez toho, aby sis pozval technika s drahou diagnostikou, byly jedna z příčin zrodu tady těch snah.

    A Tesla je v tomhle ohledu samozřejmě naprosto příšerná.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    okrajovo elektromobily, ale postujem hlavne z dovodu zamyslenia nad opravitelnostou elektrickych vozidiel, robia tam paralelu medzi elektronikou (mobily, tablety, laptopy) a elektromobilom, kde si vyrobca drzi nastroje a postupy u seba a nedava moznost tretej strane na opravu, pritom ich oprava vacsinou znamena vymena kus za kus, lebo je to rychlejsie a pre nich lacnejsie ako mat servisakov, ktori su schopni vymenit iba toho jedneho konkretneho svaba alebo ten jeden nafuknuty kondik na celej doske, ktory je pricinou problemu

    hovoria konkretne o tesle, ale rozmyslaju ako to bude u ostatnych vyrobcov ci to budu tiez kopirovat a jak moc je to zelene, ked miesto jednej malej suciastky sa zahodi cela velka komponenta

    An honest conversation with the man, the legend, Rich Benoit
    https://www.youtube.com/watch?v=gNKfzEiFcxk
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    uvidime kedy nas po serpentinach povozi supercruise v cadillacu

    [FSD Beta 10] Lombard St - San Francisco (0 interventions)
    https://www.youtube.com/watch?v=0Qxi8OhCmOI
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: no hej beriem to zo svojho hladiska, my ked jazdime tak so sebou nevozime pol obyvacky, ale tak 2 ruksaky a cestou od nasich bednicku s nabalenym jedlom, nafukovaci skakaci hrad do chorvatska si v tom sebou neodvezes to je pravda :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Taycan ma min mista nez Model 3, takze to "celkom" je dost relativni.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Btw v Cine za 8 mesicu prodali 1,7M dobijecich vozidel

    China set to sell 1.7 million NEVs between Jan-Aug, nearly tripling on-year | Reuters
    https://www.reuters.com/world/china/china-set-sell-17-million-nevs-between-jan-aug-nearly-tripling-on-year-2021-09-04/
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    BOBASH: diky!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: taycan sa inak tiez da pouzit ako rodinny sedan celkom
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    KEB: To je tak, když máš jen jedno místo pro parkování auta a potřebuješ rodinný sedat, ale chceš supersport ;)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: mně to přijde trochu zbytečný, je pěkný že rodinný sedan ujede taycanu, ale říkám si, jak moc se prolíná množina kupců rodinných sedanů s kupci supersportu.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HERR_FLICK: Sorry, to jsou strasny kecy. Jak dlouho je na trhu Taycan?

    Fakt chces Tesle vycitat, ze mela problemy na okruhu, na ktery vubec neni stavena, v dobe, kdy jeste zadny pouzitelny EV neexistovalo? Tak jako tak je proste ted rychlejsi nez Taycan sestimsmiř.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OTAZKAKONCE: Tesla se chlubí tím, že má nejrychlejší čas na Nürburgring Nordschleife, jednom z nejslavnějších závodních okruhů světa, kterej hlavně hrozně připomíná normální silnici a je náročnej a nebezpečnej. Čas na NS se bere jako měřítko toho, jak je auto rychlý v reálným světě.

    Je tak o 12 sekund (což je hodně) rychlejší než výrazně méně výkonný Porsche Taycan Turbo S.

    Na druhou stranu, Taycan Turbo S zvládnul 20kilometrovou Norsdchleife objet v plným tempu už na začátku výroby, Modelu S to trvalo 10 let do příchodu Plaid+, předchozí Modely S nebyly schopný ten okruh zajet bez toho, aby spadly do nouzovýho režimu kvůli přehřátým bateriím.

    Furt je to pro Teslu velkej úspěch a důkaz, že Plaid+ je jedno z nejvšestrannějších rychlejch aut na světě, který umí bejt zároveň rodinnej sedan na každej den a zároveň porážet supersporty, ale furt by mě to nepřesvědčilo si koupit tu Teslu místo toho Taycana :)
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    Muzeto nekdod, prosím, srozumitelně shrnout? Co ze Tesla udělala a co porsche? Diik
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DZODZO: tesla to nezvladla ani s predprodukcnim vozem
    taycan se stavel specialne s ohledem na tyto extremni situace, ne jen ze umi par sekund zrychlovat na z nuly na sto

    tady mas naky dalsi casy, treba TGT stejnej jako caterham csr
    Porsche Taycan Turbo S specs, 0-60, quarter mile, lap times - FastestLaps.com
    https://fastestlaps.com/models/porsche-taycan-turbo-s

    je fajn, ze tesla po par letech aspon v tomhle dohnala konkurenci, treba se do par let dockame 800V architektury i u ni
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Je to nulta serie. V podstate ano, uz se nelisi od aut, ktere si koupis.
    Jen se cela serie sesrotuje :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HERR_FLICK: "During the attempt, Lars Kern drove a pre-series Taycan." ja sa teda moc v tych automotive pojmoch nevyznam, pre-series je uz produkcne vozidlo co sa chrli jedno za druhym na linke?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    SHEFIK: ha, "tesla s 10 letym naskokem, hlavne technologickym v oblasti baterii" zvladla bez prehrejvani a vypadku do limpmodu zajet ring na jeden zatah
    2 roky po taycanu
    gratulki
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam