• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Nevíte někdo jak je to s dobíjením služebního auta doma? Jde mi o to, že dobíjení doma je pro mě ideální (FTV, nabíječka pod přístřeškem u vchodu a hlavně to jinde moc nejde). Jde mi o to, jak je to hlavně nastavené legislativně z účetního pohledu. Jestli prostě můžu firmě účtovat něco jako cesťák za nabíjení?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: jakoze atmosfera 1.2 ve fabii jede na dalnici za 12 a ve meste /okresky pod 7 ale TSIcko jezdi kolem 7litru všude , tenhle rozdíl si myslel ? :)
    NJAL
    NJAL --- ---
    BOBASH: Empiricky to mam se spotrebou takhle:
    1. Mesto za tezkeho provozu, popojizdeni v kolone
    2. Dalnice 130+
    3. Mesto za lehkeho provozu, cervena vlna
    4. Okreska 90+, mesto za lehkeho provozu, zelena vlna
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HERR_FLICK: on taky ten pocitac lhe, sice to ukaze treba 1150 na plnou ale ujel bych tak max 1000. A v realu ta nadrz bude asi o litrik-dva vetsi

    Ale jo, mimo mesto 70-90 to jezdi za pet, jinde ne :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NJAL: Většina aut má nejlepší spotřebu při cca 80 km/h konstantního tempa, nad cca 90 km/h to začíná velmi ostře růst (téměř exponenciálně, protože většina odporu je aerodynamika a ta roste se čtvercem), každým brzděním a tím následně vynucenou akcelerací to roste ještě víc. Proto je u nehybridních aut nejhorší město.

    U elektrik a hybridů se to často mění docela zajímavě. Třeba elektriky jsou výrazně citlivější na aerodynamiku, proto třeba s jakýmkoliv EV SUV nejde jezdit nad 130, pokud chce člověk někam dojet, s Taycanem nebo e-tronem GT je to docela v pohodě. Taky dost zajímavý je, že Taycan Turbo, díky tomu, že rekuperuje až 285 kW a tudíž velmi málo používá brzdy i při ostrým tempu, žere i při mojí okreskový jízdě (při který třeba běžnej hot hatch žere klidně 30 litrů, něco jako Porsche Macan S spíš 40-50) "jen" 30 kWh/100 km, což je proti běžným 20-25 kWh/100 km jen malej nárůst.

    Podobně elektriky žerou míň ve městě než na dálnici (brzdění a akceleraci zrekuperujou a pomalá jízdě je energeticky nenáročná) a navíc u nich není takovej rozdíl mezi spotřebou u výkonnýho a nevýkonnýho auta (velkej spalovací motor je strašně neefektivní když má podávat malej výkon).

    Spoustě lidí bude ještě roky trvat, než si na tyhle věci zvyknou, stejně jako si spousta lidí dodnes třeba nezvykla na to, že turbomotory jsou mnohem závislejší na stylu jízdy než atmosféry.
    NJAL
    NJAL --- ---
    HERR_FLICK: Jojo. To moje FSI jsem koupil v 2016, kdyz byla D1 hodne pozuzovana, a lepsi spotrebu na dalnici nezli ve meste jsem prisuzoval dalnici. Jenze pak jsem ji v nejake zime bez zuzeni celou projel na 130+ a od te doby vim, ze hezka cisla na spotrebe jdou nejlepe na sirokych okreskach, kde se jezdi kolem 100. A pak teda ve meste, kdyz neni trasa ucpana. Na dalnici 130+ bych nejspis potreboval sedmy stupen na prevodovce :-)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    JIMIQ: hm, ale pouze za dodržení předpisů dle tachometru
    jak s tim jedeš 160-180, tak na průměrnou 5l/100 můžeš zapomenout, do 5l to žere jen mimo město, nebo pod 120kmh
    KEB
    KEB --- ---
    35l cca 600km, nic moc ale za 518kc :-D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    55l ~ 1100-1200km :D (prvni gen octavia TDi)
    NJAL
    NJAL --- ---
    BLOWUP: No, to ja jsem na moji 2.0 FSI Ochcafce videl (dle aktualni spotreby) max dojezd 800km :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tucson 1.6 T-GDI. Pozoruhodný na tom je zejména to, že to žere zhruba jako ten Jaguar :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: btw. co teď máš? viděl jsem u hyundaie parkovat jaga :))
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: cool :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Tak jestli se chcem předhánět, tak já mám 85... :) A na plnou ujedu většinou tak 500 km :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: masakr? To ma moje volvo taky. Vetsinou tankuju kdyz mi ukaze dojezd 100 km a vleze tam potom 67 litru. Na plnou ukazuje dojezd asi 1300km.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: a protoze je omezena na 160km/h, tak se ji nesmi jezdit, nebo co mi chces sdelit?

    Nerikal jsem, ze prumerne jede 160km/h.

    Ja jezdim na dalnici 140km/h, ale celkovy prumer se u me pohybuje okolo 70km/h. Kdyz se ale s nekym bavim o rychlosti, jakou jezdim, uvedu 140km/h.


    Jinak ipace je omezenej na 200km/h, ale na tachometru vidis pri maximalce 209km/h, takze je mozny ze se znamej na maximalku enyaqu ani nedostane.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Ten znamy je testovaci jezdec Skodovky? Protoze Enyaq ma maximalni rychlost omezenou na 160 km/h, pokud to neni jeste neuvedeny model RS. Ten bude mit 180.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Podle mě jede 260km/h
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Známý jezdí Enyaqem docela casto Ostrava-Praha a pri jizde 160km/h nabiji pouze 20min v Jihlave (zachod, kafe, cigaro) a rikal, ze vetsinou nestiha dokourit a uz musi vyjet, ptze auto hlasi, ze ma dost šťávy. Takže oproti jizdě benziňákem žádná změna...
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Tak jako správný novinář si ho půjčíš ještě v zimě. Ne nadarmo zaregistrované Enyaqy v Q4/2020 pustila škodovka mezi novináře až za hezkého počasí. Na škodahome už jsou nějací majitelé
    "Vybral sem si jako firemní auto Enyaqa. Super auto, ale v zimě ten dojezd 🙄 Při 8 stupnu 220km na 80% při 15 stupnu (u prodejce) 330km na 80%" Počítám že je to stejné z 80 % protože to Škodovka sama radí jako cílové nabíjení.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam