• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: V trznim prostredi je konkurence. To ale u elektromobility halt uz diky zdaneni resp dotacim neexistuje. Asi jsi opravdu na ty ekonomce mel vic davat pozor ;-)

    A samozrejme kazdej vi, jak i oznameni nejakyho budouciho zakazu muze mit na konkurencni prostredi dopad. Teda kazdej krome tebe, ocividne :-)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Tak ještě že maj Švýcaři svejch 26 automobilek, který jenom čekaj na to, až si to v EU posereme eketromobilama a oni převezmou lokální dominanci, aby nám předvedli, jak se to dělá bez ideologie a dotací

    Car manufacturers of Switzerland - Driving your dream
    https://www.drivingyourdream.com/articles/all-swiss-car-brands-list
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: aha, ja som myslel, ze konkurence sa vyskytuje v trznom prostredi, nie v prostredi regulacii, dakujem ze si ma poucil, asi som na tej ekonomke nedaval pozor
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Kde máš drakonický zdanění spalovacích motorů, kromě divnejch míst jako Dánsko a Norsko, kde byly zdaněný už v době, kdy elektromobily vozily tak akorát v Anglii mlíko?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: drakonicky zdaneni spalovacich motoru, zakazy vjezdu do nekterejch mest, zakaz produkce v roce 2035 (jj, bobash pise ze jde jen o formalitu, ale samozrejme to ma signalni ucinek). Odkdy presne na tyhle planete zijes?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: jaky zakaz konkurence? ved automobilky si sami nastavili kurz a ten ide k elektromobilom, kto je ta pomyslna konkurence?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Tak vzhledem k tomu, že už víme, jak jezdí 9 let starý Tesly a taky víme, že ta baterka má 8 let záruku na kapacitu minimálně 80 %, tak můžeme přibližně tušit...
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: To je hroznej blábol.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: jj, vime ze bude levnejsi nez novej, sic. Ale nevime kam treba s tou baterkou po deseti letech dojedes. Nakonec je tohle vsechno vzdycky o penezich.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Ano, jestli bude stát 10 let starej Enyaq 200 tisíc nebo 50 tisíc nevíme. Víme, že bude stát signifikantně míň než milion.

    A ad prosazování a zakazování – o tom už jsem psal.

    EU chce zakázat prodej spalovacích aut. Proč vám to může být buřt | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/veda-a-technika/425328-eu-chce-zakazat-prodej-spalovacich-aut-proc-vam-to-muze-byt-burt
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: hm, tak ono to zase az tak uplne jasny neni. Ta technologie je nova, vyviji se dost prekotne, nemame zadny stabilni zkusenosti s tim, jak ta auta (a jejich baterky) treba starnou protoze proste existuje teprve par let behem kterejch se porad neco meni, nevi se jak se budou ceny ojetin vyvijet, jak ty ojetiny budou pouzitelny atd. To co se vi ted bude nejspis za deset let jinak, ale momentalne jde proste nikoli o fakta, ale o nejaky vagni predpovedi podle principu doufani a to mnoha lidem proste nestaci. Kdyz nekomu dnes reknes, ze si chces koupit desetilety volvo diesel, tak ma celkem presnou predstavu o tom co to jak cenove, tak co se uzitny hodnoty tyce znamena. Kdyz mu reknes ze si chces koupit desetiletej elektromobil tak to prakticky nikdo neumi nejak rozumne nekam zaradit.

    A ten fakt, ze se ta technologie neumi sama prosadit bez dotaci a zakazu konkurence ji na duvere nepridava, za me je presne to spis kontraproduktivni. Vetsina lidi si porizuje to, co uspokojuje jejich potreby aniz by to nejak ideologicky resili, tak to bylo, je a bude i s autama. Az budou mit vsichni pocit ze elektroauta jsou jasna volba i bez nejakejch zvyhodneni, tak nebude potreba ty se spalovacim motorem zakazovat.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Tak hlavně se umět poplácat po ramenou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Chyba, no :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    investoři sad
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: právěže vůbec nezmiňuješ :(
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Vím, asi jsem myslel první non-Tesla co má 600. Že má Model S a Model 3 600 tam možná i někde zmiňuju, ne?

    Jestli je tohle největší bota, kterou jsem udělal, tak docela dobrý. Huba nemá backspace a ten rozhovor je točenej v kuse bez střihů, což je pro mě, zvyklýho se vyjadřovat písmenkama, trochu problém :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: jinak teda pořád se tam oháníš mustangem, že má jako jedinej/první 600 km nebo tak něco... ale to je dle WLTP, což má Model 3 taky (614 km Dojezd (WLTP)).
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: dostal jsem z toho rozhovoru trochu pocit, že máš s teslou mírný problém ;))
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: klidně mě nesleduj, ale ta marnost kolem dokola ti nemohla uniknout. A už mlčím.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: promiň, já tě asi tak moc nesleduju tady na nyxu :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam