• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hehe to ovladanie gestami mi vravel aj kolega ze je napicu, ze si nemozes napr. nadefinovat vlastne alebo niektore zakazat, lebo on jak je zvykly tak divoko gestikulovat, tak sa nam pocas jazdy parkrat stalo, ze gestom zosilil alebo zoslabil hudbu ked zacal rukou krutit pred radiom

    Některé moderní funkce aut řidiči vůbec nepoužívají - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/nektere-moderni-funkce-aut-ridici-vubec-nepouzivaji-40375028
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: ale vis jak, jeho zena ted ma nejaky maly Audi, prinejhorsim ho halt vymeni za nejakej nesmysl na baterky ;)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: tjo ;)

    Ja uz do mesta stejne nejezdim, nemam rad lidi ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: a potom mu zakazu s fosilom vjazd do mesta alebo iba za nejaky carbon tax a ten backup si koupi este po tretikrat na poplatkoch
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: u nas se na tohle vedou statistiky, roztrideny podle znacek. Obcas to publikuje TCS, ale je to statistika uradu kterej vydava znacky. Ve Svajcu lidi moc starejma autama nejezdej, ale Volvo v tech statistikach bejva vzdycky tak nejak pripad sam pro sebe, spolu s Mercedesem. Prumerny stari volv ktery jsou na znackach bejva tusim kolem dvanacti let - a to jde o prumer. Taky tam udavaj jaky jsou nejstarsi v provozu, to bejva kolem 25 let.

    Muj bracha jezdi taky volvem, ma osmnactiletyho diesela kterej je uplne v poradku, ma na nem taky nejakyho pulmilionu km. Ted si koupil z obavy pred tim ze elektrifikace zpusobi ze nepujde uz nikde sehnat kloudny auto jeste jedno to samy, to nejmladsi ktery bylo s tim samym genialnim dieselem vyrobeny je osmilety, a to se mu skutecne podarilo najit, takze ma dve. Jezdi teda furt tim starym ponevadz mu nic neni, to novy kupoval jako backup ponevadz jednoho dne uz koupit nepujde.
    GOR
    GOR --- ---
    BLOWUP: Zajímalo by mě, na co ten trakční motor umřel - reluktanční motor by měl být, až na ložiska, v podstatě nesmrtelný a i ta ložiska by měla vydržet dlouho (Tímto zdravím Renault a jeho komutátorový stroj v Zoe - partnerem údržby by mohly být třeba DPP nebo České dráhy, mají dlouholeté zkušenosti se soustružením komutátorů, výměnou uhlíků a foukáním trakčáků)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: to neznamena, ze tak jazdili i niekoho ineho volva zejo, takze to tvoje sdeleni ma tiez nulovou vypovedni hodnotu :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: takze to cely ma nulovou vypovedni hodnotu, ze. Moje volva jezdily patnact let i bez vymeny motoru a nejspis jeste nekde furt jezdej.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: To bylo skoro u všech superchargovaných Tesel z té doby - problémy se softwarem BMS při rychlém nabíjení…
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: „the vehicle’s battery pack and motor were once replaced, although we don’t know exactly when“

    OK, takze presne to co se dalo cekat.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    How Does A 2013 Tesla Model S Fare After 350,000 Km?
    https://insideevs.com/news/540708/tesla-models-2013-old-problems/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Waymo’s self-driving cars invade San Francisco street in most bizarre way possible | TESLARATI
    https://www.teslarati.com/waymo-bizarre-invasion-vs-tesla-fsd/amp/

    Skynet awakens
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: jestli mam bejt optimistickej, tak pár kousků možná koncem příštího roku, neni dost baterek a jen tak nebude
    KEB
    KEB --- ---
    https://elektrickevozy.cz/clanky/tesla-megacharger-stavba-nevada

    Tak co myslíte vyjede už konečně semi nebo zase ne?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    RSZ: jak mozes vediet ze mu tam zrovna nepotece cezhranicna elektrika z nemeckych veternikov?
    RSZ
    RSZ --- ---
    BOBASH: tvl! Tak to z VARŠAVY zpět jedeš z 9% na elektriku z Turowa, DÍKY!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Tak pojďte řešit ty solid state baterky nebo něco.

    Já vám zejtra za odměnu napíšu, jak dobře se jede na elektriku do Varšavy :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    hele nechcete ohledně autonomního řízení zasírat nějaký jiný auditko?
    případně tohle přejmenovat na něco jako "AV - Bobash vs. zbytek světa"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jo a ještě mi teda nikdo nevysvětlil, k čemu je teď (nebo v nejbližších měsících/letech) uživateli užitečný FSD?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jinak třeba současný Audi A6 už Level 3 na dálnici technicky umí, ale čeká, až to bude legální. SuperCruise, BlueCruise a podobný věci budou asi blízko.

    Plus není úplně nepravděpodobný, že "mind-off" (můžeš si třeba číst nebo spát – jediná úroveň, kdy to dává opravdu smysl) řízení na dálnici bude podmíněný nějakým upgradem infrastruktury.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: S označeným zúžením už si poradí i asistenty ve škodovce, to není tak těžký. Sice to ještě neumí úplně, ale vyladit to je docela blízko, oproti ježdění po městě.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: tyvole, jel si někdy v posledních deseti letech po d1? Najít na ní kilák bez omezení, kužele nebo dělníka je docela umění...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Ano, taková situace je průser. Ale už samotný fakt “něco stojí na dálnici” je průser a děje se to extrémně zřídka - i stojící věc na krajnici je vzácná, stojící věc v pruhu výjimečná a v naprosté většině případu se o ni ví dopředu (zácpa).
    ICS
    ICS --- ---
    BLOWUP: no....jezdí...

    Collision With Paralympic Athlete Forces Toyota To Halt Self-Driving Bus Service In Olympic Village
    https://www.forbes.com/sites/peterlyon/2021/08/28/collision-with-paralympic-athlete-forces-toyota-to-halt-self-driving-bus-service-in-olympic-village/?sh=8480c447f873
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: hele, když nerozumíš programování, ale tvrdíš, že rozumíš řízení/autům: vážně ti přijde bezpečná situace, kdy na dálnici někdo z ničeho nic zabrzdí na nulu? Osobně si moc průserovějších nehavárkovejch situací v dopravním provozu představit neumím...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: musk si rozhodne o sebe nemysli ze je nejaky buh, keby si sledoval jeho verejne vystupenia, tak vzdy pripisuje kredit predovsetkym svojim timom a zdoraznuje, ze za vysledkami je ohromny kus prace, neberie to jako nieco samosebou ez, pretoze sam sa toho procesu ucastni, najviac to teda vidiet pri stavbe starship

    0 intervenci nemaju ani ostatni asistenti na dialnici, dokonca ani ten slavny supercruise to nezvlada, ked mu ako prekazku postavis idiot drivers :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: jj, ty uz u nas jezdej tusim asi od roku 2016. Pesky to jde rychlejc.

    Selbstfahrendes "Smart Shuttle" auf öffentlichen Strassen
    https://www.youtube.com/watch?v=IBkJR7eq9hI
    NJAL
    NJAL --- ---
    Druhá cesta, kde autonomie půjde (opět podle tvrzení samotných automobilek) jsou nějaký pomalý vozítka pro centra měst. ;-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jinak k tomu, že je to stejný – není to stejný.

    Na dálnici mimo těch základních věcí (držet se v pruhu, udržovat rychlost atd.) stačí, že auto identifikuje stojící objekt, co tam nemá bejt a začne brzdit. Situace "stojící objekt na dálnici" je totiž natolik řídká, že není problém, když bude preventivně reagovat brzděním pokaždý.

    V prostředí jako je město nemůže panicky brzdit pokaždý, když vidí něco, co nezná – to by totiž samozřejmě taky nebyl problém.

    Problém ve městě (nebo na okresce) je, že musí všechny objekty více či méně identifikovat a rozhodnout se, jestli se jim má vyhýbat, brzdit kvůli nim nebo jestli je může ignorovat.

    Druhá cesta, kde autonomie půjde (opět podle tvrzení samotných automobilek) jsou nějaký pomalý vozítka pro centra měst. Ty už zase pojedou tak pomalu (a po zmapovaným, geofencovaným území), že se opět jejich rozhodování může vesměs omezit na "něco je přede mnou, brzdím". A nejspíš budou schopný fungovat jen tam, kam jiná doprava nebude smět (právě z tohohle důvodu).

    Ale zvládnout autonomii "kdekoliv a kdykoliv" je naprosto gigantickej úkol, kterej Tesla nemá šanci zvládnout ani vzdáleně tak rychle, jak slibuje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam