• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    FEDAJKIN: Jop chudak Diess muze prijit o desitky milionu na premiich, ty dementi co montujou zrcatka to nevydelaj za celej zivot, tak nechapou to utrpeni.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PETER_PAN: tak infotaiment se dá pořešit podstatně rychlejš, než auto na baterky, kor když na to VW může házet prachy lopatou. A když bude jo špatnej, vytáhnou si všichni spolujezdci mobily, to už je imho jenom detail někde v pátým sledu priorit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Hele já zrovna teď odevzdávám článek na tohle téma, se zpožděním od tiskovky DongFengu tady. Pokud budou i další čínský EV vypadat jako DongFeng Seres 5, kterej má asi 53 kWh LiFePo, dojezd 300 km, je velkej jako Kia eNiro a designem a zpracováním vypadá jako něco korejskýho z roku 2008, ale přitom stojí 919 tisíc, tak jako fakt ne.

    Ta věc je o 70 tisíc DRAŽŠÍ než Citroën Ë-C4, přičemž je podobně velkej a má o 50 km horší dojezd. A Enyaq, kterej je o třdu a půl větší a má dojezd 380 km, stojí o 140 tisíc víc (pravda, oboje v základu, ale v docela bohatým základu).

    Navíc speciálně evropskej zákazník je velmi konzervativní, ještě jsme se tady nenaučili kupovat ani japonský luxusní auta (viz Lexus, kterej v USA jeden čas drtil Mercedes a tady je to okrajovka).

    Aby ten DongFeng měl sebemenší šanci, musel by buďto mít za stejnou cenu příští generaci baterek s dojezdem 600+ km, nebo s těma parametrama, co má, stát tak 600 tisíc.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Jj daří, navzdory všem analytikům, kteří předpovídali že kvůli SW a konektivitě pohoří, tam každý měsíc zvyšují deliveries podle plánu. Aktuálně jsou dokonce v TOP3 elektrických manufactures za říjen. A pokud dokáží držet s Čínany krok na jejich domovském trhu, tak si s jejich expanzí nemusí tolik lámat hlavu.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: Tuhle vetu jsem uplne nepochopil. Jakoze VW se v Cine dari? To je mozne, ale je to o reputaci, marketingu. Az zacnou cinske automobilky lifrovat elektroauta do Evropy bude to pro VW problem. Budou muset urychlene prezbrojovat na dalsi generaci baterek a to v situaci kdy jim (a jejim partnerum) bezi vyrobni linky na o generaci starsi a/nebo drazsi technologii.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Jinak BYD, Aiways, Xpeng, Nio,.. už Euro Ncap dávají v pohodě.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Hele v Číně head to head s CN EV startupy se jim zatím překvapivě a navzdory všem očekáváním, daří.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: ja V2G take fandim a to hodne. Ale chce to obecnou standartizaci a legislativu pro energeticke firmy v EU.

    Chvile V2G prijde az v dobe kdy elektro auta budou mit dojezd 2000+km. Tam budou elektroauta predstavovat systemovou rezervu site, vykrejvat odbyt v noci (ale jen v opravdovem nadbytku), ...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Wow, tak je to ještě hustší

    VW mediation committee to discuss future of CEO Diess, report says | Automotive News Europe
    https://europe.autonews.com/automakers/vw-mediation-committee-discuss-future-ceo-diess-report-says
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: pokial rozbehaju V2G tak to je pre mna dost bonus oproti tesle aj za cenu horsieho infotainmentu
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    VW hlavne brutalne zaspal ve vyvoji SW. To co predvadi v tech soucasnych infotaimentech je tragedie. Jedine snad Audi je OK z koncernu.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Ja bych byl ve VW hlavne v napeti z cinske konkurence. Ve chvily kdy budou schopni projit slusne Euro NCAP a prejdou ve vsem na standardy AEC-Q, k tomu budou nabizet auta kde si zakaznik vybere bud Solid-State (drahe), nebo next-gen LiPoFe (levnejsi), nebo sodikove (nejlevnejsi) tak imho papa oktavie, passate, ...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: To musí bejt strašný pro chudáka Diesse bavit se s těma dementama z odborů, který nemají aboslutně žádnou zodpovědnost, ale každej týpek co tam montuje zrcátka ví, jak řídit miliardovou firmu do budoucnosti líp jak šéf. Klidně tu firmu položej, jen aby se nepropouštělo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Starting an Electric Car in -40 degrees - Nissan LEAF in Canada
    https://www.youtube.com/watch?v=j-T9Pmyrcv8
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Volkswagen navíc pracuje na nabíjení V2G (vehicle-to-grid), tedy možnosti napájet z auta třeba dům. To by měl přinést formou dalšího updatu v příštím roce.

    dobre VW!

    Volkswageny ID čeká velký update na verzi 3.0. Víme, co vše kromě Spotify přinese | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/volkswageny-id-ceka-velky-update-na-verzi-30-vime-co-vse-krome-spotify-prinese-7969
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PEPAZZ: Nejlepsi rozhovor. Malo s kym souhlasim fakt temer se vsim v nejakem rozhovoru.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Global Plug-In Car Sales September 2021: Doubled To A New Record
    https://insideevs.com/news/544743/global-plugin-car-sales-september2021/

    Za zari 512 000 cistych BEV, 7,6% ze vsech prodeju

    Letos se odhaduje celkem pres 6M nabijecich aut, cili zhruba 100% narust

    Ted ta krivka uz pojede rychle, takze 2026-27 bude podil nove prodanych nabijecich aut 50%. S tim ze pomer se cim dal vic preklapi v prospech BEV na ukor PHEV (coz je dobre)

    Myslim ze v tom roce 26 nebo 27 uz bude existovat nekolik modelu s dojezdem 1200km (pro nejbohatsi) a nam ostatnim budou stacit 400-600km
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Rozhovor: Elektromobilem jezdím 14 let. Spalovací auto bych už nechtěl, říká Jaromír Marušinec
    https://www.youtube.com/watch?v=gnfWKCQOIm0&ab_channel=fDrive.cz
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAGNAROK: Je vidět, že výrobci elektromobilů vidí i za roh :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam