• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Z toho co pises je patrne, ze se jedna ciste o cenu. A o cenotvorbu aut bych se nechtel hadat, ale domnivam se ze potencial ke snizeni ceny cinani maji.
    Tzn. taky jsem to nemyslel jakoze ted/zitra, ale treba kolem roku 2024 / 2025 uz IMHO zacnou slapat do exportu hodne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: no tam sa myslim meni zrovna cela ta kastla aj s crevami, nie je to take uplne modularne, ale je to zaciatok... napr. predtym mali napevno tu emmc kartu na logy na doske, z toho uz sa poucili a v novsich rocnikoch je vymenitelna
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Měnit díly v rádiu znamená, že jsou volně spojené. Jakmile to uděláš, tak otřesy + střídání teplot tak sníží spolehlivost, že se z toho posereš. A nebo budeš mít to rádio tak drahý, že se z toho posereš taky. :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: to je mrzute, skoda ze to inzenyri nepojali jako pocitac na koleckach (comu sa BOBASH stale brani) a nedali to tam v nejakych vymenitelnych celkoch, napr. v Tesle vies vymenit MCU (nie je to teda uplne zadarmo, ale ziskas tym softwarovo rychlejsie auto https://www.tesla.com/support/infotainment)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: :) To opravdu ne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: nemaju to nejako modularne, ze by sa to dalo vymenit v ramci zarucneho servisu?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: tak nový čipy asi nepořídíš do hotových aut, že jo
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: a odezvu vyriesia nejakymi optimalizaciami alebo pouziju novsie a rychlejsie cipy?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ten systém se už nesere. Ta změna k lepšímu je hodně rychlá.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Tak o tom mluvím, že ten infotainment je jenom viditelná část toho systému a to, co se VW (a podznačkám) sere, je celej ten systém. Není to prostě jen o tom, že ti nehraje Spotify.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Na druhou stranu to podstatný je neviditelný ZA infotainmentem. A to mají Audi i VW (a Škoda) v podstatě stejné, liší se to jen v rychlosti nasazení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Ne když je ten systém, jehož je infotainment tou nejviditelnější součástí, víceméně základem fungování auta. V první fázi problélmů s MIB3/4 to bylo schopný to auto zastavit. Teď to furt občas naruší nějaký "nepodstatný" věci jako třeba že nejde ovládat klimatizace.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    FEDAJKIN: pise se "pan Diess"
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    LOPIK: Velmi zajímavá představa, že to lidi jako Diess (Musk, Jobs,..) dělají pro prachy. Takhle možná uvažují ty co montují zrcátka a chodí do práce jen pro prachy a po večerech na ní nadávají v hospodě.

    Jinak Diess by měl mnohem větší prémie, kdyby nic neměnil, udržoval odboráře štastné, dál šlapal do ICE aut, podporoval neefektivitu, nabíral další lidi, všichni by byli happy. A za 10 let by ta firma skončila, ale on už tam nebude, takže by mu to mohlo být jedno. On se snaží všem těm kreténům zachránit prdel, zatímco oni mu do toho hážou vidle.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    FEDAJKIN: Jop chudak Diess muze prijit o desitky milionu na premiich, ty dementi co montujou zrcatka to nevydelaj za celej zivot, tak nechapou to utrpeni.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PETER_PAN: tak infotaiment se dá pořešit podstatně rychlejš, než auto na baterky, kor když na to VW může házet prachy lopatou. A když bude jo špatnej, vytáhnou si všichni spolujezdci mobily, to už je imho jenom detail někde v pátým sledu priorit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Hele já zrovna teď odevzdávám článek na tohle téma, se zpožděním od tiskovky DongFengu tady. Pokud budou i další čínský EV vypadat jako DongFeng Seres 5, kterej má asi 53 kWh LiFePo, dojezd 300 km, je velkej jako Kia eNiro a designem a zpracováním vypadá jako něco korejskýho z roku 2008, ale přitom stojí 919 tisíc, tak jako fakt ne.

    Ta věc je o 70 tisíc DRAŽŠÍ než Citroën Ë-C4, přičemž je podobně velkej a má o 50 km horší dojezd. A Enyaq, kterej je o třdu a půl větší a má dojezd 380 km, stojí o 140 tisíc víc (pravda, oboje v základu, ale v docela bohatým základu).

    Navíc speciálně evropskej zákazník je velmi konzervativní, ještě jsme se tady nenaučili kupovat ani japonský luxusní auta (viz Lexus, kterej v USA jeden čas drtil Mercedes a tady je to okrajovka).

    Aby ten DongFeng měl sebemenší šanci, musel by buďto mít za stejnou cenu příští generaci baterek s dojezdem 600+ km, nebo s těma parametrama, co má, stát tak 600 tisíc.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Jj daří, navzdory všem analytikům, kteří předpovídali že kvůli SW a konektivitě pohoří, tam každý měsíc zvyšují deliveries podle plánu. Aktuálně jsou dokonce v TOP3 elektrických manufactures za říjen. A pokud dokáží držet s Čínany krok na jejich domovském trhu, tak si s jejich expanzí nemusí tolik lámat hlavu.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: Tuhle vetu jsem uplne nepochopil. Jakoze VW se v Cine dari? To je mozne, ale je to o reputaci, marketingu. Az zacnou cinske automobilky lifrovat elektroauta do Evropy bude to pro VW problem. Budou muset urychlene prezbrojovat na dalsi generaci baterek a to v situaci kdy jim (a jejim partnerum) bezi vyrobni linky na o generaci starsi a/nebo drazsi technologii.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Jinak BYD, Aiways, Xpeng, Nio,.. už Euro Ncap dávají v pohodě.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam