• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Tohle je ještě potřeba v roce 2021 v auditku o elektromobilech vysvětlovat? :)

    A přesně kvůli téhle tve povýšenosti tě nikdo nemá rád ;)

    Každopádne - když může PHEV jet na ICE i elektromotor, jak funguje určení výkonu? Řekněme že mám ICE 200kW, elektromotor 100kW - sčítá se to a můžu mít teoreticky výkon 300kW?
    + Elektromotor má úplně jiné zrychlení než ICE, tak si úplně neumím představit jak se řeší ty různé jízdní vlastnosti, to se nějak zpomaluje ten elektromotor?
    NJAL
    NJAL --- ---
    BOBASH: Je, ne kazdy je v nem od jeho zalozeni :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Tohle je ještě potřeba v roce 2021 v auditku o elektromobilech vysvětlovat? :)

    PHEV je hybrid s větší baterkou, která se dá dobíjet.

    V základním principu tedy funguje stejně jako HEV (normální hybrid), od kterýho se liší tím, že PHEV se dá dobít zvenku, kdežto HEV ne.

    Oboje má ICE jako hlavní zdroj pohonu a o něco slabší elektromotor. Pohánět ho může čistě elektromotor, čistě ICE nebo oboje dohromady, podle potřeby a stavu baterie. U většiny dnešních HEV i PHEV stačí elektromotor sám o sobě na běžnou jízdu do cca 100 km/h bez většího zrychlení, ICE se přidává při větší akceleraci nebo rychlejším tempu, případně když je baterka vybitá.

    PHEV mají vždycky i čistě EV režim (HEV ho mají jen některý, a ujedou na něj třeba kilometr nebo dva), stejně jako normální hybridní režim (fungujou jako HEV) a taky možnost nastavit si úroveň baterky, pod kterou nemají klesnout – takže si "šetříš" baterku třeba do města, místo abys všechno vyplácal už na dálnici.

    Když PHEV dojde baterka a nenabiješ ho, tak se chová jako HEV, tedy furt si vyrábí energii rekuperací a pořád si udržuje nějaký nabití baterie na to, aby pro případ ostrý akcelerace měl dostatek výkonu. Většinou je jde dostat do situace, kdy jim ta baterka fakt dojde a jedou čistě ICE, ale to se stává spíš při poměrně specifickým zacházení (ostrá jízda se spoustou akcelerace).
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    I PHEV maji asistenci elektromobilu k ICE pokud dupnes na plyn. Ale maji i mod ciste elektricky a kdyz je baterka na dne tak ciste benzinovy

    Ty vykony jsou delany tak aby to nebyl velky rozdil. Obecne pokud je baterka nad 20% se to rozjizdi na baterku protoze na krizovatce se ti ICE vypne (start-stop system)
    NJAL
    NJAL --- ---
    Hybridu je vice, koukam.

    Hybrid vehicle drivetrain - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_vehicle_drivetrain
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    *prodlužovák dojezdu
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    NJAL: To první co popisujes bude ten EREV, kde spalovak funguje jen jako "prodlužovák vzdálenosti". Má to třeba Li Auto, u nás tuším nikdo, u nás jsou hlavně ty PHEV.
    NJAL
    NJAL --- ---
    Anebo je ne-plugin hybrid jeste neco jineho?
    NJAL
    NJAL --- ---
    Napada me leda rozdil mezi tzv. "benzinoelektrickym pohonem" - kdy spalovaci motor roztaci pouze generator a pohyb zaridi elektromotor, vs pripad, kdy pohon zaridi jak elektromotor, tak spalovaci motor. Ale prilis jsem hybridy nestudoval...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    KEB: To samozřejmě vím. Jde mi o to, že když jedeš na baterku tak auto pohání co? Elektromotor? To by auto začalo mít zrychlení jak čistá EV, jiný výkon než když jelo na ICE a asi i jiné jízdní vlastnosti. Nebo jede dál na ICE a ta baterka ho nějak pohání?
    KEB
    KEB --- ---
    FEDAJKIN: pokud vím, tak je to spalovak s malou baterkou na 59km. Takže když ji máš nabitou můžeš jet v režimu elektromobil jinak jedeš na benzín. Idea je taková, že na trckani se po městě nebo z práce do práce jezdíš na elektřinu a když jedeš dál nemusíš řešit dobíjení.
    ICS
    ICS --- ---
    TEAPACK: To je ale mnohem těžší na psaní :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    PETER_PAN:
    BOBASH: Mě nešlo o to říct co komu stačí a jak velké má mít auto, jen to že některé auta svým prostorem neodpovídají své vnější velikosti. A přiznám se že jsem obecně vysazený na tanky.
    Ale to je vedlejší.

    A prostě stále žiju v přesvědčení, že unifikovaný systém baterií snadno přemístíš i kdyby měl půl tuny už jen proto že ho můžeš přemístit po částech.
    Do té doby dokud každý automobil bude mít svojí baterii bude elektromobily pro masy scifi
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Hele můžete mi někdo vysvětlit, jak funguje PHEV? Předpokládám, že je tam klasický ICE, který dokud je baterka jde nahradit baterkou + elektromotorem? Tím pádem má na baterku jiný výkon než když jede na ICE?

    Já rozumím tomu jak funguje EREV - tam ten ICE je vyloženě jen range extender a v případě potřeby ICE začne dobíjet baterku/rovnou pohánět elektromotor.

    Čili u EREV aut je hlavní ten elektromotor. U těch PHEV předpokládám je pořád hlavní ICE a je tam teda vůbec elektromotor a jakou má funkci pokud ano?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Však právě. CUKI může mít pocit, že Yaris každýmu stačí, ale ono to není potřeba vysvětlit Cukimu, ono je to potřeba vysvětlit týpkovi, kterej má Kodiaqa a ve skutečnosti by chtěl X5M...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Hele CUKI je v mnoha vecech opravdu jak z jine planety, ale je to proste jeho individualni preference. V auditku o autech pred casem ukazoval nejake auticko vhodne tak na rozvoz pizzy po meste s "vestavbou" na spani a ze je to jakoze OK. Zadny problem, minimalismu, nic mu neschazi, je to dostatecne, ... Ja mu to verim ze to tak ma, ale pro nejakou zobecnitelnou diskuzi to neni.

    Napriklad muj bratranec take zije v domecku bez tekouci teple vody a nechape co se komu na tom nelibi. Je zrucny, uzivi se, pocitac na hry ma, auto take a sprchovat se v teple vode je vicemene rozmlsanost. Zivotni pristup uplne OK, ale jako navrh na reseni energeticke krize by to moc neobstalo. To je stejne jako CUKI a auta nebo domy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Nedává, bylo by to drahý a komplikovaný a navíc by to fungovalo jen s nějakou pidibaterií, tedy bys musel mít dvě auta.

    Baterku, se kterou se dá někam rozumně dojet, si fakt doma nevyměníš, neb váží půl tuny.

    A Yaris skutečně většině lidí nestačí – možná někomu kdo žije sám, ale jakmile potřebuješ třeba s dětma na dovolenou, nebo vozit cokoliv objemnějšího, je něco velikosti dejme tomu Octavie v kombíku minimum.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    ICS: až na to, že to je Bohmerland ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: dodavka ma oproti teardrop fastbacku horsiu aerodynamiku uz len tak nejak standardne a 3mm hore dole na streche tam ozaj moc nepomozu
    CUKI
    CUKI --- ---
    OMNIHASH: Já jsem od začátku psal o dodávce co má velkou plochu střechy o ničem jiném.
    Ty střechy na těch autech mají asi 3,6mm co jsem viděl. Nevím jakou si představuješ aerodynamickou ztrátu, hmotnost je asi 2,x kg na m2. Pokud se to dělá na přímo bude ještě lehčí. Tak tu zase neval hlouposti. Pokud bude střecha vážit o 20Kg víc a bude o 3mm vyšší na tom minimálně dvoutunovém kolosu vůbec nepoznáš :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam