PETER_PAN: Hele já zrovna teď odevzdávám článek na tohle téma, se zpožděním od tiskovky DongFengu tady. Pokud budou i další čínský EV vypadat jako DongFeng Seres 5, kterej má asi 53 kWh LiFePo, dojezd 300 km, je velkej jako Kia eNiro a designem a zpracováním vypadá jako něco korejskýho z roku 2008, ale přitom stojí 919 tisíc, tak jako fakt ne.
Ta věc je o 70 tisíc DRAŽŠÍ než Citroën Ë-C4, přičemž je podobně velkej a má o 50 km horší dojezd. A Enyaq, kterej je o třdu a půl větší a má dojezd 380 km, stojí o 140 tisíc víc (pravda, oboje v základu, ale v docela bohatým základu).
Navíc speciálně evropskej zákazník je velmi konzervativní, ještě jsme se tady nenaučili kupovat ani japonský luxusní auta (viz Lexus, kterej v USA jeden čas drtil Mercedes a tady je to okrajovka).
Aby ten DongFeng měl sebemenší šanci, musel by buďto mít za stejnou cenu příští generaci baterek s dojezdem 600+ km, nebo s těma parametrama, co má, stát tak 600 tisíc.