NJAL: Většina aut má nejlepší spotřebu při cca 80 km/h konstantního tempa, nad cca 90 km/h to začíná velmi ostře růst (téměř exponenciálně, protože většina odporu je aerodynamika a ta roste se čtvercem), každým brzděním a tím následně vynucenou akcelerací to roste ještě víc. Proto je u nehybridních aut nejhorší město.
U elektrik a hybridů se to často mění docela zajímavě. Třeba elektriky jsou výrazně citlivější na aerodynamiku, proto třeba s jakýmkoliv EV SUV nejde jezdit nad 130, pokud chce člověk někam dojet, s Taycanem nebo e-tronem GT je to docela v pohodě. Taky dost zajímavý je, že Taycan Turbo, díky tomu, že rekuperuje až 285 kW a tudíž velmi málo používá brzdy i při ostrým tempu, žere i při mojí okreskový jízdě (při který třeba běžnej hot hatch žere klidně 30 litrů, něco jako Porsche Macan S spíš 40-50) "jen" 30 kWh/100 km, což je proti běžným 20-25 kWh/100 km jen malej nárůst.
Podobně elektriky žerou míň ve městě než na dálnici (brzdění a akceleraci zrekuperujou a pomalá jízdě je energeticky nenáročná) a navíc u nich není takovej rozdíl mezi spotřebou u výkonnýho a nevýkonnýho auta (velkej spalovací motor je strašně neefektivní když má podávat malej výkon).
Spoustě lidí bude ještě roky trvat, než si na tyhle věci zvyknou, stejně jako si spousta lidí dodnes třeba nezvykla na to, že turbomotory jsou mnohem závislejší na stylu jízdy než atmosféry.