• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SHEFIK: mezi slepejma jednovokej kralem? ;)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Vw prohrava na domaci pude

    Tesla Model 3 Reaches #1 in Germany in 29% Plugin Vehicle Share Market! - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/10/15/tesla-model-3-reaches-1-in-germany-in-29-plugin-vehicle-share-market/?amp
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dufajme, ze ten hardware este posilnia, z toho videa vidno ako im infotainment laguje, az sa divim ze to daju do prezentacie o super hardware

    Lucid DreamDrive ADAS Introduces First Automotive LIDAR In The US
    https://insideevs.com/news/540079/lucid-introduces-dreamdrive-adas-lidar/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Hmmm

    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIGHTHUNTER: ale ono to tak je, i4 je postaveny plne na platforme CLAR (3 series - X7)
    zas diky toho muze bejt celkem prijemne nizka cena
    ze normalni 340k EV bavo s pouzitelnou kapacitou 80kWh a nabijenim zacina na nizsi cene (1,45mio, resp 1.8mio pro 544konovou i4 m50), jak 370k sestivalcova trojka 340i (1.7mio), je proste posun v dalsim segmentu aut, kdy EV cenove dorovnavaj ICE
    mj celkem dost lidi myslim oceni vzhled standardniho ICE modelu
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Haleluja

    Students’ solar-powered camper van turns heads on 1,800-mile road trip | Electric, hybrid and low-emission cars | The Guardian
    https://www.theguardian.com/environment/2021/oct/15/students-solar-powered-camper-van-turns-heads-on-1800-mile-road-trip
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MY_LADY: zas to vypadá, že jen ve spalovacím autě vyměnili motor za elektro, nacpali baterky, ale na víc už nebyl čas... nabíjecí konektor pod víčkem do "nádrže", u zadních sedaček středovej tunel úplně zbytečně, pod přední kapotou žádné odkládací místo...
    jinak hezké auto, super výkon, dobíjení rychlostí až 200 kW, teoretický dojezd super... ale nová verze za pár let by mohla být ještě o dost lepší ;-)

    MY_LADY
    MY_LADY --- ---
    BMW i4 M50 review - quicker 0-60mph than an M3?
    https://www.youtube.com/watch?v=8PPnuy0AYZ8&ab_channel=carwow
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: casto frantici/italove/ford maj dost zasadni problem s delaminaci laku prave jeste pred dosazenim 10 let veku, obcas i koncern vw, od golfu pres audi po bentley
    deje se to ale i (casto i emkovejm) bavum etc.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: V textu to tam zmiňují jako typický problém.

    A ne, neviděl jsem 8 let starý auto co by mělo zásadní problém s lakem. U některých blbě lakovanych aut to typicky začíná třeba po 15-20 letech…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ale to je statistika mrtvých na kilometry dálnic, ne na Újezd kilometry.

    Kdybys měl průměrně jednu fatalitu na 100 000 km, tak je průměrném řidič mrtvej do pěti let.

    3 440 mrtvých na 100 000 km odpovídá tak možná posádce tanku T34 v roce 1943.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Pokud bychom pro zjednodušení předpokládali, že co jedna "chybějící intervence", to jeden mrtvý, tak "1 intervence na 100.000 km" je zbytečně bezpečné…

    Cokoliv pod "3440 chybějících intervencí na 100.000 km" by byl vlastně úspěch…

    • Chart: How Many People Die On European Motorways? | Statista
    https://www.statista.com/chart/25098/fatality-rate-and-speed-limit-on-european-motorways/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tu odcházející elektroniku tam vidíš kde…?

    A jinak jo, lak opadává i z ICE, ale narozdíl od hliníku na Teslách to neznamená problém s korozí…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ty zmínky o typických problémech takhle starý Tesly jsou trochu děsivý. Okyslej lak a odcházející elektronika u 8 let starého auta?

    Možná to je ten důvod, proč tradiční automobilky používají starý prověřeny čipy. Odcházející elektronika je docela nightmare a umi poslat auto do srtou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hehe to ovladanie gestami mi vravel aj kolega ze je napicu, ze si nemozes napr. nadefinovat vlastne alebo niektore zakazat, lebo on jak je zvykly tak divoko gestikulovat, tak sa nam pocas jazdy parkrat stalo, ze gestom zosilil alebo zoslabil hudbu ked zacal rukou krutit pred radiom

    Některé moderní funkce aut řidiči vůbec nepoužívají - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/nektere-moderni-funkce-aut-ridici-vubec-nepouzivaji-40375028
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: ale vis jak, jeho zena ted ma nejaky maly Audi, prinejhorsim ho halt vymeni za nejakej nesmysl na baterky ;)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: tjo ;)

    Ja uz do mesta stejne nejezdim, nemam rad lidi ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: a potom mu zakazu s fosilom vjazd do mesta alebo iba za nejaky carbon tax a ten backup si koupi este po tretikrat na poplatkoch
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: u nas se na tohle vedou statistiky, roztrideny podle znacek. Obcas to publikuje TCS, ale je to statistika uradu kterej vydava znacky. Ve Svajcu lidi moc starejma autama nejezdej, ale Volvo v tech statistikach bejva vzdycky tak nejak pripad sam pro sebe, spolu s Mercedesem. Prumerny stari volv ktery jsou na znackach bejva tusim kolem dvanacti let - a to jde o prumer. Taky tam udavaj jaky jsou nejstarsi v provozu, to bejva kolem 25 let.

    Muj bracha jezdi taky volvem, ma osmnactiletyho diesela kterej je uplne v poradku, ma na nem taky nejakyho pulmilionu km. Ted si koupil z obavy pred tim ze elektrifikace zpusobi ze nepujde uz nikde sehnat kloudny auto jeste jedno to samy, to nejmladsi ktery bylo s tim samym genialnim dieselem vyrobeny je osmilety, a to se mu skutecne podarilo najit, takze ma dve. Jezdi teda furt tim starym ponevadz mu nic neni, to novy kupoval jako backup ponevadz jednoho dne uz koupit nepujde.
    GOR
    GOR --- ---
    BLOWUP: Zajímalo by mě, na co ten trakční motor umřel - reluktanční motor by měl být, až na ložiska, v podstatě nesmrtelný a i ta ložiska by měla vydržet dlouho (Tímto zdravím Renault a jeho komutátorový stroj v Zoe - partnerem údržby by mohly být třeba DPP nebo České dráhy, mají dlouholeté zkušenosti se soustružením komutátorů, výměnou uhlíků a foukáním trakčáků)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam